2013-03-10, 21:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ja, privatägda SSAB. Järnverket var statligt före 1978 och då under namnet NJA.

Jodå, jag känner till SSAB:s struktur. Det var inte jag som drog in "statlig". Jag ville bara säkerställa ett förtydligande om att det inte är LKAB.
Citera
2013-03-10, 21:25
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jodå, jag känner till SSAB:s struktur. Det var inte jag som drog in "statlig". Jag ville bara säkerställa ett förtydligande om att det inte är LKAB.

LKAB kommer nog aldrig i egenskap av statligt företag bli någon storsponsor till något större idrottslag. Man kommer istället att köpa exponering för marknadsvärde - precis som man gör nu.
Citera
2013-03-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Det finns inget hockeyintresse i Östersund, här är det skidor och fotboll som gäller.

Att de inte är i alla fall lite bättre i fotboll då (trots norra Sveriges klimat).
Citera
2013-03-16, 14:07
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Utan att ha läst igenom hela tråden, Östersund har genom åren producerat en rad talanger.. Ulf Dahlen, bröderna Lundqvist, Edler.. bara för att nämna några. Det är väl för Östersund som för många plantskolor, systemet tillåter inte klubbar från lägre serier med ambitioner att klättra.

Nu vet jag inte om Östersund har några högtflygande ambitioner, men jag tror man siktar på att kliva upp till allsvensk nivå i alla fall. När klubbarna i Elitserien "snodde" TV-intäkterna framför den inkompetenta styrelsen i förbundets näsor så dog i praktiken möjligheterna för underdogs att göra resan till Elitserien. Övriga fungerar bara som plantskolor åt dom som snodde pengarna.
Citera
2013-03-16, 14:34
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
SSAB är väl Luleås huvudsponsor.

Knappast att SSAB överstiger 25 miljoner i sponsring.
Citera
2013-03-16, 14:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Knappast att SSAB överstiger 25 miljoner i sponsring.

Vad jämför du med?

SSAB ÄR Luleå Hockeys huvudsponsor. Det senaste avtalet löper på tre år och innfattar även kommande säsong.
Senast redigerad av HerrGickhan 2013-03-16 kl. 14:38.
Citera
2013-03-16, 18:13
Bannlyst
Liten ishall i Östersund. Och trots att det ska bli ny arena där för ca 3000 pers så kommer det inte hålla. ES kravet på arenor är 4500 platser och den nya arenan är även den för liten.
Citera
2013-03-16, 18:55
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Liten ishall i Östersund. Och trots att det ska bli ny arena där för ca 3000 pers så kommer det inte hålla. ES kravet på arenor är 4500 platser och den nya arenan är även den för liten.
Nej den nya Arenan kommer ta 2000.
Citera
2013-03-16, 20:22
Bannlyst
Bara ett lag kommer ha 3000 i kapacitet. Men idag är det Nybro men efter renovering av deras arena till 2300 i år så blir Östersunds arena enda i 3000 platser.
Citera
2013-03-16, 20:28
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Bara ett lag kommer ha 3000 i kapacitet. Men idag är det Nybro men efter renovering av deras arena till 2300 i år så blir Östersunds arena enda i 3000 platser.
?
Östersund nya arena kommer ta exakt 2000, tröga jävel.
Citera
2013-03-16, 20:33
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Vad jämför du med?

SSAB ÄR Luleå Hockeys huvudsponsor. Det senaste avtalet löper på tre år och innfattar även kommande säsong.

Cmore. Överlägset mest sponsring.
Citera
2013-03-16, 20:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Cmore. Överlägset mest sponsring.

Du menar att de är alla lags huvudsponsor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in