2013-02-17, 12:47
Medlem
Hej! För några dagar sedan hände följande:
Jag var ute en kväll med några polare (vi är killar runt 18 år), sedan drog vi oss mot Burger King där det fanns ett gäng tjejer som från början sökte kontakt med oss (frågade frågor om oss etc.). Vi ignorerade dem för det mesta, men under resten av timmen satt de sedan och kollade in oss. Vi fortsatte att ignorera dem (dels p.g.a. att de inte såg så bra ut och för att de var runt 16-17 år)
När vi var påväg ut var det en av tjejerna som lipade mot oss och jag svarade med att peka finger, mest för skojs skull. 20 sekunder senare utanför kom två av tjejerna efter oss och började tjafsa med oss, typ "varför pekar ni finger? Varför har ni attityd? Hotar du mig?" Jag svarade i princip med "Stick iväg, ni är yngre än mig och ni är tjejer". De fortsatte och jag vände bara och gick därifrån.

Nu till min fråga: Gjorde jag rätt? Borde jag ha stannat kvar och konfronterat de små skiten eller vad skulle jag ha gjort?
Citera
2013-02-17, 12:49
Medlem
Skulle tagit dem med, i mörker är alla katter grå, och alla 2 : or användbara ;.)
Senast redigerad av psykpanos 2013-02-17 kl. 12:51.
Citera
2013-02-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykpanos
Skulle tagit dem med, i mörker är alla katter grå, och alla 2r användbara ;.)
Haha vad menar du?
Citera
2013-02-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Haha vad menar du?

Jag skrev 2 kolon or , dvs alla tvåor, men det tolkades som en smileygubbe tydligen^^

..och vad en tvåa är vet du väl ;.) ?
Citera
2013-02-17, 12:54
Medlem
grasuggan99s avatar
Jag tycker att inte detta är något du bör reflektera så mycket över denna incidenten. Trots att du borde sluta peka finger åt folk. Du är bättre än så....
Citera
2013-02-17, 12:54
Medlem
Citat:
Jag skrev 2 kolon or , dvs alla tvåor, men det tolkades som en smileygubbe tydligen^^

..och vad en tvåa är vet du väl ;.) ?
En 2a kan betyda att ta den i analen, men det kan också betyda en 2 poängare utseendemässigt
Citera
2013-02-17, 12:56
Medlem
Citat:
Haha vad menar du?

`I mörker är alla katter grå`
är ett uttryck för att när det är mörkt ser du ingen skillnad på utseendet,
och alla flashbackare med minsta koll på livet vet att det väsentliga hos
en tjej är om hon tar kuk i tvåan eller inte :.)
Citera
2013-02-17, 12:58
Medlem
Citat:
En 2a kan betyda att ta den i analen, men det kan också betyda en 2 poängare utseendemässigt

Aha, du tänkte tvåa utseendemässigt där ^^
Men samma sak gäller oavsett en nolla eller en elvapoängare,
i mörkret är alla katter grå :.)
Citera
2013-02-17, 13:04
Medlem
Citat:
Aha, du tänkte tvåa utseendemässigt där ^^
Men samma sak gäller oavsett en nolla eller en elvapoängare,
i mörkret är alla katter grå :.)
Haha sant som det är sagt, ångrade mig lite efter att jag inte drog med de hem.
Men tillbaka till frågan, gjorde jag rätt i att lämna eller borde jag stannat och konfrontera dem?
Citera
2013-02-17, 13:13
Medlem
Citat:
Haha sant som det är sagt, ångrade mig lite efter att jag inte drog med de hem.
Men tillbaka till frågan, gjorde jag rätt i att lämna eller borde jag stannat och konfrontera dem?

I förstaläget gjorde du fel, då skulle du ha tagit med hem och kört på i tvåan i mörkret.
I andraläget helt rätt, bara att ignorera fjortisbeteendet ^^
Citera
2013-02-17, 13:29
Medlem
beavertands avatar
Är väl knappast något att reflektera över, låter lite töntigt bara. Sluta räck finger bara som ovan skrev...
Citera
2013-02-17, 13:29
Medlem
Klart du gjorde rätt. Livet är för kort för att slösas på negativiteter som tjafs med småbarn.

(Sen var du ju lite småbarn själv med fingret där förstås, men det reparerade du genom att vara vuxen nog att gå därifrån när de ville fortsätta bråka! )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in