2020-07-09, 22:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lllllllllllll
Jag gissar på Bergen.

Visst är det så, snyggt!

prominenten: jag tror du överarbetade denna... Bergen har f ö två METER nederbörd... eller ca fyra ggr så mkt som 08.

IIII.... (du måste någon gång delge oss storyn bakom detta nick-val!?? ); ett paraply samt frågan till dig!
Citera
2020-07-09, 22:10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Jag gissar på Bergen.

Skulle precis skriva det Minns Gogge berättat om konserten här i tråden för ett bra tag sen.
Citera
2020-07-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Visst är det så, snyggt!

prominenten: jag tror du överarbetade denna... Bergen har f ö två METER nederbörd... eller ca fyra ggr så mkt som 08.

IIII.... (du måste någon gång delge oss storyn bakom detta nick-val!?? ); ett paraply samt frågan till dig!

Nick-valet är jag också nyfiken på Måste alltid räkna I-na eller copy-pasta nicket
Citera
2020-07-09, 22:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Skulle precis skriva det Minns Gogge berättat om konserten här i tråden för ett bra tag sen.

Säg inte att jag haft med Bergen också... ...kanske är en "Melbourne ll"....

Oj vad jag funderat och googlat utan att komma framåt i din ww2 förresten... båda tyska katterna kom ju i tjänst, liksom Hellcat etc... och "Löwe" finns inte post-ww2... ...klurigt.

Varför skriver jag i denna tråden btw??? Blir man avstängd för "korspostning" nu????

OT-sorry!
Citera
2020-07-09, 22:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nick-valet är jag också nyfiken på Måste alltid räkna I-na eller copy-pasta nicket

Jag ids inte och kör en "III..." med förhoppning om att vederbörande inte tar illa upp!
Citera
2020-07-09, 22:22
Medlem
prominentens avatar
"Det dunkelt tänkta är det dunkelt förstådda!
Tesias Egnér

Citat:
Visst är det så, snyggt!

Citera
2020-07-09, 22:24
Medlem
Citat:
Säg inte att jag haft med Bergen också... ...kanske är en "Melbourne ll"....

Oj vad jag funderat och googlat utan att komma framåt i din ww2 förresten... båda tyska katterna kom ju i tjänst, liksom Hellcat etc... och "Löwe" finns inte post-ww2... ...klurigt.

Varför skriver jag i denna tråden btw??? Blir man avstängd för "korspostning" nu????

OT-sorry!

Macca och regnig konsert måste nämnts någonstans i trådarna, för Bergen dök upp direkt i huvudet, eller så är det telemanin

Ja, det som söks i WW2-tråden är väl väldigt okänt, då inte ens prototypen blev färdigställd
Citera
2020-07-09, 23:55
Medlem
Tack! Ett paraply kan vara bra att ha. Jag låter någon annan få skriva en ny fråga den här gången. Jag hinner inte nu.
Citera
2020-07-10, 11:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Tack! Ett paraply kan vara bra att ha. Jag låter någon annan få skriva en ny fråga den här gången. Jag hinner inte nu.

Jag tar mig friheten att ställa en lunchfråga.

1 Vi ska till en röd stad

2 Man skulle kunna tro att man hamnat i den västra hemisfären.
Citera
2020-07-10, 14:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tar mig friheten att ställa en lunchfråga.

1 Vi ska till en röd stad

2 Man skulle kunna tro att man hamnat i den västra hemisfären.

Drar till med Marrakech då man har en "röd stad" (observera inte ett RLD!) med röd terracotta-bebyggelse som ibland gett hela staden smeknamnet "Den röda staden". Hur det skulle stämma med tvåan vet jag inte... tolkas som "indianstad"...? Nä... troligen fel m a o.

EDIT; dessutom ligger Marocko väster om nollmeridianen så... skitgissning..
Citera
2020-07-10, 16:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Drar till med Marrakech då man har en "röd stad" (observera inte ett RLD!) med röd terracotta-bebyggelse som ibland gett hela staden smeknamnet "Den röda staden". Hur det skulle stämma med tvåan vet jag inte... tolkas som "indianstad"...? Nä... troligen fel m a o.

EDIT; dessutom ligger Marocko väster om nollmeridianen så... skitgissning..

Bra chansning, men inte den staden som jag är ute efter.

3 Har varit huvudstad i en mycket kortvarig republik

4 Det ursprungliga namnet kom efter en monark
Citera
2020-07-10, 17:17
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Bra chansning, men inte den staden som jag är ute efter.

3 Har varit huvudstad i en mycket kortvarig republik

4 Det ursprungliga namnet kom efter en monark

Leopoldville/Kinshasa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in