2013-02-12, 19:54
Medlem
Hej, skrev idag på en forumsdel där det var en som var 17 som skrev, jag frågade "så du är inte 18 än" och då fick jag en varning för trams?

Fattar inget alls? är det emot reglerna att undra om personen är 18 när den skriver Tex "När jag fylly 18" som topic?
2013-02-12, 19:56
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
För att inlägget rapporteras nere i vänstra hörnet. Inte genom en spydig kommentar.
Om du är off-topic så bryter du mot 0.03.

Citat:
0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
https://www.flashback.org/regler#0.03
2013-02-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocCanDo
Hej, skrev idag på en forumsdel där det var en som var 17 som skrev, jag frågade "så du är inte 18 än" och då fick jag en varning för trams?

Fattar inget alls? är det emot reglerna att undra om personen är 18 när den skriver Tex "När jag fylly 18" som topic?
Ta detta med moderatorn som gav dig en varning=)
2013-02-12, 19:57
Medlem
nabbolbs avatar
Ingen gillar hobbypoliser.
2013-02-12, 19:57
Bannlyst
Citat:

Förmodligen tyckte aktuell moderator att ditt inlägg var OT de kan vara lite kittliga ibland det ska gudarna veta.
2013-02-12, 20:03
Medlem
Okej mitt fel att säga till en underåring! klart jag ska ha en varning, Typ som att man ser ett brott på gatan, ringer snuten och blir anmäld för trams haha
2013-02-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Ingen gillar hobbypoliser.
Nej det gör då inte jag heller, men när personen skriver Hej jag är 17, hur hade ni reagerat?
2013-02-12, 20:05
Medlem
Om det står klart och tydligt att personen är minderårig kommer personen förr eller senare att bli bannad.

Det finns ingen anledning att kommentera det. Helt rätt att varna dig för trams enligt mig.
2013-02-12, 20:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Okej mitt fel att säga till en underåring! klart jag ska ha en varning, Typ som att man ser ett brott på gatan, ringer snuten och blir anmäld för trams haha
Fast du ringde ju inte snuten...
Du började jiddra i tråden istället för att rapportera och skita i att kommentera.
2013-02-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Om det står klart och tydligt att personen är minderårig kommer personen förr eller senare att bli bannad.

Det finns ingen anledning att kommentera det. Helt rätt att varna dig för trams enligt mig.

Okej, men det räknar jag inte riktigt som trams? du kan va trams
2013-02-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast du ringde ju inte snuten...
Du började jiddra i tråden istället för att rapportera och skita i att kommentera.

nej jag stoppade rånaren som höll på att lämna butiken med pengarna. klar jag ska till domstolen då med
2013-02-12, 20:09
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du om? Det finns en funktion för att rapportera när någon bryter mot reglerna. Att använda den ger två fördelar.

1) Man slipper en massa trams i trådarna
2) Moderatorerna ser regelbrottet mycket snabbare

Så varför valde du att posta i tråden istället för att använda den funktionen? Angående din jämförelse så är rapportera att ringa snuten, och att skriva en lapp på platsen om att ett brott har begåtts motsvarar att skriva i tråden.

Och ja, du förtjänar en varning för åldersjägare är riktigt jävla tröttsamma.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in