Har en Asus Zenbook UX32VD sen någon månad tillbaka.
Är riktigt nöjd med den och bleed som folk gnäller över syns bara emot svart backgrund och även då så syns det knappt. Skärmen är i övrigt fantastisk.
Jag bytte till en 256gb SSD samt en 8gb Corsair Vengence ramminne.
Har ej haft några problem med chassit eller touchpaden en så länge vilket folk har gnällt över.
Datorn går riktigt kallt när det dedikerade grafikkortet ej är igång samt under tiden jag spelar så är temperaturen så pass låg att jag kan ha den i knät när jag spelar.
World of Tanks 60fps+, Eve-Online 60fps+, Diablo 3 ~50fps, osv. Det funkar att spela på den.
Min gammla bärbara var en 13.3tums Dell Studio XPS 13 som hade seriösa problem med temperaturen men funkade bra om man använde den på rätt sätt. :-)
Asusen är en av de bättre köpen jag har gjort under mina år och är riktigt nöjd med den.
Jo juste.. Ljudet är helt fantastiskt från Asusen, har aldrig varit med om nått sånt tidigare i samma storlek och även större. Har dock inte hört några 17tummare med 2.1ljud. :-)
Jag kan dessvärre inte säga mycket om Dellen i frågan men Asusen har i alla fall ett Nvidia GT620 kort i sig som har mycket att ge.
Utöver detta så har jag tyvärr inte hittat några som helst nackdelar med Asusen.
+skärm
+prestanda
+batteri
+funktioner
+spel prestanda
+temperaturen
+ljudet
+tyst även under belastning
Kanske missat att skriva nått men de får va.
Eh.. Jo en till sak, chassit är av aluminium och känns "Premium" och känns riktigt bra.