2013-02-18, 10:44
Avslutad
Jag har fått bra pris på denna 17 tummare. Är det någon hake i specifikationen?

http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=C1W23EA&opt=UUW&sel=PCNB

Vill dessutom byta ut hårddisken mot SSD, det bör väl inte vara några problem eller?

Skall användas till surfning och filmer i första hand. Den får gärna klara av spel hyffsat men det är inte lika viktigt.
Citera
2013-02-18, 10:52
Medlem
Lyxlirares avatar
Med dina användningsområden skulle jag säga att den där datorn duger gott och väl, sedan går det absolut att få bättre.

Jag gissar att datorn bara har plats för en hårddisk, så tänk på att lagringen som ursprungsdisken innebär helt försvinner. Men det har du säkert redan tänkt på.
Citera
2013-02-18, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlirare
Med dina användningsområden skulle jag säga att den där datorn duger gott och väl, sedan går det absolut att få bättre.

Jag gissar att datorn bara har plats för en hårddisk, så tänk på att lagringen som ursprungsdisken innebär helt försvinner. Men det har du säkert redan tänkt på.

Tack för svar.
Nja jag har inte funderat på hur man löser det på bästa sätt, det där med det som är förinstallerat.

Antar att det ligger på en egen lite partition, kan jag isf bränna det på dvd eller något? Vad är brukligt?
Citera
2013-02-18, 11:02
Medlem
Lyxlirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tack för svar.
Nja jag har inte funderat på hur man löser det på bästa sätt, det där med det som är förinstallerat.

Antar att det ligger på en egen lite partition, kan jag isf bränna det på dvd eller något? Vad är brukligt?

Du borde dock få med skivor med programvara och drivrutiner, även särskilda drivrutiner för just den där laptopen. Därmed borde du enkelt kunna göra en ominstallation på den nya disken.

Det var år sedan jag köpte en laptop, men jag antar att de fortfarande gör på det sättet.
Citera
2013-02-18, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlirare
Du borde dock få med skivor med programvara och drivrutiner, även särskilda drivrutiner för just den där laptopen. Därmed borde du enkelt kunna göra en ominstallation på den nya disken.

Det var år sedan jag köpte en laptop, men jag antar att de fortfarande gör på det sättet.

Fick nu besked att det finns plats för två stycken diskar i datorn, gör det SSD installationen lättare?
Citera
2013-02-18, 15:03
Medlem
Citat:
Fick nu besked att det finns plats för två stycken diskar i datorn, gör det SSD installationen lättare?

Absolut gör det installationen lättare, men kommer datorn installerad med operativsystem från början?

Ska du sätta in en SSD-disk i efterhand och operativsystemet är installerat så är ju det bästa rådet till dig att installera om datorn och lägga operativsystemspartitionen på SSD-disken istället.

Tror inte det är så enkelt att byta över från en vanlig till SSD (Om detta nu ens går, troligtvis inte)
Citera
2013-02-18, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Absolut gör det installationen lättare, men kommer datorn installerad med operativsystem från början?

Ska du sätta in en SSD-disk i efterhand och operativsystemet är installerat så är ju det bästa rådet till dig att installera om datorn och lägga operativsystemspartitionen på SSD-disken istället.

Tror inte det är så enkelt att byta över från en vanlig till SSD (Om detta nu ens går, troligtvis inte)

Ja Win 8 är förinstallerat, finns inget på DVD skivor.
Går det inte bara att skapa en recovery skiva på DVD och installera på nya SSD disken? Det var tipset jag fick av säljaren.
Citera
2013-02-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ja Win 8 är förinstallerat, finns inget på DVD skivor.
Går det inte bara att skapa en recovery skiva på DVD och installera på nya SSD disken? Det var tipset jag fick av säljaren.

Det ska inte vara något problem om du gör så, lycka till med installationen och hör av dig här om du skulle behöva ytligare hjälp.
Citera
2013-02-18, 16:02
Medlem
Att få ett bra pris på en 17-tummare är inte fel en måndagseftermiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in