• 1
  • 2
2013-02-12, 22:18
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
Jag lånar tråden lite;

En släkting till mig skadade sig allvarligt 2011 och kommer aldrig bli helt återställd.

Därför fick jag "ärva" hans server, tror det är windows server 2003(om det finns något som heter så) på den.
Nu till problemet, hur ska jag/vi göra för att logga in? Vi tror vi vet ungefär vad lösenordet är, men har försökt med alla möjliga kombinationer nu känns det som.

Så, hur ska vi göra? Ska man fixa nån skiva/usb och omformatera, eller går det att komma förbi lösenordet på något sätt?

MVH
http://ophcrack.sourceforge.net/
Citera
2013-02-12, 22:23
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Ja, men om uac är på så måste man ändå högerklicka och välja Kör som administratör. Win2008 ger inte ens administratören fullt blås tack vare uac.

Vadå köra som administratör? Köra vad?
Citera
2013-02-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WiDeN
Jag är administratör.
Vänta nu, är det en dc så är det domain controller security policy i administration Tools som ska ändras.Den vinner över alla andra policys.
Citera
2013-02-12, 22:34
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Vänta nu, är det en dc så är det domain controller security policy i administration Tools som ska ändras.Den vinner över alla andra policys.

Ja det är en DC. Men går inte ändå
Citera
2013-02-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WiDeN
Vadå köra som administratör? Köra vad?

Högerklicka en gång på ex. Group policy management och välj "Kör som administrator"
Citera
2013-02-12, 23:10
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Högerklicka en gång på ex. Group policy management och välj "Kör som administrator"

Kan du vägleda hur jag gör därifrån?

Edit: Jaaa! Du är en ängel! Tack som fan.

När jag ändå har dig här, som verkar kunna en del, kan du hjälpa mig med hur man gör så att bara en person får installera program? Ska lägga till en massa användare, men bara en av användarna ska få installera program. Har gjort en grupp för den personen men hittar inte vart installera program-policyn finns.
Senast redigerad av WiDeN 2013-02-12 kl. 23:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in