2013-02-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocCanDo
och vad spelar det för roll? han kommer bli avstängd, tråden slängd, men klart jag förtjänar en varning för min fråga! <3
Varför skulle tråden bli slängd?
2013-02-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ja, eftersom dålig slutledningsförmåga inte är ett regelbrott så måste man väl räkna det som trams eller ot.

TS säger att han vill ha ett jobb när han BLIR 18.

Var det då svårt att räkna ut att han är under 18?

jaja men lipa då Mr right guy
2013-02-12, 20:22
Medlem
Citat:
jaja men lipa då Mr right guy
Det är ju för fan du som lipar. Jag förklarar bara för dig hur det ligger till.

Men kan du svara på vad du tillförde med din fråga? Att du uppmärksammar de som läser tråden på att TS är under 18? Vad bra att du gjorde det, för det hade ju ingen kunnat lista ut som läser trådstarten.

Kan du svara på frågan om varför du inte bara rapporterade inlägget för brott mot åldersgräns?
2013-02-12, 20:23
Medlem
eftersom jag inte ens visste att man kunde det kär sockertopp
2013-02-12, 20:25
Medlem
Citat:
eftersom jag inte ens visste att man kunde det kär sockertopp
Då vet du det nu då iaf.

Tips för framtiden. För regelbrott använder man ALLTID rapporterafunktionen.

Ett undantag som brukar accepteras (inga garantier finns dock) är om någon missar att det redan finns en tråd och man skriver ett inlägg i stil med "Tråd finns redan" följt av länk till tråden.
Senast redigerad av patwotrik 2013-02-12 kl. 20:31.
2013-02-12, 20:43
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Då vet du det nu då iaf.

Tips för framtiden. För regelbrott använder man ALLTID rapporterafunktionen.

Ett undantag som brukar accepteras (inga garantier finns dock) är om någon missar att det redan finns en tråd och man skriver ett inlägg i stil med "Tråd finns redan" följt av länk till tråden.
I det läget är det dock bättre att RPa tråden och skicka med länken så kan mod sammanfoga eller låsa. =)
2013-02-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
I det läget är det dock bättre att RPa tråden och skicka med länken så kan mod sammanfoga eller låsa. =)
Jag var lite otydlig. Det jag menade var att när man rapporterar för 0.02 är det få mods som tycker att det är fel att samtidigt posta ett inlägg med en länk i själva tråden.

Men jag vill poängtera att på just denna punkt tycker mods olika. En del tycker att det är bra att man skickar med en länk, så även om du som mod tycker på ett visst sätt här så är det absolut inget som är allmängiltigt för hela Flashback.
2013-02-12, 21:52
Medlem
RM1187s avatar
Citat:
Nej det gör då inte jag heller, men när personen skriver Hej jag är 17, hur hade ni reagerat?
Inte genom att fråga om han/hon inte är 18 ännu i alla fall. Trams kanske är fel, men för dumhet kanske.
2013-02-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RM1187
Inte genom att fråga om han/hon inte är 18 ännu i alla fall. Trams kanske är fel, men för dumhet kanske.
Ungefär som detta inlägg
https://www.flashback.org/sp41987060

Men jo det är bra att de får varningar. Det är riktigt tröttsamt med åldersjägare, och värst är det när TS inte ens sagt att han är under 18, men folk misstänker det och försöker provocera fram ett erkännande.
2013-02-12, 23:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Hej, skrev idag på en forumsdel där det var en som var 17 som skrev, jag frågade "så du är inte 18 än" och då fick jag en varning för trams?

Fattar inget alls? är det emot reglerna att undra om personen är 18 när den skriver Tex "När jag fylly 18" som topic?

Då jag antar att topic i tråden inte var folks ålder så var det ett inlägg som var givet OT, hur mycket du än vill jiddra vidare om det. Vill du gnälla mer så är du välkommen att PM:a moderatorn som gav dig varningen.

Tråd låst.

isch, mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in