Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-20, 18:00
Medlem
S-cups avatar
Hej hej

Jag har skrivit ett dokument i pages på datorn som jag sparat till iCloud.
Jag har iCloud aktiverat på min iPad.

Men... iPaden vägrar hitta mitt dokument, om jag inte är helt ute och cyklar så finns det inte ens någon synkroniseraknapp eller liknande.

Så... hur gör man?

Finns det andra alternativ som gör att jag kan redigera ett dokument på ena enheten som sedan synkroniserar sig med den andra?
Citera
2013-02-20, 18:04
Medlem
Först och främst, har du pages på din iPad?
Citera
2013-02-20, 19:35
Medlem
Har du senaste versionen av Pages installerad? Senaste är 4.3.
Citera
2013-02-21, 03:00
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandbileN
Först och främst, har du pages på din iPad?

Citat:
Ursprungligen postat av fittcp
Har du senaste versionen av Pages installerad? Senaste är 4.3.
Pages på datorn är 4.3

På iPaden vet jag inte vilket nummer det är, men den dyker inte upp under fliken "uppdatera", så jag antar att det är den senaste.

Däremot så har jag just nu inte den senaste uppdateringen av iOS. Har 6.1, inte 6.1.2 som är den allra senaste.
Är dock nästintill helt säker på att det inte fungerade när 6.1 var nytt heller.

Den är jailbreakad (köpt pages dock) om det spelar någon roll. Ska kolla om jag kan uppdatera till 6.1.2 och se om det blir någon skillnad. Men någonting säger mig att det är någonting annat som spökar.
Citera
2013-02-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Pages på datorn är 4.3

På iPaden vet jag inte vilket nummer det är, men den dyker inte upp under fliken "uppdatera", så jag antar att det är den senaste.

Däremot så har jag just nu inte den senaste uppdateringen av iOS. Har 6.1, inte 6.1.2 som är den allra senaste.
Är dock nästintill helt säker på att det inte fungerade när 6.1 var nytt heller.

Den är jailbreakad (köpt pages dock) om det spelar någon roll. Ska kolla om jag kan uppdatera till 6.1.2 och se om det blir någon skillnad. Men någonting säger mig att det är någonting annat som spökar.

Konstigt. Att telefonen är jailbreakad ska inte spela någon roll.. Kolla så du har "Dokument och data" aktiverat i icloud-inställningar i telefonen. Likadant i datorn fast under icloud i systeminställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in