Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Tänk på att kassörskan kan vara nyanställd och vet om att hon ska testas på att göra rätt med ölförsäljning och lottförsäljning! Hon vet att om hon gör hon fel i ett av dessa test från arbetsgivaren eller media så blir hon av med jobbet direkt. Så då fegar hon ut, från vad vi (PK personer) tycker borde vara sunt förnuft (att pappan borde få köpa lotten). Men vi alla måste ju enbart se det från den information som kassörskan fått och inget annat. Om vi tycker att lagarna är fel så måste vi påverka våra politiker.
Självklart kan det vara så att hon var det. Jag vet inte hur lagarna ser ut men jag tvivlar på att hon skulle begå någonting brottsligt när det var en lott som var menad till pappan själv. Men man kanske begår något brottsligt bara genom att låta han hålla i lotten?
Jag har varit i en liknande situation. Jag fick skjuts av min bror då jag själv inte hade något körkort och när vi gick in tillsammans på bolaget för att handla så kollade dom legitimation på oss båda. Dom nekade mig köpte för att han var 19. Jag berättade som det var att jag inte hade något körkort och att min bror körde mig, men hon kunde tyvär inte sälja iaf. Jag gick ut och sen in igen utan min bror och ställde mig i en annan kassa och köpte mina varor så det löste sig tillslut iaf Och jag kan bara komma fram till en sak. hur skulle kassörskorna vilja bli bemötta själva?