• 2
  • 3
2013-03-29, 22:38
Medlem
dokoalseleds avatar
Ganska säker på att blues är slang för bensodiazepiner. Har hört det på youtube. Förmodligen för att en sorts piller är blå. Men det är möjligt att blues kan betyda något annat också.
Citera
2013-03-29, 22:51
Medlem
bongloards avatar
känner bara igen doob från doobie, alltså joint. Men det varierar som sagt mellan varje umgänge.

I mina kretsar kallade vi rökmixar för rökmix/spice/krydda/rävgift/skevt och ibland även skit.
Citera
2013-03-29, 23:18
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Vad fan är det med dig och säga till andra att ta livet av sig?
Kallas fetish.
Citera
2013-10-01, 05:25
Medlem
spirre
Citera
2013-10-01, 10:30
Medlem
Creamphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Ganska säker på att blues är slang för bensodiazepiner. Har hört det på youtube. Förmodligen för att en sorts piller är blå. Men det är möjligt att blues kan betyda något annat också.
Kan de vara blå vallar? ingen benzare men lite har man ju hört
Citera
2013-10-16, 10:19
Medlem
Oxenstjernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Instämmer! Fan, Spice är ju bara ett produktnamn, inte namnet på substansen eller drogen i sig. Rökmix är ett mycket bättre ord i sådana fall, även om namnet på substansen ifråga är ännu bättre.

Jag förlorar respekten för de personer som säger Spice till 5f-AKB48 och de nyare syntetiska cannabinoiderna. Det bevisar bara deras okunskap och hur lite de läst på om vad de petar i sig.

Blues i detta sammanhanget står säkert för: Bara lantisar uttrycker egentligen Spice -> för allehanda rökmixar.

Nu kallar jag det också rökmix iofs, men spice har blivit ett samlingsord för rökmixar av någon anledning och att folk kallar det för det säger ju ingenting om deras kunskap/okunskap inom ämnet. Om jag frågar någon vän om den har rökmix uppstår oftast bara förvirring, använder därför ordet spice ibland för att förklara vad jag menar. Betyder det att jag inte vet någonting om drogen i sig för det?

OnT:
doob(ie?) = spliff
tjus = tjack
blues = benso(?)
smok = röka

Inte helt säker dock. Om din tonåring är över 18 år och i övrigt inte ställer till med problem/missbrukar så borde du låta honom ta sig igenom denna period själv då en konfrontation av dig endast kommer göra honom/henne förbannad. Ser du att det är på väg åt helvete så ta tag i det. Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in