2013-02-12, 22:39
Medlem
Kungenabous avatar
Alla är väl människor och vi bor på samma jord så jag välkomnar flyktingar som vill slippa mord, så jag välkomnar flyktingar som slippa krig så jag välkomnar flyktingar som vill söka frid.
För tänk nu så här om det skulle hända oss, vill du inte du att någon bryr sig? Och välkomnar dig? Och släpper in dig? Så erat barn får frid och slippa se krig och får en bra tid av sitt liv och får ett nytt hem och får en ny chans där dom kan få ett liv någon annanstans där dom kan växa upp med sin familj och får känna trygghet i landet där dom släpps in.
Citera
2013-02-12, 22:46
Medlem
Ramaskriets avatar
Nu är inte jag rasist, men jag är invandringskritisk vilket i dagens media är detsamma som främlingsfientlig och rasist. Men för att svara på din fråga, så tycker jag trots mitt invandringskritiska förhållningssätt att det är fint att hjälpa krigens och katastrofernas offer. Även om det inte ska vara givet att Sverige ska ta ansvar för dessa så är det ändå en fin gest att hjälpa de utsatta. Men oavsett hur man resonerar kring detta så är det tyvärr ganska irrelevant när det gäller svensk invandring. Det har gått och blivit undantag med dessa offer och istället blivit något annat. Det är naivt och felaktigt att säga att alla de tiotusentals invandrare som kommer till Sverige varje år har levt under krigsförhållanden och flytt för sina liv.
Citera
2013-02-12, 22:47
Medlem
Utan att vilja ge mig in i en debatt med pöbeln här på I&I vill jag inflika att det är en väldigt liten andel invandrare som faktiskt är flyktingar.
Citera
2013-02-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenabou
Alla är väl människor och vi bor på samma jord så jag välkomnar flyktingar som vill slippa mord, så jag välkomnar flyktingar som slippa krig så jag välkomnar flyktingar som vill söka frid.
För tänk nu så här om det skulle hända oss, vill du inte du att någon bryr sig? Och välkomnar dig? Och släpper in dig? Så erat barn får frid och slippa se krig och får en bra tid av sitt liv och får ett nytt hem och får en ny chans där dom kan få ett liv någon annanstans där dom kan växa upp med sin familj och får känna trygghet i landet där dom släpps in.

du har nog missförstått det där... de flesta har nog empati och vill hjälpa FLYKTINGAR som kommer hit på grund av att chansen finns att dom dör... det är invandrar som kommer hit och missköter sig och lika så "flyktingar" som drar från sitt land för dom inte vill bli dödade och kommer hit och rånar mördar våldtar lever på våra skattepengar och får betalda resor av socialen för att kunna åka hem till sitt hemland och hälsa på 2 gånger om året... då e man ju inte rädd att bli dödad om man ändå återvänder till sitt hemland...
Citera
2013-02-12, 22:52
Medlem
postal87s avatar
Jo, vi drar till Norge, Finland, USA, Tyskland eller något annat västerländskt land där vi kan känna oss hemma och välkomna. Inte fan tar jag mitt pick & pack och sticker till Vietnam, Kongo eller Kina och börjar kräva kyrkor, falukorv och jantelag.
Citera
2013-02-12, 22:54
Medlem
[quote=Kungenabou]Alla är väl människor och vi bor på samma jord

Och människor som vi vet är extremt våldsamma, och äckliga varelser som förökar sig, mördar, och förstör jorden de lever på. Frågor på det?

Citat:
så jag välkomnar flyktingar som vill slippa mord, så jag välkomnar flyktingar som slippa krig så jag välkomnar flyktingar som vill söka frid. `

Men drar hit det istället. Sverige har förvandlats till ett kriminellt våldtäktsparadis där svensken riskerar bli minoritet i sitt eget land tack vare såna som dig. Det enda du hjälper till med är att kopiera en ny version utav deras hemländer och mörda Sverige.

Citat:
För tänk nu så här om det skulle hända oss,

Risken är stor. Se ovan. Sverige ha aldrig varit i inbördeskrig eller haft etniska konflikter.... fram tills nu.

Citat:
vill du inte du att någon bryr sig?
Jag skiter i vad andra vill. Som man vill jag kämpa för min och det jag tror pås överlevnad. Jag tänker varken ta mitt pick o pack och fly till nått annat land eller söka empati utav folk från andra sidan jorden.

Citat:
Så erat barn får frid och slippa se krig och får en bra tid av sitt liv och får ett nytt hem och får en ny chans där dom kan få ett liv någon annanstans där dom kan växa upp med sin familj och får känna trygghet i landet där dom släpps in.

Återigen, se ovan. Ger vi våra svenska barn en bra framtid tycker du? Är det svenska människors uppgift att se till att arabiska och afrikanska barn får en bra framtid till priset utav att deras egna barn försummas eller är det arabiska och afrikanska föräldrars uppgift?

Sen har vi redan gett en och en halv miljon en chans. newsflash, det funkande inte. Kan man inte skapa något bra utav massinvandring med ett utav världens rikaste ekonomier och världens tolerantaste, givmilda och sympatiska folk, då går det nog fan aldrig. Kryp tillbaka till ghettot blattejävel och fundera över din rätt till existens.
Citera
2013-02-12, 22:58
Medlem
Det är som sagt bara en på tjugo invandrare som är flyktingar enligt FNs definition, så vi skulle kunna skära ned med 95% utan att någon stackars svarting ska behöva lida av krig och död. Sedan är det rätt ointressant att folk far illa i hemlandet när man vet att samma "flyktingbarn" det är så synd om tackar oss med att råna våra unga och våldta våra kvinnor.
Citera
2013-02-12, 22:58
Medlem
Gameboy92s avatar
Tycker du har ett väldigt naivt sätt att se på frågan. Föreställ dig att du varit hemlös under en tid och går runt kall och hungrig. Klart du då skulle vilja att en person tar in dig i sitt hem och ger dig mat och kläder. Men hur sannolikt vore det att du skulle göra så för en hemlös? Skulle du ta in en läskig, potentiellt farlig, främmande man i ditt hus, med risk för din egen familj och sen ge honom förnödigheter som du betalat för? Jag tvivlar på det.

Detta är vad invandring är på en nationell skala.
Citera
2013-02-12, 23:01
Bannlyst
Det handlar om vårt folks överlevnad och att hindra att vi på sikt trängs undan, konkurreras ut och försvinner. Naturligtvis är det synd om dessa rasfrämlingar men de får helt enkelt söka hjälp i sina närområden bland människor som är som de själva såväl kulturellt som genetiskt.

Vi nordmän är väldigt få och det finns otroligt många icke-vita som har det oändligt mycket sämre än vi och som skulle offra sina högra armar bara för att få komma hit. Det funkar inte, de är för många, vi dör ut.

Vi måste först och främst se till vårt eget folk och vår egen ras. Det är inte svårare än så. Precis som man värderar sin egen familj högre än främlingar man aldrig har träffat.
Citera
2013-02-13, 00:02
Medlem
kakburks avatar
Personligen struntar jag i om miljontals negrer och annat löst folk dör som flugor i sina hemländer.
Problemet är en jävla rundgång i systemet: De svälter. Vi matar dem. De absurdförökar sig och börjar kriga om sina resurser. Mängder av dem kommer hit till våra länder. Våra samhällen degenereras på grund av deras värdelöshet och kriminalitet.

Och så börjar vi om från början: De svälter desto mer nu när de är flera. Vi matar dem. De ännu, ännu mer absurdförökar sig och krigar ivrigare om sina resurser. Ännu fler av överskottet trycker sig in i Europa. Ännu mer problem i våra länder.

Vet ni hur det fortsätter? De svälter ännu, ännu mer. Vi matar dem ännu, ännu mer..............

Deras egna kontinenter har dömt ut dem. Att ständigt uppmuntra dem till absurdavel för att sedan ta hand om befolkningsöverskottet löser inga problem. Det skapar problem.
Citera
2013-02-13, 00:21
Medlem
Citat:

Först och främst lär dig vad termen rasism innebär. För det andra, hur många av de som kommer hit tror du är flyktingar?

Det är komiskt att allt vänsterpatrask tror att man bara kan visa medmänsklighet genom att kasta klasar med pengar på nyanlända. Hur mycket mer tror du man får för en svensk månadshyra i Afrika? Om vi nu nödvändigtvis måste hjälpa smutsfolket kan vi väl göra det på plats.

/Nordicism
Citera
2013-02-13, 00:34
Medlem
Citat:

Bättre lösa konflikten på plats istället, då hjälper du alla. Eller tycker du det verkar effektiv att transportera miljontals människor 800 mil?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in