Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Ja hade jag fått ut 17000kr i lön hade jag fortfarande satt in den summa jag har råd att undanvara på ett sparkonto, livet blir roligt även om man inte bränner sin lön på 2 veckor varje månad.
Jag förstår ditt resonemang och all eloge till dig. Menar bara att jag inte skulle klara av det, jag sätter också in pengar som jag sparar för oväntade utgifter. Och sen sätter jag också in pengar på ett konto så jag någon månad om året kan åka utomlands och leva rövare och knarka sönder mig.
Att göra detta samt att komma ut och kröka någon gång i månaden måste jag göra för att ventilera, annars hade jag nog efter ett tag blivit en fara för samhället. Att spara bara för att bli miljonär och i tolv jävla år hade inte fungerat för mig jag hade dödat någon.
Visst kan man göra saker som inte kostar pengar men tolv år.
Edit: Måste även tillägga att om man börjar spara efter 20års ålder och snålar i så många år kan jag nästan garantera att man ångrar sig. Man måste ju för fan röja runt se lite av världen och göra lite misstag. Det kan man inte göra om man sitter hemma och runkar på en pengahög.
Men som sagt du gör ju som du vill.