2013-02-13, 21:43
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Det vidrigaste tricket landsförrädarna kör när det gäller förvanskandet och mörkandet av fakta och statistik är följande:

Tänk er en riktigt äcklig parasitfamilj som suttit i en 3a i Rinkeby i 25 år. Dom var fem lycksökare vid ankomsten till gratislandet, och de två äldsta telningarna har nu nu hämtat hem var sin maka (mot redig PUT-avgit till pappa lycksökare från "svärföräldrarna" från hemlandet), och redan befruktat dem. 3 st blattebarnban redan, så de fem parasiterna är nu tio.

Sedan 20 år tillbaka så är alltså alla de 5 orginalparasiterna svenska medborgare. I exemplet ovan är de enda som inte är svenska medborgare, de importerade fruarna till telningarna.
Det tar dock max 5 år för dessa att raka in livstidsförsörjningsbiljetten.
De invandrare som har svenskt medborgarskap (de flesta), belastar alltså enligt regering och riksdag inga konton som har med invandring och göra.
Vilket är ganska lustigt, eftersom den största delen av blatterelaterade kostnader i det här landet är just dessa.

Och som jag sagt både en och två gånger, den som tror att hudingarna kostar Sverige mindre än 300 miljarder per år, är fan ta mig inte klok.
Citera
2013-02-13, 23:11
Medlem
Abalams avatar
Mycket intressant frågeställning som jag ofta funderat runt själv.

Oerhört märkligt av 7-klövern att inte vilja undersöka detta närmare och statistiskt kunna bevisa att vi intoleranta och främlingsfientliga krafter har fel. När SD motionerade om detta så hade 7-klövern matchboll - men tog den inte. Det borde ju rimligtvis ligga i deras intresse att locka tillbaks väljare som i allt större utsträckning sviker - på falska grunder dessutom! Måste kännas jävligt enerverande.

Citera
2013-02-14, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Varför finns ingen ordentlig statistik kring invandrarnas brottslighet? Varför finns ingen statistik kring invandrarnas bidragsberoende och arbetslöshet? Vi har inte mycket att gå på vad gäller de olika etniciteterna som tillsammans utgör Sveriges mångkulturella del, och deras positioner inom brott och bidrag.

Det finns statistik från BRÅ, polisen, SCB, arbetsförmedlingen och så vidare. Den är dock antingen svårtillgänglig, ofullständigt uppdelat eller inaktuell.

Jag har skrivit mycket om det på min blogg, dit länk finns i min signatur, med massor av statistik. Har tagit hjälp även av statistik från andra nordiska länder när det gäller t.ex. våldtäktsstatistik.

Varför publiceras den inte? Svaret är förstås uppenbart, den är ogynnsam för den förda politiken. Det råder inga som helst tvivel om att invandringen utgör en enorm nettoförlust, i storleksordningen 100 miljarder per år, eller mer. Sedan tillkommer de sociala kostnaderna som otrygghet, våld, islamiseringen, mångkulturen och allt den för med sig.

Citat:
2) Är det helt ointressant? Och hur motiveras ett sådant ointresse? Är inte invandrargruppernas - de nya svenskarnas - situation i Sverige av största intresse för er mångkulturalister, som ju rimligtvis vill dessa grupper väl? Är myndigheter och medierna helt likgiltiga för hur det går för våra nya svenskar - är det därför de inte vill ta en grundlig titt på saken?

Det är naturligtvis mycket intressant, men även mångkulturalisterna vet innerst inne att fakta vore katastrof för deras sak och föredrar lögn framför sanning, eftersom sanningen är att de har fel. Det handlar inte om att nya svenskar ska ha det bra utan om att känna sig moraliskt överlägsen och god.

Citat:
3) Skulle inte fakta i saken en gång för alla avliva invandringskritikers Myter? Och om de skulle det - varför undviker myndigheter och medier att använda detta briljanta vapen - sanningen! - mot oss invandringskritiker?

Du och jag vet att fakta skulle avslöja "myterna" som sanningar, därför föredrar man att kunna ljuga mer ostört. Tar man fram fakta kan man inte längre hänvisa till några myter eller kunskapsluckor.

Citat:
4) Eller kan det finnas något annat skäl till att faktan helt enkelt inte finns?

Enbart ideologiska skäl, man tycker en utopisk lögn är bättre än en bister sanning. Man försöker få verkligheten att anpassa sig till kartan istället för tvärtom.
Citera
2013-02-14, 16:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata

Vi fick veta att statistik om olika etniska grupper och religioner inte fanns tillgängliga av etiska skäl och för att inte främja rasism.

Vilket är detsamma som att man döljer sanningen, eftersom sanningen skulle främja oss invandringskritiker.

Hur känns det, kära mångkulturalister? Känns det bra att vara Grindvakter för att HINDRA fakta att nå ut till folket? Känner ni er goda då?

Eller är det så att ni fortfarande inbillar er att ni är sanningssägarna i denna sak, att vi invandringskritiker sprider lögner och myter?

Och om så är fallet - kan ni svara på frågan varför politiker och media INTE en gång för alla presenterar en grundlig undersökning om saken?

Hur går era tankar kring detta? För om JAG vore mångkulturalist och verkligen TRODDE att invandringskritikerna spred myter och lögner så skulle jag ju VILJA se en sådan undersökning.

Så jag undrar: VILL ni se en sådan undersökning presenteras för folket? Eller vill ni INTE det? Och om ni inte vill - vilka skäl har ni för det?
Citera
2013-02-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Så brist på bevis är ett bevis i sig? Intressant. Jag som trodde bevisbördan låg på den som skrek högst om problemen.

Det är inte fråga om brist på bevis. Det är fråga om att dölja bevis. Det är fråga om det pinsamma i att försöka dölja uppenbara bevis - och samtidigt fråga dem som vill ha korten på bordet varför "det är så viktigt".

Detta gäller många så kallade politiskt "korrekta" fenomen - eller som det borde heta: politiskt fördummande dylika.
Citera
2013-02-14, 17:02
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ticonderoga

Det är inte fråga om brist på bevis. Det är fråga om att dölja bevis. Det är fråga om det pinsamma i att försöka dölja uppenbara bevis - och samtidigt fråga dem som vill ha korten på bordet varför "det är så viktigt".

Precis. Och varför skulle det INTE vara viktigt för mångkulturalisterna? Om de nu inbillar sig att vi invandringskritiker har fel och ljuger - då är det ju EXTRA viktigt att sanningen kommer fram.

Vill inte mångkulturalisterna avslöja invandringskritikernas lögner? Och görs det inte bäst med ordentliga fakta? Hur kan mångkulturalisterna vägra använda detta mäktiga vapen mot oss onda patrioter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in