2013-02-21, 02:27
Medlem
LightClouds avatar
Substans?

"Special" från TheTri**. Alltså inte LSB som "Rörd av Guds hand" handlar om.

Dos?

150 ug, 0,15 mg.

Om mig?

Kille
19 år
184 cm
87 kg

Tidigare erfarenheter?

Svamp
Methoxetamine
2-FA
25i-NBOMe
2c-p
LSB
Kodein
Tramadol
Doxylam
Diazepam
Etylmorfin
Alkohol

---------------------------------------------------------------------------------

Klockan 01.30

Mina tankar gick lite upp och ned. Jag hade tidigare under kvällen fått reda på att det jag hade trippat på den tidigare veckan inte alls var Special, utan det var LSB. Således förmodat två olika substanser och jag hade några lappar Special liggandes. Hur länge skulle jag orka vänta innan jag kör? Hade toleransen sjunkit? Var det korstolerans? Det kanske till och med var samma substanser, det vet jag inte.

Jag reflekterade lite över vilken kväll jag skulle köra. Tanken dök upp om att köra redan denna kväll och till slut, efter lite övervägande hit och dit plockade jag fram min remsa med lappar och ett rakblad. En lapp skars ut och särades från de övriga. Lapparna såg inte riktigt likadana ut som LSB, utan var lite mer bara som vanligt papper och hade andra färger. Storleksmässigt tror jag att de var förhållandevis lika, men jag kommer inte riktigt ihåg hur stor den andra lappen var.

Vid 01.40 lades lappen in under vänstra läppen efter att ha varit ute och rökt, borstat tänderna och tandköttet, förberett sängen och städat undan lite. Lappen gled upp och jag kände direkt hur illa det smakade. Mellan tummen och pekfingret fanns en viss likhet i smak från LSB, men detta var ändå något annorlunda. Hela läppen domnade av totalt efter en stund. Det gjorde den förra gången med, men nu kändes läppen som en fläskläpp.

Jag hade räknat med drygt en timme till en och en halv innan peaken var nådd. Vid LSB dröjde det drygt en timme exakt innan de visuella effekterna började smyga sig på, men det dröjde strax över en timme innan det var i full gång. Efter drygt 10 minuter började jag redan känna av denna substans och jag blev sänkt på ett lustigt vis. Jag blev avdomnad i kroppen, precis som att det låg en propp som hindrade kroppen från att slappna av och den blev upplöst av substansen. Känslan var ändå annorlunda på något vis jämfört mot sist, då jag inte kände några som helst lyckokänslor inombords. Jag var helt normal på det viset, bara att något var annorlunda.

På TV-n spelades Planet Earth och jag tänkte att det kan bli en bra inledning på trippen. Klockan på DVD-spelaren gick väldigt sakta och jag blev irriterad av tanken om hur långt tid en timme var. När tiden visade 22 minuter på spelaren började jag känna att det har börjat dra igång riktigt. Vid 25 minuter in i filmen var jag tvungen att stänga av filmen för att jag inte kunde följa den överhuvudtaget.

Jag gick upp på toaletten och mina pupiller hade växt till sig rejält. Jag frös något och bestämde mig för att duscha av kroppen för att få upp temperaturen lite. Sagt och gjort ställde jag mig i duschen och precis som vanligt när man duschar under psykedelisk påverkan var det något speciellt. Hela kroppen fick rysningar längs ryggraden av vattnet som rann över den. Ångan från vattnet som var stekhett skapade små, subtila figurer. Bland annat kunde jag se texter i form av ”love”, ”trust”, ”carpe diem” och liknande, precis som när ett flygplan flyger och släpper ut rök efter sig som bildar ord, fast i förminskad version och av vattenånga.

Efter att jag var klar med duschen torkade jag av mig och började omgående frysa igen. En smak i munnen hade uppenbarat sig, som jag lärt mig att älska. Det är en smak med en blandning av en doft som kan påminna om en dålig andedräkt fast inte äcklig på något vis, som alltid infinner sig på psykedeliska droger. Såväl 2c-p som 25i-NBOMe som LSB och nu slutligen Special har en smak där. Alla har olika smaker, men det är ändå något likt mellan dem.

Jag gick ned på rummet och resan dit var spännande. Det var mörkt i hela huset och vi har duschen på övervåningen, medan mitt rum ligger i källaren. Således behövde jag gå ned en bra bit igenom huset för att komma dit. På vägen kunde jag se hur former uppenbarade sig i mörkret och hur det kändes elektriskt i hela synfältet. Detta är dock ingenting jämfört med vad som komma skall i styrka på det visuella. På väggarna, fastän jag hade svårt att se dem i mörkret, fanns det tydliga drag av oljefärger och andra lite ”mörkare” färger.

Här emellan att jag varit och duschat och att jag lagt mig i sängen satte jag igång en porrfilm. Detta var nog den enda gången jag drog en handtralla under den riktiga peaken. Annars har jag alltid gjort det när ruset har börjat smyga sig på, men nu var det mitt i den. När jag kom vred sig varenda centimeter av kroppen och jag fick en orgasm utan dess like.

Nere på rummet lade jag mig i sängen och tände den heliga tripplampan jag har berättat om i tidigare trådar. Färgerna från den började direkt att sätta sina spår i mitt huvud och jag skyndade mig med att lägga mig i sängen som bestod av ett täcke, en filt under och tre kuddar. Det var dessutom nybäddat från innan jag lade in lappen för att maximera välmåendet. Täcket lade sig som en hinna över kroppen och ett värmeelement stod och blåste varmluft då jag är frusen av mig som person överlag. De vanliga elementen räcker inte helt enkelt.

Jag hade fått för mig att trippen skulle bli djupare av att spela ambient och filmmusik, framför vanlig techno, hardstyle och elektronisk musik som jag brukar köra under trippar. Därav hade jag laddat upp en lista med Sigur Ros, God is an Astronaut, Hans Zimmer och så vidare. Jag låg där i sängen och lyssnade igenom fem till sex låtar av dessa innan musiken blev så tråkig att jag var tvungen att stänga av den. Den passade inte alls till rusets övriga karaktär.

Mellan det att första låten spelades och sista stängdes av började dock de visuella effekterna dra igång på allvar. Jag kan berätta lite om dessa enskilt istället för att blanda ihop dem med varje låt, då låtarna i sig inte påverkade trippen alls utan musiken bara fanns där i bakgrunden.

Då jag under LSB-trippen inte alls använt mig av CEV's knappt tänkte jag ge dessa en chans nu. Jag låg där i sängen och blundade, men det var en ansträngning att hålla ögonen stängda då jag var så väldigt pigg. Bakom ögonlocken syntes sinnessjukt starka färger av miljarder olika konstraster. Fokuserade jag på något av det jag såg så exploderade och blommade det upp av nya färger och det var som en atombomb av färger. Det snurrade runt massvis och kändes som att du satt på en karusell liknande virvelvinden fast inne i huvudet. Dessa syner gav mig en väldig irritation. Jag blev för snurrig i huvudet att det bara blev en sörja av det.

I dessa syner fanns liksom ingen uppenbar logik, utan det var bara en hel gegga av färger. Det var inga direkta former, händelser, personer eller dylikt, utan bara som ett barns teckning där denne har använt så många färger som möjligt på en så liten yta som möjligt. Således tyckte jag att de effekter bakom ögonen gav endast var jobbiga och jag roade mig istället med att öppna ögonen och ligga och bli förundrad över hur en kemikalie kan förvränga synfältet så sinnessjukt mycket.

I samma veva som jag bestämde mig för att låta ögonen vara öppna bytte jag också musikstil helt. Jag satte igång den vanliga listan av elektronisk musik och nu fick känslorna en helt annan karaktär. Nu började lycka infinna sig och jag kunde vridas till musiken. Ju högre, skarpare och snabbare melodier det var i låtarna, desto bättre blev det. Jag fokuserade exempelvis på den vita väggen som jag nämnt i ”Rörd av Guds hand”-rapporten och kunde se elektriska mönster. Dessa elektriska mönster spred sig över hela rummet och skarpast var de i kanter, hörn och längs lister. Det såg verkligen ut som att det gick flera tusen volt genom och på väggarna. Färgerna av dessa blixtar var främst röda och blåa.

Precis som på LSB;t förvrängdes även saker i storlek, fast det var inte alls i samma utsträckning. Här handlade det snarare om att saker och ting andades väldigt friskt och kunde röra på sig, men de blev inte så stora och flöt runt helt och hållet som det gjorde under den senaste trippen. Inte heller infann det sig någon förvriden känsla av att längd förändrades. Rummet och min kropp var ganska ”intakta” under hela ruset. Jag var mina 184 centimetrar och rummet var sina fyra till fem meter långt.

Något jag dock upplevde som jag inte upplevt tidigare var att huvudet kändes som en glob. Ni vet sådana här fiskakvarium för små fiskar som behöver tvättas konstant och bytas vatten i? En rund, stor glasglob. Ungefär som en sådan kändes huvudet och inuti globen kunde jag känna hur miljarder tankar, idéer, känslor och funderingar florerade. De flöt runt i flera tusen kilometer i timmen och tog aldrig slut. Det kan bäst liknas vid denna bilden: http://www.informantnews.com/uploads/image/lsd_alexgrey03.jpg Den beskriver det hela extremt bra. Det liksom flödade ut så ofantligt mycket energi ur huvudet och det gick inte att hänga med, samtidigt som det var en väldigt mäktig känsla.
Citera
2013-02-21, 02:27
Medlem
LightClouds avatar
Vidare om de visuella effekterna så var de fortfarande väldigt starka. Mina ögon gick i kors flera gånger för att jag blev så förvirrad av vad jag skulle lägga fokus på. Jag kollade på väggen som blixtrade, för att sedan kolla på lampan som vinglade fram och tillbaka och därefter upp i taket och kunde se hallucinationer i form av lätta fraktaler och former som pumpades mellan olika storlekar.

Så här låg jag en bra stund och bara lyssnade på musik och njöt så gott jag kunde av känslorna, synerna och musiken.

Klockan 02.30

Plötsligt kom jag på hur häftigt det hade varit med ”visualaztion” på Winamp. Sagt och gjort tog jag upp datorn och lade den i knäet där jag låg och stirrade in i skärmen en bra stund. Denna film fick mitt huvud att gå i kaos. Det var inget dåligt med det, men jag flöt med helt i effekterna på skärmen. Jag kunde inte fokusera alls på något specifikt i vad som visades, utan det var mer att jag flöt in i bilden så hårt att jag inte riktigt kunde sätta fingret på om det var en illusion det jag såg eller om det faktiskt bara var en skärm.

När jag hade spenderat säkert en halvtimme med det gick jag ut på Internet och gjorde mitt bästa för att fokusera på skärmen. De visuella effekterna hade avtagit lite grand, men de fanns där fortfarande. Bokstäver på skärmen studsade runt, det var oljefärgad skärm och skärmen andades. Muspekaren blev väldigt lång när man rörde den och det gällde även mina egna händer om jag rörde dem snabbt. Jag kunde se dem en en stund efter att jag förflyttat dem. Detta var häftigt och är faktiskt inget jag har lagt fokus vid tidigare.

Jag lade någon timme vid Internet. Flera sidor besöktes, bland annat då Flashback och Facebook. Jag chattade runt lite med olika personer på Flashback som också var påverkade av andra substanser och blev tipsad om lite olika låtar och så vidare. Jag fastnade för hästar av någon anledning, som vissa på Flashback kan intyga. I flera låtar, bland annat E-Type – Hold your horses, Rudimental – Feel the love spelades på repeat. Genom Youtube kom jag även in på en låt som heter Skitarg – Jag bryter nacken av din häst, som gjorde att min tripp fick en lustig vändning. Jag blev väldigt ledsen, men samtidigt fascinerad över hur de såg ut i filmen. Det var lustiga människor tyckte jag, som behövde kärlek och omtanke.

Genom att sitta och klicka runt på Youtube en del fann jag dessutom en annan låt som jag tyckte var fruktansvärt bra och som gav trippen en väldigt härlig känsla. Låten heter R.I.O ft. Nicco – Party Shaker. Denna fick mig att tänka väldigt mycket på hur skönt livet kan vara och hur lite man ska bry sig om problem, för det viktiga är ändå att ha kul.

När jag tröttnat på att sitta vid Youtube, Internet och datorn överlag, och ruset hade börjat avta ganska ordentligt rent visuellt var jag väldigt sugen på en cigarett. Jag tog av mig hörlurarna och lade datorn på bordet jämte sängen. Där satt jag på sängkanten och sträckte på mig, pratade med mig själv och skulle klä på mig mina mjukisbyxor när jag såg en strumpa liggandes på golvet. Jag tyckte att den såg så ensam och sorgsen ut som låg där hopsjunken på golvet, så jag tog upp den och satt och pratade med den några minuter för att få den att må bättre. ”Åh vad söt du är min lilla socka, du är så söt, vet du det? Gullig är vad du är, ingen ska säga något annat.” När jag kom på mig själv blev jag ställd men jag skrattade bara åt det.

Samma sak hände en kort stund senare ute när jag rökte. Jag såg ett dryckesglas som stod jämte dörren. På grund av att jag var själv och behövde någon att prata med ansåg jag att glaset kunde bli min polare. Därav stod jag och snackade en stund med glaset och vi pratade om vädret, himlen, vad för cigaretter jag gillar mest och hur mycket tankar ett huvud kan rymma. Jag sade till glaset att en människas huvud kan liknas vid glaset om man fyller det med vatten. Vid ett visst läge blir det överfullt och börjar rinna över. Att ta en psykedelisk drog är som att hälla vatten i ett större glas istället. Man kan öka volymen, bara att man inte behöver byta huvud för det, utan det räcker med en substans för att få samma effekt på människans huvud.

Väl inne igen gick jag upp på toaletten för att kissa. Det var som en orgasm bara det att lätta på trycket. När jag var klar med det gick jag ned och kom att tänka på vår kanin som har sin bur i vardagsrummet. Jag gick och satt mig vid honom och satt där i en halvtimme och pratade med honom. Just då för stunden insåg jag vilket miserabelt liv alla djur lever som är fast i fångenskap bakom en bur. Därför tog jag ut honom och lät honom ligga jämte mig en stund samtidigt som jag klappade honom och pratade filosofi med honom.

Ruset hade släppt nästan helt nu, även om trippkänslorna fanns kvar och jag var helt slutkörd i huvudet, och klockan var runt 04.45. Jag lade mig i sängen och lyssnade på ambient igen och låg i en bra stund och tänkte på livet. Fram till sju, med undantag för att springa på toa, låg jag och bara tänkte på livet innan jag bestämde mig för att slänga i mig några sömntabletter. Trots dessa kunde jag inte somna och jag sysselsatte mig med att kolla på serier, äta några mackor och slänga i mig ännu fler tabletter tills jag slutligen somnade runt 10 på morgonen.

Lite översikt av trippen:

Eftersom att det var en impulstripp, vilket inte är det bästa att göra, så hade jag lite obehagskänslor i främst början och även till och från under ruset. Jag kände att kroppen egentligen hade behövt vila och jag mådde lite dåligt då och då. Detta trängdes dock undan ganska omgående så fort en bra låt spelades igen och jag började tänka positivt.

Jag upplevde även en helt annan typ av bodyload än när jag körde LSB. Jag hade vissa käkspänningar, en lustig stramande känsla i nacken som kändes som nålstick, jag var stel i kroppen, svettades, fick huvudvärk och höll på att kräkas vid två tillfällen även om jag höll inne. Det var inte heller någon nämnvärd eufori, utan var snarare bara ett generellt välmående i kroppen. Psyket var dock helt i extas när jag hade positiva tankar.

Jag är väldigt nöjd med trippen överlag då den bjöd på mycket lek med sinnet och lustiga insikter. Det var en extraordinär drog om man ser till de visuella effekterna som var både intensiva och vackra.

Sammanfattningsvis gillar jag drogen väldigt mycket, men jag hade kunnat må ännu bättre kände jag. Nästa gång jag kör ska jag ta två lappar och ska då ha det hela mer planerat än nu. Jag måste ändå rekommendera den väldigt mycket och är glad för att jag provat den! Gillar man psykedeliska droger är detta en toppdrog med tanke på att den är laglig och för min del älskar jag att den inte håller i så länge som exempelvis 2c-p, men den hade kunnat vara någon timme längre. De starka visuella effekterna håller bara i sig i drygt en och en halv timme, de trippiga känslorna i tre till fyra timmar och en afterglow på cirka två timmar efter att ruset har lagt sig.

----------------------------------------------------------------------

Tack för mig! Och ett stort tack till TheTri**.
Citera
2013-02-21, 04:32
Medlem
BeardBeefs avatar
Har du doktorerat i "Tripprapporter" ?

När du kommer att testa 2st så kommer det visuella utmärka sig mycket mer.
Det gjorde det för mig när jag tog 2st.

Tackar för ännu en trevlig läsning.
5/5
Citera
2013-02-21, 14:27
Medlem
hur är denna jämfört med 25i nbome tycker du? vilken är det mest visuellt på och vilken är roligast att ta?
Citera
2013-02-21, 17:05
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeardBeef
Har du doktorerat i "Tripprapporter" ?

När du kommer att testa 2st så kommer det visuella utmärka sig mycket mer.
Det gjorde det för mig när jag tog 2st.

Tackar för ännu en trevlig läsning.
5/5

Haha, oja! Doktorand i Tripp- och rusrapporter! Vilket jävla yrke att läsa sju år till!

Tackar ödmjukast!

Citat:
Ursprungligen postat av extazzy88
hur är denna jämfört med 25i nbome tycker du? vilken är det mest visuellt på och vilken är roligast att ta?

Denna är ljusår roligare, men 25i-NBOMe var trevlig på det sättet att den var väldigt sexuellt laddad. Är du sugen på att bli kåt och se mycket tydliga CEV's med sexuell anspelning är den att föredra, men denna är mycket vackrare i färger och former.

Jag anser att Special är mycket bättre!
Citera
2013-02-21, 19:34
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Rolig läsning blir själv sugen på att dra två lappar när jag läser detta!

5 av 5 kanoner!

Mvh
Citera
2013-02-21, 21:03
Medlem
DoctorDooms avatar
Intressant helt klart

Fattar mig inte på folk som blir kåta när dom trippar. Sex eller erotik är LÅNGT bort men du är inte den första som skrivit om det.

Tidsramen på 4h låter kort, testade du att röka cannabis under ruset? Har gjort det med ett par olika tillfällen med andra, liknande, droger. Resultatet är uteslutande att allt blir betydligt betydligt mer intensivt!
Citera
2013-02-21, 22:37
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Rolig läsning blir själv sugen på att dra två lappar när jag läser detta!

5 av 5 kanoner!

Mvh

Det förstår jag!

Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDoom
Intressant helt klart

Fattar mig inte på folk som blir kåta när dom trippar. Sex eller erotik är LÅNGT bort men du är inte den första som skrivit om det.

Tidsramen på 4h låter kort, testade du att röka cannabis under ruset? Har gjort det med ett par olika tillfällen med andra, liknande, droger. Resultatet är uteslutande att allt blir betydligt betydligt mer intensivt!

Jag har en tendens till att bli ganska kåt på somliga substanser, men det är som sagt sällan jag drar en handtralla under själva peaken. Ofta gör jag det innan för att jag blir så lugn och skön i kroppen av det. Det är något sjukt speciellt med att onanera på främst psykedeliska droger också för den delen. Själva akten blir så grymt mycket mer njutningsfull. Man sjunker in i filmen på ett helt annat sätt och orgasmen är ett lyckorus genom hela kroppen.

Gällande cannabisen så har jag faktiskt aldrig provat det, inte ens cannabis självständigt. Du ser på mina tidigare erfarenheter att det inte står med. Jag har fått förklarat för mig innan att cannabis sätter en väldigt sprätt på tripparna och ska absolut prova det framöver!

Tack för kritiken och feedbacken. Det uppskattas!
Citera
2013-02-21, 22:57
Medlem
DoctorDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det förstår jag!

Jag har en tendens till att bli ganska kåt på somliga substanser, men det är som sagt sällan jag drar en handtralla under själva peaken. Ofta gör jag det innan för att jag blir så lugn och skön i kroppen av det. Det är något sjukt speciellt med att onanera på främst psykedeliska droger också för den delen. Själva akten blir så grymt mycket mer njutningsfull. Man sjunker in i filmen på ett helt annat sätt och orgasmen är ett lyckorus genom hela kroppen.

Gällande cannabisen så har jag faktiskt aldrig provat det, inte ens cannabis självständigt. Du ser på mina tidigare erfarenheter att det inte står med. Jag har fått förklarat för mig innan att cannabis sätter en väldigt sprätt på tripparna och ska absolut prova det framöver!

Tack för kritiken och feedbacken. Det uppskattas!

Jag skulle beskriva det på 25i som att kasta napalm på öppna lågor
Citera
2013-02-22, 10:11
Medlem
Kan special göra E-Type bra så måste det vara rediga grejer! 5/5!
Citera
2013-02-22, 16:18
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDoom
Jag skulle beskriva det på 25i som att kasta napalm på öppna lågor

Låter grymt!

Citat:
Ursprungligen postat av Moosggoth
Kan special göra E-Type bra så måste det vara rediga grejer! 5/5!

Haha, ja, precis!
Citera
2013-02-25, 19:12
Medlem
Bra rapport! Målande beskrivningar, välformulerat och snyggt skrivet helt enkelt. Gjorde mig själv sugen på dessa Special, får hem 3st i morgon med största sannolikhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in