2013-02-16, 18:29
Bannlyst
Jag tänkte precis på det här. Muslimer skapade STORA rubriker när man i moskéer fick reda på att imamer säger ja till tvångsgifte, att kvinnan ska ta emot stryk och incest. Men detta är för att imamerna är från kulturer där detta är tillåtet som Albanien (Malmö Moské) Kosovo, Somalia, och diverse andra arabländer.

Frågan jag ställer er nu är, vad skulle det bli om vi svenskar utbildade våra egna imamer i landet och krävde tillgång till moskéerna där vi predikade fred och svenska värderingar. Och om muslimerna inte lyssnade så skulle vi kalla dem rasistiska och ha en anledning till att slå till?

Är det inte bättre att infiltrera fienden än att låta den härja fritt? Dessa svenskar som skulle ta över moskéerna skulle göra bryggan mellan Sverige och islam så mycket kortare. Och i alla andra jobb i Sverige har invandraren blivit besegrad av svensken där den anstränger sig.

Så varför inte islam? Ska vi vänta tills majoriteten av svenskarna är muslimer eller är muslimerna så pass segregerade att man föredrar imamer från muslimska länder och moskéerna är ägda av utomstående arabländer som inte hade låtit svenskar vara imamer för deras moskéer? Men detta skulle vi väl med lagar kunna motverka och därför skapa ett Sverige där muslimerna lär sig svenska via sin imam och dessutom svenska värderingar. Är det inte dags några svenskar offrar sig och tar en sån utbildning istället för att bara sitta här och klaga dagarna i ända?
Citera
2013-02-16, 18:48
Medlem
Ettan^s avatar
I samband med att fler svenskar konverterar till islam kommer vi antagligen se en ökning av svenska imamer. Dock tror jag inte att det är speciellt vanligt att svenskar konverterar, och när det väl sker tycks det främst vara kvinnor som gör det p.g.a. förhållanden med manliga muslimer.

Det skulle vara rätt intressant med data på hur många som har konverterat, men det finns knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in