2013-02-22, 12:42
Medlem
Hej alla snusare!

Grov är den godaste snusen, men min ekonomi tillåter inte att jag fortsätter konsumera denna heliga graal. Vilka är de bästa alternativen till grov enligt er?

Edit: Snus som smakar tvål, typ general smak undanbedes!
Citera
2013-02-22, 13:02
Medlem
Gör eget?
Citera
2013-02-22, 13:46
Medlem
BigIvars avatar
1) Sluta särskriva
2) Gör eget snus
Citera
2013-02-22, 14:09
Medlem
Särskrivning och eget. Tack för fina tips!
Citera
2013-02-22, 14:49
Medlem
avskum1982s avatar
Kolla in snusbolaget.se. Står vad snuset har för smak osv.
Gör eget snus, så jag har ej smakat dessa, men enligt snusbolaget så har dessa tobakssmak:

Smålands Lössnus "är ett snus med en klassiks tobakssmak".
Phantom Classic Brown Lössnus "är ett snus med en robust och klassisk tobakssmak. Smaken är något rökig och mjukt avrundad".
Oden's Classic Lössnus "är ett snus med en unik, klassisk smak av tobak. Mild med en naturlig sälta som ger en traditionsenlig smak".

Där har du ett par budget varianter.
Citera
2013-02-23, 09:32
Medlem
Bloodbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Kolla in snusbolaget.se. Står vad snuset har för smak osv.
Gör eget snus, så jag har ej smakat dessa, men enligt snusbolaget så har dessa tobakssmak:

Smålands Lössnus "är ett snus med en klassiks tobakssmak".
Phantom Classic Brown Lössnus "är ett snus med en robust och klassisk tobakssmak. Smaken är något rökig och mjukt avrundad".
Oden's Classic Lössnus "är ett snus med en unik, klassisk smak av tobak. Mild med en naturlig sälta som ger en traditionsenlig smak".

Där har du ett par budget varianter.

Nu har jag bara provat Odens portion, men det är ju ganska troligt att smakerna liknar varandra. Det snuset hade onekligen en originell smak.. Tog mig inte genom en dosa, smakade som när man får tvål i munnen. Luktade även kraftigt parfymerat, fy fan.
Citera
2013-02-23, 13:27
Medlem
Fyr4ns avatar
Smålands lös är snäppet värre än kaffesump under läppen. LD lös gillade jag, smakar riktigt snus !
Citera
2013-02-23, 13:35
Bannlyst
Knekt är hel okej tycker jag.
Sen var det hur billigt som hellst jämfört med grov.
Citera
2013-02-23, 15:16
Medlem
cbos avatar
testa Phantom Brown.
Citera
2013-02-23, 17:40
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbo
testa Phantom Brown.

nu var svaret inte riktat till mig men svarar ändå då många säkert inte testat phantom brown lös

det smakar väl inte riktigt som grov men den är god tycker jag en dålig
men snygg dosa

nu till snuset det är 40 gram snus som är ihopklumpat i dosan det håller ihop bra under läppen smakar rätt milt torrt som bara den men rekommendera folk att testa då den har vissa likheter till grov

den är oerhört finkornigt snus då det är ihopklumpat
Citera
2013-02-23, 17:47
Medlem
deathpiercemes avatar
Är inte granit lös en aning billigare än dem dyrare märkena? Knox finns ju annars, och oden, nä för helvete
Citera
2013-02-23, 21:04
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Är inte granit lös en aning billigare än dem dyrare märkena? Knox finns ju annars, och oden, nä för helvete

granit lös är billigare än general lös skiljer väl 5-10 kr mer om det gäller stock men billigare är det helt klart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in