2013-02-20, 19:02
Medlem
Som Rubrik.. hur mycket kan jag lyckas förbränna med max lutning i 5km/h på ett gåband min vikt är ca 93kg? åt nyss 3 stora burgare med 3 stora bröd och massa ost och majonäs på varje bröd (lättmajonäs)
så vill göra av med lite kcal
Jag har försökt hitta men kommer inte fram till något? någon som vet på ett ungefär? eller vågar gissa?
Citera
2013-02-20, 19:17
Medlem
En spontan gissning är 500-700 kcal (motsvarar ca en burgare med andra ord) men det beror ju på vilken hastighet du går med också.
Citera
2013-02-20, 19:19
Medlem
SiSeniors avatar
Hur länge har du tänkt att gå?
Citera
2013-02-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur länge har du tänkt att gå?

Ack så dumt av mig.. hade tänkt mig 1 timme
Citera
2013-02-20, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nalle21
Ack så dumt av mig.. hade tänkt mig 1 timme

Hur hög lutning kan du få?
Citera
2013-02-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Hur hög lutning kan du få?

Tror det var 15% om jag minns rätt.. en till inhoppad fråga vad ska jag ta efter jag gått? behöver jag kolhydrater protein? åt ju kl 7
Citera
2013-02-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nalle21
Som Rubrik.. hur mycket kan jag lyckas förbränna med max lutning i 5km/h på ett gåband min vikt är ca 93kg? åt nyss 3 stora burgare med 3 stora bröd och massa ost och majonäs på varje bröd (lättmajonäs)
så vill göra av med lite kcal
Jag har försökt hitta men kommer inte fram till något? någon som vet på ett ungefär? eller vågar gissa?

Gillar att du förtydligar att det var lättmajonäs hehe
Har inte gåbandet som du går på kalorimätare? Då är det ju bara att räkna ihop hur många kalorier dina burgare innehöll.
Citera
2013-02-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Gillar att du förtydligar att det var lättmajonäs hehe
Har inte gåbandet som du går på kalorimätare? Då är det ju bara att räkna ihop hur många kalorier dina burgare innehöll.

Haha ja men det lär jag ju göra men jag vet inte om det höjjs på kcal mätaren om jag höjer lutningen att jag förbränner mera men sure kan köra på den tänkte förbränna bort ca 600 kcal :=
Citera
2013-02-20, 20:07
Medlem
Ska iväg om några minuter tips på att ta efter min powerwalk? eller kan jag bara gå och lägga mig? deffar därför jag ska köra lite power walk
Citera
2013-02-20, 20:14
Medlem
Vill du bränna calorier ska du naturligtvis springa istället för att gå.

Är det inte väldigt klantigt att käka 3 stora hamburgare om du deffar?
Citera
2013-02-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Vill du bränna calorier ska du naturligtvis springa istället för att gå.

Är det inte väldigt klantigt att käka 3 stora hamburgare om du deffar?

Jo men har kört strikt i 3 månader utan en enda dag utan hamburgare så jag flippade ur totalt idag (( och nu har jag ångest och vill gå men ska jag ta nått efter? eller är det skit samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in