2013-02-21, 12:25
Medlem
Hej! Ska till Frankrike om två veckor och tänkte köpa med mig cigg dit, typ två limpor eller så. Det är alltså inte att föra in till Sverige utan att föra in till Frankrike som frågan gäller. Någon som har koll på om jag får göra det eller inte? Har dom några regler eller så?
Citera
2013-02-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenAlexi
Hej! Ska till Frankrike om två veckor och tänkte köpa med mig cigg dit, typ två limpor eller så. Det är alltså inte att föra in till Sverige utan att föra in till Frankrike som frågan gäller. Någon som har koll på om jag får göra det eller inte? Har dom några regler eller så?

Du får ta med dig 800 cigaretter in i Frankrike. Mer info finns här: http://france.visahq.com/customs/
Citera
2013-02-21, 12:31
Medlem
Mr.Nutts avatar
Så länge du är äver arton år ska du få ta med dig 800 cigaretter (4 limpor) utan extra tullavgiffter till Frankrike då de är ett EU land. Men varför vill du ta med dig cigg från Sverihe till Frankrike? Om jag inte har helt fel är cigg marginellt billigare där än i Sverige, åtminstonne om du köper något av de vanligare märkena.
Citera
2013-02-21, 12:32
Medlem
Tack, försökt googla men hittar bara kraven för att ta in cigg till Sverige
Citera
2013-02-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Så länge du är äver arton år ska du få ta med dig 800 cigaretter (4 limpor) utan extra tullavgiffter till Frankrike då de är ett EU land. Men varför vill du ta med dig cigg från Sverihe till Frankrike? Om jag inte har helt fel är cigg marginellt billigare där än i Sverige, åtminstonne om du köper något av de vanligare märkena.

Ska till Frankrike med skolan i fyra veckor så kommer nog inte ha möjligheten att gå och köpa cigg själv. Åker som utbytesstudent typ
Citera
2013-02-21, 13:02
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenAlexi
Ska till Frankrike med skolan i fyra veckor så kommer nog inte ha möjligheten att gå och köpa cigg själv. Åker som utbytesstudent typ

klart du får ta med cigg på resan för eget bruk dock men i alla fall cigg är nog lite billigare där så varför inte köpa där klart du har tid till det men om du mot alla förmodan inte har det så är det lugnt att ta med egna cigg

måste fråga själv nån som kan får man ta med sig cigaretter till varje land i världen eller finns det nåt mystiskt land där cigg är olagligt?
Citera
2013-02-22, 02:47
Medlem
ucklumarbogas avatar
Är inte det som att ta med baguetter och vin till Frankrike. Antar att du gör det för priset. Hur hårt pressade är dem av skatten nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in