2013-02-14, 13:12
Medlem
Megafailures avatar
Får en del jobbiga mail från folk här - hat och stalkera. Hur hanteras dom bäst? Går ju blocka ..

Det dräller av elaka/psykiskt sjuka här.
Citera
2013-02-14, 13:15
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Får en del jobbiga mail från folk här - hat och stalkera. Hur hanteras dom bäst? Går ju blocka ..

om du menar PM går det bra att rapportera de meddelanden som innehåller regelbrott. resten föreslår jag att du ignorerar; det lönar sig sällan att gå i svaromål.
Citera
2013-02-14, 13:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Du kan sedan förra året RP:a PM du fått, om det finns skäl att tro att de bryter mot någon regel.
Citera
2013-02-14, 13:25
Medlem
Ignore ignore ignore. Funkar till 100%
Citera
2013-02-14, 13:38
Medlem
steveharrisffss avatar
Det är bara att ignorera. Folk tappar suget efter ett tag
Citera
2013-02-14, 18:31
Bannlyst
Jag har - peppar peppar - aldrig fått några hot skickade till mig privat. Hur bär ni er åt? Om ni kollar på mina inlägg, så har jag hyfsat extrema åsikter men blir ändå inte påhoppad i PM.
Citera
2013-02-14, 18:37
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har - peppar peppar - aldrig fått några hot skickade till mig privat. Hur bär ni er åt? Om ni kollar på mina inlägg, så har jag hyfsat extrema åsikter men blir ändå inte påhoppad i PM.

Räcker att skriva något frågande om SD så har man horder av orcher efter sig här.
Citera
2013-02-14, 19:11
Medlem
ivemesss avatar
Citat:

Du måste låta mer ovetande och neutral - om folk får signaler av en att man är trevlig och positivt inställd till folk dras pack till en för att 'balansera' ens yang med lite av deras ying.

Det går skitbra att testa på youtube - om man bara skriver trevliga saker får man en hel hop med troll på en, om man däremot skriver saker som är offensiva blir man ignorerad.
Citera
2013-02-14, 22:10
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivemess
Du måste låta mer ovetande och neutral - om folk får signaler av en att man är trevlig och positivt inställd till folk dras pack till en för att 'balansera' ens yang med lite av deras ying.

Det går skitbra att testa på youtube - om man bara skriver trevliga saker får man en hel hop med troll på en, om man däremot skriver saker som är offensiva blir man ignorerad.

Rätt intressant observation faktiskt.

Märkt att när man debaterar med folk men ligger ett par snäpp över dom i teknik så tar dom ofta till fulknep istället. Kallar en jävla fitta, neger eller 7klöversbög. Som om debatten blir bättre av det.
Citera
2013-02-14, 22:27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Så är det och det är en av avigsidorna med allmänna forum. Det drabbar oftast breda diskussionsforum hårdast eftersom spännvidden i ämnesområdena är stora.

Det drabbar även ämnesnischade forum men i mindre omfattning.

Det här är inte heller något svenskt fenomen.
Citera
2013-02-14, 22:35
Medlem
epost72s avatar
Kan du definiera vad som avses med att vara otrevlig?
Handlar det om dödshot, hot om att avslöja identitet?
Om annat så lär du inte komma långt med att rapportera pm.
Om man ignorerar så kan personen inte skicka pm längre.
Det är nog den "enklaste" lösningen på "otrevliga" pm som inte är hot.
Citera
2013-02-15, 00:27
Medlem
Germanias avatar
Citat:
det är bara att förolämpa och förödmjuka folk med riktigt stora egon, inte så svårt.

(förövrigt rapporterar jag aldrig pm, trots att jag flitigt rapporterar inlägg)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in