• 1
  • 2
2013-02-23, 10:43
Medlem
Thomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
"Det uppges att en yngre man med pistol avlossat flera skott på en innergård. Eventuellt har förövaren skjutit in i en lägenhet. "

Tydligen en annan "svartskalle" med tanke på att polisen vet att det är en yngre man men skriver inte ut beskrivning på personen. Nya sverige som vi alla "älskar".
Gott om er invandrarhatare här på FB.
Det är givetvis en utlänning, något annat kan det inte vara!
Ditt "nya Sverige" (lär dig att stava mitt lands namn rätt, din oskolade bidragstagare) har alltid haft någon form av invandring/utvandring.
"If you can't beat them, join them."

Skytten stressad tror ni eller? Varför skjuta mitt på ljus dagen och inte kvällstid med mindre risk för fler folk i rörelse.
Citera
2013-02-23, 12:00
Medlem
bulletproofsouls avatar
Men lugna ner dig. Det är väl snarare du som påvisar fördomar och förutfattade meningar. Varför måste man vara obildad bidragstagare för att man råkar stava fel? Det här är ett forum, inte en lektion i svenska.

Det är väl ett mycket rimligt antagande att skytten är invandrare med tanke på var och hur brottet begicks. Gärningsmannens anknytning till kriminella nätverk och hans ålder talar också starkt i den riktningen.

Däremot om samma brott inträffat i låt oss säga Funäsdalen hade jag nog däremot antagit att GM var svensk. Att motivet var svartsjuka, psykisk sjukdom kanske i kombination av alkohol eller något liknande.

Sätt in händelsen i ett större och relevant sammanhang.
Citera
2013-02-23, 13:00
Medlem
"I en annan del av Bergsjön": http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-visade-pistol

Dagen efter händer alltså detta, det ligger väl till rätt illa därute om först en dåre tömmer magasinet och sen ungarna är så djävla dumma att dom flashar puffran direkt efter det, då har dom tappat all känsla om vad lagen faktiskt kan göra därute (och gör efter såna här händelser typ jämt). Allra minst har dom blivit av med ett järn, i värsta fall har det järnet historia som ger dom problem på åratal.
Citera
2013-02-23, 13:13
Medlem
är säkert någon som inte mår så bra. lite för möe sprit i kroppen
Citera
2013-02-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomp
Ditt "nya Sverige" (lär dig att stava mitt lands namn rätt, din oskolade bidragstagare) har alltid haft någon form av invandring/utvandring.

Skytten stressad tror ni eller? Varför skjuta mitt på ljus dagen och inte kvällstid med mindre risk för fler folk i rörelse.

Lär dig att korrekturläsa din egen text innan du gnäller på andra.
Citera
2013-02-23, 19:17
Medlem
Verkar ju inte som ngn kom till skada. Kanske kids som showat.
Citera
2013-02-23, 21:20
Medlem
Citat:

Mindre folk i rörelse? Enda skillnaden från dag & kväll där är att på kvällen står invandrarna och tuggar khat.
Citera
2013-02-23, 23:12
Medlem
Thomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Mindre folk i rörelse? Enda skillnaden från dag & kväll där är att på kvällen står invandrarna och tuggar khat.
Iof, i vissa bostadsområden är det lika mycket folk ute mitt på dagen som det är på kvällskvisten.
Men det är väl ändå ganska ovanligt med uppgörelser mitt på ljus dagen mitt inne i ett bostadsområde? Därav undrade jag om det var en stressad/tidspressad situation. Annars kunde de väl vänta ut personen till kvällen. De trodde väl att personen i fråga skulle gå till "farbror Blå" och knasa och ville sätta planen i verket innan.
Citera
2013-02-24, 11:54
Medlem
Gift44s avatar
Citat:

Du gillar inte fördomar men fullständigt bubblar av dem själv. Det nya klasshatet (neråt) från vänstern måhända. Givetvis var det en invandrare när det gäller detta fall, precis som det varit vid skottlossningarna på min gård de senaste åren. Det ha inget med främlingsfientlighet att göra utan är ett konstaterande. Om alla är svenskar så var det dock en svensk.....
Citera
2013-02-25, 14:25
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:

För det första så är jag invandrare själv (inget svenskt medborgarskap och jag har jobb så jag har inga bidrag än i alla fall ). Om du syftar på att jag skrev sverige med liten bokstav så är för att jag anser att det här landet har tappat all sin respekt.

Ajj då, krossade jag precis din syn på mig som en svensk dödshatande rasist nu när jag klagar på andra invandrare?

Jag glömde givetvis "svensk dödsknarkande tjackdödshatande rasist".
Senast redigerad av Slitet-Golv 2013-02-25 kl. 14:30.
Citera
2013-02-25, 21:42
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:

HAHA!!!! Tror inte dom bryr sig.
Citera
2013-02-26, 02:55
Medlem
Det verkar vara den här personen https://www.flashback.org/t2086109
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto