2013-02-13, 08:59
Medlem
Har hört att läget för länsförsäkringar stockholm är allvarligt? Skälet ska vara deras banksatsning
som går år helvete

- ny vd
- smyghöjt självrisken till 1800 kr
- butikerna läggs ned

nån som vet hur illa det är?
Citera
2013-02-13, 14:24
Medlem
Självrisk 1800kr på vadå exakt?

Synd om det går dåligt för LF Sthlm, de bästa f-bolaget jag har haft att göra med.
Citera
2013-02-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanzee
Självrisk 1800kr på vadå exakt?

Synd om det går dåligt för LF Sthlm, de bästa f-bolaget jag har haft att göra med.

Självrisken på hemförsäkringen har höjts till 1800 kr från 1500 kr. Alla andra bolag
har 1500 och mindre..
Citera
2013-02-13, 21:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
LF Sthlm och ett antal andra länsförsäkringsbolag har satsat tungt i att bygga upp privatmarknads bankkontor. Dock har man inte lyckas hålla ihop satsningen och man har i princip sålt banklån och kontospar till privatpersoner.
Det som betalat satsningen är de överskott som sakförsäkringsverksamheten genererat, dvs. det är alla de som haft privat och företagsförsäkringar i LF som betalat satsningarna på att bygga upp bank.

Nu har man haft problem med prispress på sakförsäkringsmarknaden och att bankverksamheten inte har genererat tillräckligt med pengar.

Det hela handlar i grunden om att länsförsäkringsbolagen saknar kompetens för att genomföra den här typen av satsningar.
Citera
2013-02-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
LF Sthlm och ett antal andra länsförsäkringsbolag har satsat tungt i att bygga upp privatmarknads bankkontor. Dock har man inte lyckas hålla ihop satsningen och man har i princip sålt banklån och kontospar till privatpersoner.
Det som betalat satsningen är de överskott som sakförsäkringsverksamheten genererat, dvs. det är alla de som haft privat och företagsförsäkringar i LF som betalat satsningarna på att bygga upp bank.

Nu har man haft problem med prispress på sakförsäkringsmarknaden och att bankverksamheten inte har genererat tillräckligt med pengar.

Det hela handlar i grunden om att länsförsäkringsbolagen saknar kompetens för att genomföra den här typen av satsningar.

och nu får försäkringskunderna lida för detta genom högre självrisk och striktare villkors tolkning..blev ett jävla tjafs när en polare skulle få igenom en försäkringsskada nyligen...nån som jobbar på länsförsäkringar stockholm som kan berätta lite om läget där, hur är stämningen? vågar man ha kvar sin hemförsäkring hos er?
Citera
2013-02-18, 00:04
Medlem
Uphills avatar
Det är ju bara att byta försäkringsbolag!

Kostar inget, men kan ge lite mindre utgifter.

Kolla compricer.se
Tycker jag funkar bra och verkar seriösa.

För sakförsäkringar kan jag annars rekommendera att ni kollar Moderna Trygghetsförsäkringar.
Citera
2014-02-04, 00:16
Medlem
nån som kan bekräfta att deras bankkontor är nedlagt på södermalm, kungsholmen, södertälje?
Citera
2014-02-04, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
nån som kan bekräfta att deras bankkontor är nedlagt på södermalm, kungsholmen, södertälje?

Södermalm fanns kvar häromdagen. De övriga vet jag inget om.
Citera
2014-02-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Södermalm fanns kvar häromdagen. De övriga vet jag inget om.

du blandar inte ihop det med deras fastighetsförmedling på Götgatan? banken ligger vid ringvägen utför ringen precis. dessa tre kontor är i alla fall borta från kontakta oss fliken på deras sida i alla fall, nu sjunker skeppet
Citera
2014-02-04, 10:27
Medlem
Exakt, bankkontoret vid ringen lade ner innan jul. Intressant är att när jag för tre år sedan kontaktade dem för ett lån så fick jag en handläggare på det kontoret men ganska snart så flyttade de mitt ärende till kontoret i sickla, vilket gör det ganska osmidigt för mig att behålla dem. Det är skönt att ha banken i närområdet.
Citera
2014-02-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Exakt, bankkontoret vid ringen lade ner innan jul. Intressant är att när jag för tre år sedan kontaktade dem för ett lån så fick jag en handläggare på det kontoret men ganska snart så flyttade de mitt ärende till kontoret i sickla, vilket gör det ganska osmidigt för mig att behålla dem. Det är skönt att ha banken i närområdet.

m som jag trodde också tack för bekräftelse.
bank kontoren i sickla och farsta lär ju vara nästa på tur att läggas ner bara en tidfråga, den där banksatsningen håller verkligen på att knäcka dom
Citera
2014-02-04, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
du blandar inte ihop det med deras fastighetsförmedling på Götgatan? banken ligger vid ringvägen utför ringen precis. dessa tre kontor är i alla fall borta från kontakta oss fliken på deras sida i alla fall, nu sjunker skeppet

Det stämmer. Det var fastighetskontoret jag gick förbi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in