Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-25, 07:14
Medlem
CC75s avatar
För den som är intresserad av AMD och som vill veta lite mer. Jeremy Lefebvre släppte denna video i natt där han går igenom AMD och hur han ser framtiden. Har du inte sett Jeremy tidigare bör du veta att han är mycket "bull" på AMD och har så varit en längre tid. Jag tycker dock att han gör ett bra case. Viktigt dock att du gör din egna bedömning. Alltid gör din egna bedömning. Om inte av själva företaget men i så fall av vilka du ska lyssna på.

I videon som är 38 min lång går han igenom AMD de senaste 10 åren, vad AMD har för strategi jmf med Nvidia. Vad för uppköp AMD har gjort de senaste åren och betydelse av det i att uppnå Lisa Sus mål och tanke med AMD.

Själv köpte jag på mig lite mer AMD i dippen som var i mitten av veckan och AMD är nu mitt näst största innehav efter SoFi så även jag är en stor bull.

https://www.youtube.com/watch?v=eOGInSssL9c

// CC
Citera
2025-10-27, 10:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra förhandel idag.

+2,49% (+6,29)
Citera
2025-10-28, 22:25
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
För den som är intresserad av AMD och som vill veta lite mer. Jeremy Lefebvre släppte denna video i natt där han går igenom AMD och hur han ser framtiden. Har du inte sett Jeremy tidigare bör du veta att han är mycket "bull" på AMD och har så varit en längre tid. Jag tycker dock att han gör ett bra case. Viktigt dock att du gör din egna bedömning. Alltid gör din egna bedömning. Om inte av själva företaget men i så fall av vilka du ska lyssna på.

I videon som är 38 min lång går han igenom AMD de senaste 10 åren, vad AMD har för strategi jmf med Nvidia. Vad för uppköp AMD har gjort de senaste åren och betydelse av det i att uppnå Lisa Sus mål och tanke med AMD.

Själv köpte jag på mig lite mer AMD i dippen som var i mitten av veckan och AMD är nu mitt näst största innehav efter SoFi så även jag är en stor bull.

https://www.youtube.com/watch?v=eOGInSssL9c

// CC

Och jag har tittat på honom och tagit mig för pannan hur han "lurar" in investerare i en över-hypad aktie m.fl herregud samt över exponerar sin 1000x klubb! Men visst om ni lyckas hoppa av tåget innan det kraschar så har ni gjort en hacka. Men i mina öron skriker det framtida katastrof.
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2025-10-28 kl. 22:27.
Citera
2025-10-29, 07:54
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Och jag har tittat på honom och tagit mig för pannan hur han "lurar" in investerare i en över-hypad aktie m.fl herregud samt över exponerar sin 1000x klubb! Men visst om ni lyckas hoppa av tåget innan det kraschar så har ni gjort en hacka. Men i mina öron skriker det framtida katastrof.

Man ska aldrig lyssna bara på en enda person eller en enda typ av källa. Jag kan posta 4-5 andra videos av personer som säger liknande om AMD samt andra typer av källor men det blev Jeremy denna gång.

Ja, Jeremy är en säljare av sin 1000x klubb. Han lever på det och på att investera. Det gäller dock att kunna "se igenom" de sakerna och värdera det som han säger som faktiskt är bra. Kan man inte det, då ska man inte lyssna på någon person idag. Sedan, till Jeremys försvar, han är tydlig med att han inte har alla rätt. Ingen har det.

// CC
Citera
2025-11-03, 22:20
Medlem
CC75s avatar
Q3 rapport i morgon. Ska bli spännande att se hur det går. Hoppas på bra guidance.

// CC
Citera
2025-11-05, 12:56
Medlem
CC75s avatar
Blev ett rekordkvartal där AMD slog alla förväntningar samt höjde guidance för helåret. Aktien dock ner igår tillsammans med börsen i övrigt.

För mig stärker rapporten tilltron till förtaget och aktien. Den har potential till att gå betydligt bättre än börsen i stort de kommande 2-5 åren.

// CC
Citera
2025-11-05, 13:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Otur att rapporten släpptes samtidigt som marknaden skälvde till med allmän pessimism om ränteläge, handelskrig och farhågor om att "det här med AI" kanske inte är så värdefullt som man trott eller åtminstone lite övervärderat.

På en positiv börs hade knappast AMD backat på den kanonrapporten.
Citera
2025-11-07, 00:30
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Man ska aldrig lyssna bara på en enda person eller en enda typ av källa. Jag kan posta 4-5 andra videos av personer som säger liknande om AMD samt andra typer av källor men det blev Jeremy denna gång.

Ja, Jeremy är en säljare av sin 1000x klubb. Han lever på det och på att investera. Det gäller dock att kunna "se igenom" de sakerna och värdera det som han säger som faktiskt är bra. Kan man inte det, då ska man inte lyssna på någon person idag. Sedan, till Jeremys försvar, han är tydlig med att han inte har alla rätt. Ingen har det.

// CC

Nu gnuggar vi händerna inför nästa video, katastrof tapp idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in