2013-02-12, 19:37
Medlem
Exclamation-marks avatar
Köpt ett kontantkort från Telenor, "Telenor fri". Försökte tidigare idag att betala via sms till 72550 (mosms.com).

Skickar ett sms men får inget svar. Enligt ägaren av nummret kommer smset fram men han får inget tillskott på kontot

Citat:
2013-02-12 18:32:17 SYSTEM_NOTICE: Incoming SMS From 'Telenor', Number 'XXXXXXXXXXX', Data 'XXXXXXXX'.
2013-02-12 18:32:17 SYSTEM_NOTICE: OK! service found.
2013-02-12 18:32:17 SYSTEM_ERROR: Could not bill phone. WyWallet should send a warning.

Jag har dum som jag är reggat ett konto på wywallet för att se dess funktioner.

Så till min fråga, har jag "bundit" mitt nummer till wywallet när jag skapa ett konto? Jag är inte inloggad på wywallet och skickar inte genom appen, skriver enbart ett vanligt sms men trots detta kopplar mosms till wywallet?

Är alla kunder hos telenor tvugna att använda wywallet? Vart ska jag då göra av pengarna jag har på kontantkortet som enbart är köpt i syftet att betala detta sms?

//tröttdrogadslitenförvirradstackare.
Citera
2013-02-13, 20:33
Medlem
Sedan 1 feb så måste du ha ett WyWallet-konto för att kunna använda betalsms som börjar på 72xxx
Finns några få undantag, exempelvis omröstningar i Melodifestivalen, men även för dessa gäller att om du skaffat ett WyWallet-konto så sker betalningen genom det.

Hur har du ställt in WyWallet att betalning ska ske? Mot kontantkortets saldo, från wyWalletkontot eller faktura? Om du valt wywalletkontot, har du satt in pengar där?
Senast redigerad av Engineer 2013-02-13 kl. 20:36.
Citera
2013-02-13, 21:41
Medlem
Exclamation-marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Sedan 1 feb så måste du ha ett WyWallet-konto för att kunna använda betalsms som börjar på 72xxx
Finns några få undantag, exempelvis omröstningar i Melodifestivalen, men även för dessa gäller att om du skaffat ett WyWallet-konto så sker betalningen genom det.

Hur har du ställt in WyWallet att betalning ska ske? Mot kontantkortets saldo, från wyWalletkontot eller faktura? Om du valt wywalletkontot, har du satt in pengar där?

Det var ju en mindre rolig nyhet. Går inte att välja mot kontantkortets saldo om man har telenor som operatör tyvärr.

Vart ska jag då göra av mitt saldo måntro.
Citera
2013-02-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exclamation-mark
Det var ju en mindre rolig nyhet. Går inte att välja mot kontantkortets saldo om man har telenor som operatör tyvärr.

Vart ska jag då göra av mitt saldo måntro.

Nej, tyvärr så fungerar det ju bara med registrerade kontantkort hos Comviq och 3 i dagsläget. Vad jag vet så har Telenor heller inga planer på att börja med ett sådant "samarbete".

Så det du kan göra är att antingen ringa upp pengarna eller vänta och hoppas på att Telenor börjar med ett sådant samarbete.
Citera
2013-02-16, 12:14
Medlem
Exclamation-marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Nej, tyvärr så fungerar det ju bara med registrerade kontantkort hos Comviq och 3 i dagsläget. Vad jag vet så har Telenor heller inga planer på att börja med ett sådant "samarbete".

Så det du kan göra är att antingen ringa upp pengarna eller vänta och hoppas på att Telenor börjar med ett sådant samarbete.

Jo, har tills 2015 på mig så lite ska jag väl hinna ringa upp. Har "tyvärr" mobil från jobbet dock. Kanske kan sälja skiten.
Citera
2015-02-21, 21:11
Medlem
Dexters avatar
Lyfter tråden för att den passar in på min fråga. Har abonnemang hos Telia och har använt betal-sms för parkering och bilregegistr några gånger. Gick nyss in på Wywallet för att kolla mitt saldo och döm om min förvåning, jag har fortfarande 100 kvar på kontot. 100 kr var min insats när jag skapade mitt konto för 2-3 år sedan.

Hur har jag då betalat mina sms??
Citera
2015-02-28, 08:30
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Lyfter tråden för att den passar in på min fråga. Har abonnemang hos Telia och har använt betal-sms för parkering och bilregegistr några gånger. Gick nyss in på Wywallet för att kolla mitt saldo och döm om min förvåning, jag har fortfarande 100 kvar på kontot. 100 kr var min insats när jag skapade mitt konto för 2-3 år sedan.

Hur har jag då betalat mina sms??

Via autogiro på din mobilräkning?
Citera
2015-02-28, 10:54
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Via autogiro på din mobilräkning?

Möjlig, får kolla upp mina räkningar från telia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in