2013-02-18, 19:22
Medlem
ProffesorMoodys avatar
Vad är det för skillnad på bikinibilder och underklädsbilder på sociala nätverk? Jag som man tycker att det inte är någon skillnad men när jag frågar tjejer så säger dem att det är skillnad men jag får aldrig ett konkret svar. Vad är eran åsikt om detta?
Citera
2013-02-18, 19:24
Medlem
Tjejer tar på sig bikini när dom vill lägga ut bilder på sin kropp för att inte stämplas som horor.
Citera
2013-02-18, 19:27
Medlem
Också tänkte på de, inga problem att visa sig på stranden i bikini men att visa sig med trosor och bh går ju absolut inte...
Citera
2013-02-18, 19:33
Medlem
För bikini är badkläder. Om man lägger upp en bikinibild betyder det "Hej, jag är på semester och kolla min kropp!" Medan underkläder är något privat som bara pojkvän ska se. Om man lägger ut en bild på sig själv i underkläder betyder det "Hej, jag har klätt av mig för att visa min kropp för randoms på facebook/instagram"

Men om en tjej tar en bild på sig själv hemma i bikini tycker jag det är samma sak som en bild i underkläder!

Jämför med badbyxor och kalsonger!
Citera
2013-02-18, 21:18
Medlem
sommarlovs avatar
Badkläder är "ytterkläder", underkläder är "under".
Ytterkläder kan man alltid visa...
Citera
2013-03-17, 10:12
Medlem
ImWorthlesss avatar
Tjejer ska inte lägga ut bilder i överhuvudtaget på sig själva i endast underkläder eller badkläder.
Billigt, slampigt och söker bara bekräftelse!
En kvinna ska skyla sin kropp för sin man, inte visa den öppet för alla andra!

Jag är 100% svensk, inte religös på något sätt.
Jag anser bara att kvinnor ska ha mer respekt för sig själva och sina förhållanden!
Citera
2013-03-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverchair123
Jämför med badbyxor och kalsonger!

Här har du en poäng. Inte många av killarna skulle få för sej att gå och handla i kalsonger, men att traska in med badbyxor och flipflops en sommar verkar helt okey...

Så det är inte bara vi tjejer som verkar ha det problemet pojkar. :P
Citera
2013-03-18, 06:46
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tjejer ska inte lägga ut bilder i överhuvudtaget på sig själva i endast underkläder eller badkläder.
Billigt, slampigt och söker bara bekräftelse!
En kvinna ska skyla sin kropp för sin man, inte visa den öppet för alla andra!

Jag är 100% svensk, inte religös på något sätt.
Jag anser bara att kvinnor ska ha mer respekt för sig själva och sina förhållanden!

Bra, då vet vi att du ska behandlas med den största respekt.
Citera
2013-03-18, 13:45
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Bra, då vet vi att du ska behandlas med den största respekt.

Ingen som påstått det, men för att förtydliga sig lite innan fördomarna haglar fram alá FB manér..
Citera
2013-03-18, 13:57
Medlem
I de flesta fall är det ingen skillnad. Men vissa dagar har man kanske på sig string och det är mer avslöjande än mina bikinis iaf.

Och föresten nakenhet är naturligt inte slampigt eller billigt.
Citera
2013-03-18, 15:54
Medlem
String??? Används det fortfarande? Trodde det plagget var ute o framför allt oskönt....men som nån sa ...bikini e ytterplagg o underkläder e UNDERKLÄDER
Citera
2013-03-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
String??? Används det fortfarande? Trodde det plagget var ute o framför allt oskönt....men som nån sa ...bikini e ytterplagg o underkläder e UNDERKLÄDER
Om man vill undvika troslinje i ett par tajta byxor så är det det bästa valet, dessutom bekvämast när man har tajta byxor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in