Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 12:09
Medlem
Är det bara jag som ser fram emot Windows Blue, som tydligen ska bli nästa Windows?

Enligt vissa rykten ska Windows Blue vara gratis, möjligen för att så många som möjligt ska byta.

What we know so far - Softpedia
Citat:
Windows Blue, however, won’t bring such a feature. Instead, it will keep the Start Screen and will eventually make it a bit more user-friendly. We’ve heard that Microsoft plans to introduce some new customization options, plus a slightly revised look to make it a bit more appealing. Maybe this way consumers could get used to it, who knows.
Citat:
Last but not least, Windows Blue will most likely switch to kernel version 6.3 that would allow Microsoft employees to do some technical changes that won’t be directly visible to users. This could help the software be faster and a bit more stable, even though the current Windows 8 OS doesn’t seem to be such an unstable product.

Citat:
Windows Blue may be released as soon as… hold your breath… mid-2013. That’s right, mid-2013, despite the fact that Windows 8 got to see daylight in October, 2012.

And the date could make sense. Sort of.

Because of the disappointing sales performance of Windows 8, Microsoft may need to fix all problems quickly, so Windows Blue could be the one in charge with bringing the Windows brand back on most computers around the world.

Så, vad för nytt tror ni Windows Blue/9 kommer bidra med? Vi kommer nog inte bli av med startskärmen, men tror ni Microsoft kommer lägga till startmenyn som ett alternativ?
Kommer vi få se några nya funktioner som OS X haft i evigheter, t.ex. Guest Mode som tidigare skulle varit med i Windows 7 men skrotades?
Citera
2013-02-17, 12:17
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Det är på tok för tidigt att spekulera i det.
Personligen tror jag att det är en gratisversion av windows 8 med begränsade funktioner men ändå komplett funktionellt. Frågan är om de vill avveckla windows-8 tiles eller om de fortsätter med det trots bakhåll.
Citera
2013-02-17, 12:24
Medlem
Känns väldigt onödigt av Microsoft att släppa ytterligare en ny version av Windows tycker jag. Med tanke på
att Windows 8 är väldigt nytt och dom flesta sitter nog fortfarande med Windows 7 eller kanske Windows xp
till och med.
Citera
2013-02-17, 12:28
Medlem
donaukinds avatar
Kan nog bli bra eftersom Windows i regel lyckas med varannat os de hostar upp. Men hoppas inte för mycket iom att det är gratis
Citera
2013-02-17, 12:33
Medlem
Xystics avatar
känns väl onödigt att spekulera i detta, rätt tidigt skede. windows 8 har ju bara varit ute i några månader
Citera
2013-02-17, 12:57
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
dom flesta sitter nog fortfarande med Windows 7 eller kanske Windows xp
till och med.

Du glömde vista
Citera
2013-02-17, 13:25
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Du glömde vista

Ytterst få sitter med Vista, den blev en flopp nästan från dag 1. Enligt netmarketshare har den bara 5,24 % på desktopen mot 39,51 % för XP och 44,48 % för Windows 7.

Angående ryktena om "Windows blue" så tror jag det är skitsnack. Softpedia har knappast utmärkt sig för att vara någon pålitlig nyhetskälla.
Citera
2013-02-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xystic
känns väl onödigt att spekulera i detta, rätt tidigt skede. windows 8 har ju bara varit ute i några månader
Med tanke på all kritik Windows 8 möts av kan det vara en bra idé för Microsoft att fixa allt som alla klagar över i Windows Blue. I nuläget kommer inte de flesta vilja uppgradera från 7an, för det finns ingenting direkt att tjäna på det.
Citera
2013-02-18, 23:06
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ytterst få sitter med Vista, den blev en flopp nästan från dag 1. Enligt netmarketshare har den bara 5,24 % på desktopen mot 39,51 % för XP och 44,48 % för Windows 7.

Angående ryktena om "Windows blue" så tror jag det är skitsnack. Softpedia har knappast utmärkt sig för att vara någon pålitlig nyhetskälla.

Det är inte skitsnack, men det finns väldigt lite information och väldigt mycket antaganden. Se: http://www.sweclockers.com/nyhet/16571-microsoft-bekraftar-windows-blue-i-jobbannons
Citera
2013-02-19, 12:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Härligt, då får man hoppas på att de kanske inte fokuserar lika hårt på att göra ett touchpad-OS och faktiskt gör ett vanligt desktopPC-OS istället.

Sen tycker jag att (om WinBlue blir en vettig desktop-hit) dom kan ge skiten större livslängd. Vore skönt att ha ett nytt OS med samma livslängd som XP hade.
Citera
2013-02-19, 13:23
Medlem
Troligtvis är det en mega-uppdatering eller "expansion" för windows 8.
Citera
2013-02-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Mjae, det är ju iofs ute officiellt från Microsoft själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in