Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Varför finns ingen ordentlig statistik kring invandrarnas brottslighet? Varför finns ingen statistik kring invandrarnas bidragsberoende och arbetslöshet? Vi har inte mycket att gå på vad gäller de olika etniciteterna som tillsammans utgör Sveriges mångkulturella del, och deras positioner inom brott och bidrag.
Det finns statistik från BRÅ, polisen, SCB, arbetsförmedlingen och så vidare. Den är dock antingen svårtillgänglig, ofullständigt uppdelat eller inaktuell.
Jag har skrivit mycket om det på min blogg, dit länk finns i min signatur, med massor av statistik. Har tagit hjälp även av statistik från andra nordiska länder när det gäller t.ex. våldtäktsstatistik.
Varför publiceras den inte? Svaret är förstås uppenbart, den är ogynnsam för den förda politiken. Det råder inga som helst tvivel om att invandringen utgör en enorm nettoförlust, i storleksordningen 100 miljarder per år, eller mer. Sedan tillkommer de sociala kostnaderna som otrygghet, våld, islamiseringen, mångkulturen och allt den för med sig.
Citat:
2) Är det helt ointressant? Och hur motiveras ett sådant ointresse? Är inte invandrargruppernas - de nya svenskarnas - situation i Sverige av största intresse för er mångkulturalister, som ju rimligtvis vill dessa grupper väl? Är myndigheter och medierna helt likgiltiga för hur det går för våra nya svenskar - är det därför de inte vill ta en grundlig titt på saken?
Det är naturligtvis mycket intressant, men även mångkulturalisterna vet innerst inne att fakta vore katastrof för deras sak och föredrar lögn framför sanning, eftersom sanningen är att de har fel. Det handlar inte om att nya svenskar ska ha det bra utan om att känna sig moraliskt överlägsen och god.
Citat:
3) Skulle inte fakta i saken en gång för alla avliva invandringskritikers Myter? Och om de skulle det - varför undviker myndigheter och medier att använda detta briljanta vapen - sanningen! - mot oss invandringskritiker?
Du och jag vet att fakta skulle avslöja "myterna" som sanningar, därför föredrar man att kunna ljuga mer ostört. Tar man fram fakta kan man inte längre hänvisa till några myter eller kunskapsluckor.
Citat:
4) Eller kan det finnas något annat skäl till att faktan helt enkelt inte finns?
Enbart ideologiska skäl, man tycker en utopisk lögn är bättre än en bister sanning. Man försöker få verkligheten att anpassa sig till kartan istället för tvärtom.