Citat:
Ursprungligen postat av
LightCloud
Instämmer! Fan, Spice är ju bara ett produktnamn, inte namnet på substansen eller drogen i sig. Rökmix är ett mycket bättre ord i sådana fall, även om namnet på substansen ifråga är ännu bättre.
Jag förlorar respekten för de personer som säger Spice till 5f-AKB48 och de nyare syntetiska cannabinoiderna. Det bevisar bara deras okunskap och hur lite de läst på om vad de petar i sig.
Blues i detta sammanhanget står säkert för: Bara lantisar uttrycker egentligen Spice -> för allehanda rökmixar.
Nu kallar jag det också rökmix iofs, men spice har blivit ett samlingsord för rökmixar av någon anledning och att folk kallar det för det säger ju ingenting om deras kunskap/okunskap inom ämnet. Om jag frågar någon vän om den har rökmix uppstår oftast bara förvirring, använder därför ordet spice ibland för att förklara vad jag menar. Betyder det att jag inte vet någonting om drogen i sig för det?
OnT:
doob(ie?) = spliff
tjus = tjack
blues = benso(?)
smok = röka
Inte helt säker dock. Om din tonåring är över 18 år och i övrigt inte ställer till med problem/missbrukar så borde du låta honom ta sig igenom denna period själv då en konfrontation av dig endast kommer göra honom/henne förbannad. Ser du att det är på väg åt helvete så ta tag i det. Lycka till!