2005-05-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Ja.

Bland annat.

Vad var det "andra" då?
Citera
2005-05-11, 14:46
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vad var det "andra" då?

Det, min vän, behåller jag för mig själv.
Citera
2005-05-11, 14:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Det, min vän, behåller jag för mig själv.

Du vet inte med andra ord.
Citera
2005-05-11, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Du vet inte med andra ord.
Får bara hoppas att det går bra meMEN om det skulle vara Salamander med 10 000 st E så e det ganska kört, blir nog fett grova narkotikabrott!
Citera
2005-05-11, 14:58
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DnOWis
Får bara hoppas att det går bra meMEN om det skulle vara Salamander med 10 000 st E så e det ganska kört, blir nog fett grova narkotikabrott!

Mhm,

Men det skrämmande är ju att snubben faktiskt hade kundlistor hemma, hur bra är det?
Citera
2005-05-11, 15:05
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Mhm,

Men det skrämmande är ju att snubben faktiskt hade kundlistor hemma, hur bra är det?
Bra och bra. Det är väl något man bör räkna med om man väljer att handla av en nätkran. Att det medför stora risker borde inte komma som någon surprise direkt.
Citera
2005-05-11, 15:17
Medlem
TomiXs avatar
Usch nej!

Antar att det är därför en viss sida är avstängd också . Nu har väl snuten fått väldigt värdefulla uppgifter om andra också...

Snart knackas det väl på varenda flashbackare's dörr...
Citera
2005-05-11, 15:56
Medlem
Ondasts avatar
Apropå IP-nummer

Citat:
Ursprungligen postat av DnOWis
Men har inte polisen C-snutar som kan ta reda på dem?

Ja, hur är det med detta egentligen? Kan polisen - utan samarbete från forumet i fråga - komma över IP-nummer från personer som skrivit på ett forum? (Om de BARA skrivit där, dvs inte mailat mm.)

Om om de väl kommer över IP-nummer på nåt sätt, kan de då ta reda på vem personen bakom är utan att den berörda ISP:n lämnar ut uppgifterna?

Kan polisen tvinga en ISP att lämna ut personuppgifter på visa IP-nummer? Att de kan sätta press på dem fattar jag, men har polisen laglig rätt att kräva ut sånt?

Många frågor blev det...
Citera
2005-05-11, 16:01
Medlem
Stormkrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondast
Ja, hur är det med detta egentligen? Kan polisen - utan samarbete från forumet i fråga - komma över IP-nummer från personer som skrivit på ett forum? (Om de BARA skrivit där, dvs inte mailat mm.)

Om om de väl kommer över IP-nummer på nåt sätt, kan de då ta reda på vem personen bakom är utan att den berörda ISP:n lämnar ut uppgifterna?

Kan polisen tvinga en ISP att lämna ut personuppgifter på visa IP-nummer? Att de kan sätta press på dem fattar jag, men har polisen laglig rätt att kräva ut sånt?

Många frågor blev det...

Klart! dom har väl i stort sett vilka befogenheter som helst när det kommer till att få ut information om privatpersoner det är ju för fan polisen vi snackar om .
Citera
2005-05-11, 16:01
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Usch nej!

Antar att det är därför en viss sida är avstängd också . Nu har väl snuten fått väldigt värdefulla uppgifter om andra också...

Snart knackas det väl på varenda flashbackare's dörr...

Oroa sig inte. SSL kryptering.
Citera
2005-05-11, 16:07
Bannlyst
Salamander har betett sig ohyggligt osmidigt och har praktiskt taget annonserat öppet för alla att han är värsta E-kranen. han får fan skylla sig själv.
Citera
2005-05-11, 16:08
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Salamander har betett sig ohyggligt osmidigt och har praktiskt taget annonserat öppet för alla att han är värsta E-kranen. han får fan skylla sig själv.

WORD.

Klantigare person får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in