2013-02-18, 05:18
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Folk som endast är bra ta till sig information och repetera det, men när det kommer till ackommodation så verkar dom mer eller mindre hjälplösa. Är det ett tecken på dumhet (att vara dum behöver nödvändigtvis inte vara ett tecken svag intelligens)?
Jag har uppfattningen att personen är lite ärrad med en epigenetisk effekt.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2013-02-18 kl. 05:22.
Citera
2013-02-18, 05:32
Medlem
Att ta efter och göra som andra är mänsklig intelligens.
Du som inte förstår vad du säger, och som har tagit efter, är mer korkad.

Det finns ett par symboler i att ta efter,
man bekräftar att man förstår. man bekräftar att man gillar det.
sen för man det vidare.... är det smart att försöka dölja det ?
för att göra eller spela det som unikt eget,
man spelar och det är inte unikt eget när man gör det.
gör man det diretkt är det unikt och eget, för man har snappat upp det, och säger det utefter sin mening (du brukar väl aldrig direkt fråga va deras exakta tolkning är, utan tolkar det som att det är din?, och då är du ointelligentare än vad du själv tror dig vara, kanske iq 70-92)

den som tar efter direkt har nog ofta en iq mellan 93-108)
De riktigt intelligenta tar ingen efter, för dom fattar inte sig själva eller andra

fan sluta döm och var glad
Citera
2013-02-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Folk som endast är bra ta till sig information och repetera det, men när det kommer till ackommodation så verkar dom mer eller mindre hjälplösa. Är det ett tecken på dumhet (att vara dum behöver nödvändigtvis inte vara ett tecken svag intelligens)?
Jag har uppfattningen att personen är lite ärrad med en epigenetisk effekt.
Det är utmärkta egenskaper som lämpar sig väl för högskolan.
Citera
2013-02-18, 08:35
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Det är utmärkta egenskaper som lämpar sig väl för högskolan.

Det är ju det jag säger, dock så tillhör det inte min frågeställning.
Om det är något ord du inte förstår dig på, så är får du fråga eller slå upp det själv.
Notera även att detta är filosofi, alltså kräver jag även filosofiska svar.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2013-02-18 kl. 08:39.
Citera
2013-02-18, 08:45
Medlem
Citat:
Det är ju det jag säger, dock så tillhör det inte min frågeställning.
Om det är något ord du inte förstår dig på, så är får du fråga eller slå upp det själv.
Notera även att detta är filosofi, alltså kräver jag även filosofiska svar.
Du har inte sagt någonting.
Citera
2013-02-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Du har inte sagt någonting.

Hans ord kan tolkas som att man för ihop något eller något närmar sig,
och faktiskt även att man går ifrån varandra om förändringen blir för stor.

lika barn leker bäst.

Det gäller att vara noggrann i hur man vill att meningar ska tolkas,
positiv ackommodation vet jag inte om det finns som term, men kanske.

kognitiv förändring som har som mål att närma sig sin partner är bra,
men det duger lika bra med vardagsorden, låt oss försöka.

Det där fin-kulturella och främmande ord som extra som bevis för att man är kultiverad, duger inte på mig och andra, det låter bara fint och är samma skit som annat folk tänker.

Filosofi är väl ändå inte menat att vara vackra och konstiga obegripliga ord.
jag kan hitta på tusen ord för min proffession, och folk kommer bara titta snett på mig.

Och jag kan alla vackra data termer, men använder dom endast nödvändigtvis när någon tror jag är idiot och inget kan... då drar jag ur mig en kedja dom får tänka på en kvart,
när jag lika enkelt kunde sagt, gör en backupp.
Senast redigerad av swigge 2013-02-18 kl. 09:57.
Citera
2013-02-18, 09:51
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Frågeställningen är mycket simpel!
Jag undrar varför vissa personer har svårt att agera och när de väl agerar så försvinner allt vad tidigare kunskap heter.
Vad ni pratar om är helt ointressant till min frågeställning. Seriösa inlägg nu eller håll er utanför.

Svåra ord har inget med att jag vill glänsa. Det har med att kommunikationen skall gå smidigt till. Uppenbarligen har vissa svårt att förstå, men då rekommenderar jag er även att hålla er utanför då jag endast är intresserad utav att prata med folk som förstår vad jag pratar om. Jag är inte speciellt intresserad utav att destillera min frågeställning. Dels för att diskussionen endast kommer handla om att förklara den basiska kunskapen och därmed hämma accelerationen i diskussionen som jag är ute efter..
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2013-02-18 kl. 09:56.
Citera
2013-02-18, 10:07
Medlem
Citat:
Frågeställningen är mycket simpel!
Jag undrar varför vissa personer har svårt att agera och när de väl agerar så försvinner allt vad tidigare kunskap heter.
Vad ni pratar om är helt ointressant till min frågeställning. Seriösa inlägg nu eller håll er utanför.

Svåra ord har inget med att jag vill glänsa. Det har med att kommunikationen skall gå smidigt till. Uppenbarligen har vissa svårt att förstå, men då rekommenderar jag er även att hålla er utanför då jag endast är intresserad utav att prata med folk som förstår vad jag pratar om. Jag är inte speciellt intresserad utav att destillera min frågeställning. Dels för att diskussionen endast kommer handla om att förklara den basiska kunskapen och därmed hämma accelerationen i diskussionen som jag är ute efter..

När jag funderar, kan jag ibland inte ens räkna 2+7-5,
jag slänger ut det till andra, och drar vidare in i tanken. Mycket som kommer ut i början är rappakalja, saknar all vett... jag kan inte samarbeta när jag tänker, simultankapaciteten är begränsad till interna processer och visualliseringar.... ibland tar det en minut, ibland år, innan vettigt svar dimper ut. där kan vi mötas igen och föra samman våra förmågor.

baskunskaper är inte baskunskaper, om man tänker utanför basen.

Och ingen i min närhet anser att jag är dum i huvudet för att jag just då inte kan greppa basala saker eller ens kommunicera rätt. (det ger sig i slutet)

att snabbt fatta och kommunicera är en process för att komma närmare kärnproblemet via de fakta som föreligger men man ska vara överrens om i kommunikation via deffinition.
Ett problem kan beskrivas på tusen och två olika sätt...

om jag ska förlara något för dig om tex felkoder i databaser, går jag inte in på syntax och annat,
säger mer enkelt att databasen inte svarar som jag vill
Senast redigerad av swigge 2013-02-18 kl. 10:13.
Citera
2013-02-18, 10:12
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swigge
...

Vad är det du inte förstår när jag säger till dig att hålla dig utanför?
Förstår du inte frågeställningen så håll käften bara. Nu börjar jag bli trött på dina meningslösa inlägg.

Försök förstå när jag säger till dig ATT DU MISSUPPFATTAR PRECIS HELA FRÅGESTÄLLNINGEN. Håll bara tyst nu!
Testa gör ett IQ test så förstår du nog ganska snabbt varför människor är trött på dig.
Citera
2013-02-18, 10:14
Medlem
Är folk som endast är bra på assimilera korkade?

Svar nej

Jag tycker du verkar rätt korkad dock.
Citera
2013-02-18, 10:16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swigge
Är folk som endast är bra på assimilera korkade?

Svar nej

Och? Håll dig till frågeställningen, för det enda du verkar kapabel till nu är att endast förstöra.

Det är inte så konstigt att du tycker jag verkar korkad. När du inte ens är kompetent till att förstå vad jag pratar om.
Sista gången, håll dig utanför nu !
Citera
2013-02-18, 10:22
Medlem
Citat:
Och? Håll dig till frågeställningen, för det enda du verkar kapabel till nu är att endast förstöra.

Det är inte så konstigt att du tycker jag verkar korkad. När du inte ens är kompetent till att förstå vad jag pratar om.
Sista gången, håll dig utanför nu !

vad du säger är att folk som lyssnar på andra säger vad dom andra tycker.

vart vill du komma ? att dom är dumma ?
jag svarade nej, gav exempel och så vidare.

du kan slänga dina vackra ord försöka tala svenska istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in