2013-02-13, 16:21
Medlem
Cimmerians avatar
Som vi alla vet så är Sveriges politiker, åtminstone i de sju gamla partierna, mycket upprörda över rasism och diskriminering, och de vill väldigt gärna slå hål på Myterna som vi invandringskritiska ständigt drar fram i diskussionerna.

Sveriges sanningssökande journalister kan väl sägas vara eniga med våra politiker i denna fråga.

Ni övriga mångkulturalister håller nog också med om att kampen mot Myterna och därmed kampen mot främlingsfientligheten i samhället är viktiga saker.

Så jag undrar:

1) Varför finns ingen ordentlig statistik kring invandrarnas brottslighet? Varför finns ingen statistik kring invandrarnas bidragsberoende och arbetslöshet? Vi har inte mycket att gå på vad gäller de olika etniciteterna som tillsammans utgör Sveriges mångkulturella del, och deras positioner inom brott och bidrag.

2) Är det helt ointressant? Och hur motiveras ett sådant ointresse? Är inte invandrargruppernas - de nya svenskarnas - situation i Sverige av största intresse för er mångkulturalister, som ju rimligtvis vill dessa grupper väl? Är myndigheter och medierna helt likgiltiga för hur det går för våra nya svenskar - är det därför de inte vill ta en grundlig titt på saken?

3) Skulle inte fakta i saken en gång för alla avliva invandringskritikers Myter? Och om de skulle det - varför undviker myndigheter och medier att använda detta briljanta vapen - sanningen! - mot oss invandringskritiker?

4) Eller kan det finnas något annat skäl till att faktan helt enkelt inte finns?
Senast redigerad av Cimmerian 2013-02-13 kl. 16:25.
Citera
2013-02-13, 16:41
Medlem
Korneliuss avatar
Så brist på bevis är ett bevis i sig? Intressant. Jag som trodde bevisbördan låg på den som skrek högst om problemen.
Citera
2013-02-13, 16:43
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Så brist på bevis är ett bevis i sig? Intressant. Jag som trodde bevisbördan låg på den som skrek högst om problemen.

Så kan man också se det, men svara gärna på frågorna och ge din syn på VARFÖR faktan inte finns, tack.
Citera
2013-02-13, 16:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Den som skriker högst torde väl också inbegripa exempelvis Regeringen och Ullenhag, som ju faktiskt har förklarat för hela svenska folket att det just ÄR myter?

Är det inte mycket märkligt att den som vill motbevisa myterna helt enkelt inte bara drar fram alla fakta i ljuset och får tyst på oss lögnaktiga invandringskritiker en gång för alla?
Citera
2013-02-13, 16:51
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Så kan man också se det, men svara gärna på frågorna och ge din syn på VARFÖR faktan inte finns, tack.
Det vet jag lika lite som du. Det kanske är undanhållt allmänheten eller ett icke-problem eller nån som är nojig över rasstatistik och vägrar godkänna sånt.

Kanske ändå lika bra, statistik är så lätt att förvränga till sin fördel oavsett resultat, speciellt när det som i detta fall inte verkar finnas underlag från tidigare år heller.
Citera
2013-02-13, 16:54
Medlem
Medel-IQs avatar
Det finns ganska mycket statistik om exempelvis invandring och brottslighet:
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet

Däremot ingen bra färsk. SD motionerade om man skulle utreda invandrarnas brottslighet och situationen i kriminalvården men samtliga riksdagspartierna i sjuklövern röstade emot:
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet#Kontroversiell_forskni ng_och_statistik
Citera
2013-02-13, 16:55
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Det vet jag lika lite som du. Det kanske är undanhållt allmänheten eller ett icke-problem eller nån som är nojig över rasstatistik och vägrar godkänna sånt.

Kanske ändå lika bra, statistik är så lätt att förvränga till sin fördel oavsett resultat, speciellt när det som i detta fall inte verkar finnas underlag från tidigare år heller.

Okej, tre förklaringar. Bra.

Undanhållit allmänheten.

Varför skulle man vilja undanhålla allmänheten att vi invandringskritiker bara sysslar med myter?

Ett icke-problem.

Är inte främlingsfientlighet ett problem? Är inte våra myter ett problem, våra lögner? Om det ÄR ett icke-problem - invandrare begår helt enkelt inte fler brott än någon annan, och ingen etnisk grupp utmärker sig mer än någon annan - är inte detta GODA nyheter för dem som vill bekämpa oss rasister?

Varför hålla inne med detta?

Nojig över rasstatistik.

Om invandrares brottslighet inte alls är något problem eller utmärkande - varför vara nojig? Istället skulle man ju svart på vitt visa att rasister har fel, och därefter slippa vara så nojig över rasskillnader och sådant.
Citera
2013-02-13, 17:00
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medel-IQ

Det finns ganska mycket statistik om exempelvis invandring och brottslighet:

Däremot ingen bra färsk.

Och detta är väl oerhört märkligt? Med tanke på SD's ökande siffror och allt otäckt Näthat som exploderat på sistone så borde det väl ändå vara MYCKET viktigt att visa hur fel vi invandringskritiker har.

Kan man tycka.

Nå, jag ser fram emot mångkulturalisternas förklaringar till detta märkliga vakuum av relevant kunskap som skulle knäppa rasisterna på näsan en gång för alla.
Citera
2013-02-13, 17:33
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Den som skriker högst torde väl också inbegripa exempelvis Regeringen och Ullenhag, som ju faktiskt har förklarat för hela svenska folket att det just ÄR myter?

Är det inte mycket märkligt att den som vill motbevisa myterna helt enkelt inte bara drar fram alla fakta i ljuset och får tyst på oss lögnaktiga invandringskritiker en gång för alla?
Man kan ju vända på frågan lika lätt också: Varför har inte personerna som påstår att det är ett problem tagit fram statistik som du kan gå efter?
Borde väl finnas gott om studenter eller liknande som kan göra uppsatser osv. om ämnet i värsta fall.

Eller menar du att det finns en sammansvärjning att mörklägga muslimers hemliga övertagande av Sveriges regering eller liknande? Då passar tråden bättre bland foliehattarna i Konspirationsteorier.
Citera
2013-02-13, 17:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Man kan ju vända på frågan lika lätt också: Varför har inte personerna som påstår att det är ett problem tagit fram statistik som du kan gå efter?
Borde väl finnas gott om studenter eller liknande som kan göra uppsatser osv. om ämnet i värsta fall.

Eller menar du att det finns en sammansvärjning att mörklägga muslimers hemliga övertagande av Sveriges regering eller liknande? Då passar tråden bättre bland foliehattarna i Konspirationsteorier.

Man måste inte se sammansvärjningar. Det kan handla om vanlig enkel konfirmeringsbias.

Studenter kan nog inte så lätt undersöka sådana här saker. Jag skulle vilja se den som går till sin lärare och säger något i stil med, "som titel hade jag tänkt mig, negern, och hans benägenhet till brott". Läraren kommer då svara, jo, eller så kan du ju skriva om något helt annat.
Citera
2013-02-13, 18:11
Medlem
Medel-IQs avatar
Citat:

Nej, någon student kan inte ta fram statistik över invandrarnas brottslighet. Kräver samkörning av olika icke offentliga databaser vilket bara beviljas för offentliga utredningar och liknande.

Som sagt ville SD att en ny sådan utredning skulle göras eftersom BRÅ 2005:17 är baserat på 10-15 år gamla data och man ville göra en annan utredning beträffande invandrarna i fängelserna vilket aldrig gjorts. Samtliga riksdagspartier utom SD rösta emot förslagen. Svårt att tolka på annat sätt än att PKisterna är rädda för vad statistiken ska avslöja om hur mycket invandrarbrottsligheten har förvärrats sedan BRÅ 2005:17 och hur enormt stor andelen invandrare är i fängelserna.
Citera
2013-02-13, 21:05
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Vad jag vet så har Svenska staten i många år undvikit att publicera statistik och fakta om invandrare och olika grupper. Jag har läst invandrarkunskap på universitetet och socialantropologi om etniska minoriteter för xår sedan. Vi fick veta att statestik om olika etniska grupper och religioner inte fanns tillgängliga av etiska skäl och för att inte främja rasism.
Nu i staden där jag bor så får vi inte veta någonting. Det enda vi får veta är hur många flyktingar det finns på förläggningen. Inte varifrån de kommer. Inte vad de gör. Inte hur många lägenheter som delas ut till de som fått PUT. Jag är intresserad av frågan och skulle vilja veta mera. Att fråga är otänkbart. Då tror de styrande vad som helst. Varför är det så farligt att tala om för folk vad som pågår?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in