2013-02-15, 22:16
Medlem
jag hatar också skolan! hatar att alla ska säga till mej hur jag ska göra och det gör dem hela tiden och dom fattar inte att jag jobbar bättre när dom inte gormar i ansiktet på en hela jävla tiden om vad man ska göra! jävla skolmyndighet! CSN kan också ta sig upp i arslet dom betalar ut pengar och säger sen att man blir skyldig! är ju för fan deras fel och ingen annans! ska man inte behöva betala tillbaka! hatar skolan, csn och utbildningar och kommer alltid att göra! plugg=självmordbenägen
Citera
2013-02-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skit-korven
jag hatar också skolan! hatar att alla ska säga till mej hur jag ska göra och det gör dem hela tiden och dom fattar inte att jag jobbar bättre när dom inte gormar i ansiktet på en hela jävla tiden om vad man ska göra! jävla skolmyndighet! CSN kan också ta sig upp i arslet dom betalar ut pengar och säger sen att man blir skyldig! är ju för fan deras fel och ingen annans! ska man inte behöva betala tillbaka! hatar skolan, csn och utbildningar och kommer alltid att göra! plugg=självmordbenägen
Hahah, jo alla hatar väl skolan mer eller mindre, självklart, man ska inte få pengar om man inte far till skolan men alltså det är ju inte precis som att man har förfalskat sin frånvaro eller liknande så tycker i helvette inte att man ska behöva betala tillbaka! Detta vart jag utsatt för efter att hoppat av skolan första året i gymnasiet, fick pengar några månader och sedan betala tillbaka allt! hade till och med haft praktik några månader där i slutet.... vafan tror dom att man gör om dom skickar in pengar på ens konto?
Citera
2013-02-16, 10:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reila23
Hej vet inte riktigt hur jag ska ta detta kort men ska försöka.
Kan börja med att be om ursäkt ifall tråden ligger felplacerad..

Det finns absolut ingenting som känns meningsfullt längre, förut hade jag pengar, trivdes med mig själv och min omgivning. Men nu vill jag bara försvinna.

Jag har alltid haft problem i skolan men nu har det tippat över totalt, har IG i EXAKT ALLA ämnen nu i 3an. Går sista året på gymnasiet och vill verkligen ta studenten då man har hört hur jävla roligt det är, egentligen bara det som får mig att vilja fortsätta i skolan, studenten.
Jag trivs varken med min klass eller med lärarna. Det känns nästan som lärarna pushar mig till att hoppa av skolan. Men det vill jag inte göra för det skulle göra Mamma och Pappa sjukt ledsna och besvikna.

Jag har skulder på 6000 kronor till CSN då jag inte varit i skolan på ett tag eftersom varenda jävla dag känns som ett misslyckande och jag får ändå ingenting gjort.

Jag har tänkt en hel del på att ta livet av mig men är för feg för att göra det, och kan heller inte komma på något bra sätt att utföra skiten på. Mina kompisar och lärare, mamma och pappa berättar dagligen för mig att jag aldrig kommer lyckas här i livet, vara arbetslös för alltid "för att jag inte ens klarar av skolan".

Har även skulder på omkring 1000kr till vänner. Alltså 7000kr i skulder totalt.

Jag har inte råd att göra ett skit längre, och har NOLL i inkomst då jag inte ens får mitt studiebidrag längre så undrar jag hur i helvete jag ska kunna betala av alla skulder jag har.

Nu till mina frågor:
Är det ovärt att hoppa av skolan med endast några månader kvar? Har ju några godkända betyg att plocka med mig iallafall.
Vad ska jag ta mig till med skulderna? Tror knappast Mamma och Pappa tänker betala dem...
Är det totalt omöjligt att lyckas här i livet med att misslyckats med skolan totalt?
Vad är meningen med livet?

Jag skulle säga att meningen med livet är att förstå att vi är födda in i ett hamsterhjul som gör människor depprimerade, uppgivna och självmordsbenägna,. En bur av pengar eller bristen på pengar.

Jag har gått igenom ungefär samma som dig när jag gick i gymnasiet, med några skillnader..

Jag anade att nånting var fuffens med skolplikten (skoltvånget) och kriget mot droger (våld), och sanningen är att allt våld och tvång är omoraliskt och fel och egentligen ingenting man ska göra mot barn eller vuxna..

Det kommer inte att existera några arbeten du kan söka sen, så att gå i skolan är egentligen för idioter som inte förstår hur långt teknologin har kommit och att människor inte behövs som arbetskraft längre iomed datorer& robotarnas utveckling. För er som inte förstår detta så får ni ursäkta min ärlighet, sanningen satt mig fri.

Släpp alla andras förväntningar på dig, det är bara dig själv du behöver bry dig om egentligen för alla kommer inte förstå att det är ett dödsdömmt race att försöka fjeska för nå lärare för att dom ska ge ett papper (betyg) som bevisar att man kan följa order, så en arbetsgivare sen vet om du går att användas för att tjäna pengar på som arbetskraft..

Men nu är jag dock 10+ år senare än när jag började läsa online om "den gömmda sanningen" om samhället och krigen, och tyvär så har vi ett krig mot barn i form av skolplikt..

Jag vet inte om det finns nån annan svensk som skrivit detta redan hahahaha, hahahhahahaaaahaaaa

Men jag kommer att vara 100% ärlig tills jag dör och ni får ursäkta mig om sanningen svider för er, för mig har den befriat för jag vet sanningen , men även att det finns "ljus i slutet av tunneln"..

Staten är ett monopol på att använda våld och tvång för att skydda folket från våld och tvång, men , problemet är att man inte kan förhindra våld och tvång genom att använda våld och tvång..

Såfort du slutat skolan och fylld 18 år så får du socialbidrag för en sån "morot" har svenska staten ordnat..

Ungdommar får barnbidrag på 1000 kronor, går dom till socialen och säger att dom inte klarar sig ekonomiskt, då säger dom tyvär du går fortfarande i skolan..

Det är när du slutar skolan som socialen säger: JAPP, nu för då 7000 kronor i månaden genom socialbidrag istället för 1000 kronor i månaden i barnbidrag, du får nu bo själv i en hyrlägenhet och socialen betalar din hyra och så har du 3 gånger mer pengar kvar än barnbidraget.

Visst kan man ha sina åsikter på att socialen säger att man måste sluta skolan för att vara berättigad till socialbidrag, studenter deppar ju ihop av misären att gå runt med 1000 kronor på en månad som räcker till väldigt begränsat med saker.

Men hur som helst det finns hopp i tunneln så släng iväg ett PM till mig om du behöver skriva av dig eller höra mina åsikter på nånting.

Jag tror du klarar det, har du förstått att skolan är en bluff så är du en god bit på vägen

Mvh
Senast redigerad av KungPungPat 2013-02-16 kl. 10:53.
Citera
2013-02-16, 10:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
Säger som många andra: 7000 är inget att ha ångest över. Gör upp en plan med csn (typ att du får mindre i bidrag igen när du börjar gå till skolan) så ordnar det sig.

Andra steget är att gå om ett år! Och välja en linje som passar dig. Om du ändå inte gillar din klass så kan du ju lika gärna ta studenten nästa år, med en annan klass. Du kanske till och med ska läsa sista året på ett annat gymnasium? (om du flyttar till en annan kommun kan du även få bostadsbidrag och det kan vara skönt att börja om och bo själv sista året på gymnasiet)

Jag tyckte att gymnasietiden var min bästa tid! Jag flyttade hemifrån och skolkade också en del, men så länge man gör alla prov och pluggar ändå så är det ganska lugnt. Det blir värre sen på universitetet haha, även om det också var "min bästa tid" om man jämför med jobb.

SÅ: Hoppa av nu och sök till en annan linje/skola/klass till hösten. Man får gå om och det tycker jag att du ska göra
Citera
2013-02-17, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
Hahah, jo alla hatar väl skolan mer eller mindre, självklart, man ska inte få pengar om man inte far till skolan men alltså det är ju inte precis som att man har förfalskat sin frånvaro eller liknande så tycker i helvette inte att man ska behöva betala tillbaka! Detta vart jag utsatt för efter att hoppat av skolan första året i gymnasiet, fick pengar några månader och sedan betala tillbaka allt! hade till och med haft praktik några månader där i slutet.... vafan tror dom att man gör om dom skickar in pengar på ens konto?

aah eller hur neej han KOMMER ha pengarna kvar vi frågar han om en månad så får vi dom! det där med csn kan man ju slopa direkt! vilka pengar tror dom man ska betala tillbaka med sen då? dom ynka 1000kr man fick för en månad sen som man antagligen supit eller ätit upp på första dagen man fick dom! studier kan slicka csn rövhål!
Citera
2025-01-12, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reila23
Hej vet inte riktigt hur jag ska ta detta kort men ska försöka.
Kan börja med att be om ursäkt ifall tråden ligger felplacerad..

Det finns absolut ingenting som känns meningsfullt längre, förut hade jag pengar, trivdes med mig själv och min omgivning. Men nu vill jag bara försvinna.

Jag har alltid haft problem i skolan men nu har det tippat över totalt, har IG i EXAKT ALLA ämnen nu i 3an. Går sista året på gymnasiet och vill verkligen ta studenten då man har hört hur jävla roligt det är, egentligen bara det som får mig att vilja fortsätta i skolan, studenten.
Jag trivs varken med min klass eller med lärarna. Det känns nästan som lärarna pushar mig till att hoppa av skolan. Men det vill jag inte göra för det skulle göra Mamma och Pappa sjukt ledsna och besvikna.

Jag har skulder på 6000 kronor till CSN då jag inte varit i skolan på ett tag eftersom varenda jävla dag känns som ett misslyckande och jag får ändå ingenting gjort.

Jag har tänkt en hel del på att ta livet av mig men är för feg för att göra det, och kan heller inte komma på något bra sätt att utföra skiten på. Mina kompisar och lärare, mamma och pappa berättar dagligen för mig att jag aldrig kommer lyckas här i livet, vara arbetslös för alltid "för att jag inte ens klarar av skolan".

Har även skulder på omkring 1000kr till vänner. Alltså 7000kr i skulder totalt.

Jag har inte råd att göra ett skit längre, och har NOLL i inkomst då jag inte ens får mitt studiebidrag längre så undrar jag hur i helvete jag ska kunna betala av alla skulder jag har.

Nu till mina frågor:
Är det ovärt att hoppa av skolan med endast några månader kvar? Har ju några godkända betyg att plocka med mig iallafall.
Vad ska jag ta mig till med skulderna? Tror knappast Mamma och Pappa tänker betala dem...
Är det totalt omöjligt att lyckas här i livet med att misslyckats med skolan totalt?
Vad är meningen med livet?

Lider någorlunda av samma problem bortsett från skulder, mina betyg i 2an på gymnasiet är ganska skit jag ligger på underkänt i det mesta hade vart extremt kul och få en uppdatering hur gick det?
Hoppa du av?
Har du en bra inkom idag?
Citera
2026-08-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubben13
Lider någorlunda av samma problem bortsett från skulder, mina betyg i 2an på gymnasiet är ganska skit jag ligger på underkänt i det mesta hade vart extremt kul och få en uppdatering hur gick det?
Hoppa du av?
Har du en bra inkom idag?

Hur går det för dig själv idag då? Jag har liknande problem så jag ställer samma frågor till dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in