Nu har jag tabbat mig rejält. Jag satt och pillade lite i inställningarna i min Macbook Pro(2010) och tamejfan på något jä.. sätt har jag bytt lösenordet på det enda adminkontot. Jag har dessutom inte aktiverat funktionen "aktivera via app-store" eller vad det nu står så där kan jag inte göra något. Jag sitter här på ett gästkonto med föräldrafiltret aktivt och har endast tillgång till Safari.
Vad fan kan jag göra? Jag är på skidsemester och har inte någon tillgång till CD att boota från. Jag har en Time-machine kopia från tidigare på en annan partion på HDD:n, går det att logga in via den? Jag kommer inte ihåg vad jag valt att säkerhetskopiera via TM men det kanske går?
Mina resurser är en annan dator med begränsat internet, Telia-dongel, min iPhone och den här datorn med gästkonto.
Kom igen nu flashback, snälla hjälp mig! Vad kan jag göra? Är datorn en tegelsten för evigt eller finns det något kortkommande för att komma åt terminalen och skapa ett nytt konto för att sedan få tillgång till resten av datorn?
Jag tillåter er alla att använda "

" flitigt då det är så jag känner mig.