Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 11:41
Medlem
Pulchras avatar
En kompis som förövrigt inte är medlem här har bett en moderator här på flashback att ta reda på mitt användarnamn. Alltså lämnar denna moderatorn ut användarnamn till privatpersoner. Så denne har outat min användare rakt av med tanke på att personen som bett om mitt användarnamn vet precis vem jag är.

Att moderatorerna på Sveriges största forum med full anonymitet lämnar ut dessa uppgifter till folk bara för de kan är helt sjukt. Hoppas du som gör detta ser det, hoppas även andra förstår allvarligheten i det. Jag har själv inte några som helst inlägg på min användare som kan knyta mig till brott men det finns ju andra som har. Hoppas att ni inte råkar ut för samma sak. T

Vet inte riktigt varför jag gör tråden men tänkte att det kan vara bra för medlemmar att veta om detta.

(skriver från ett nytt konto för att jag inte vill använda det gamla längre.)
2013-02-12, 11:45
Medlem
Amarths avatar
Hur kunde man koppla ditt namn med ett användarnamn på flashback?
2013-02-12, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kan det inte vara så att din kompis känner igen sättet du skriver på & bara hittar på att han skulle ha snackat med en admin?
2013-02-12, 11:48
Medlem
trickydicks avatar
Har du uppgett ditt namn till en moderator? Jag tror inte ens moderatorerna har tillgång till mejl.
2013-02-12, 11:49
Medlem
Rois avatar
Sitter och fuderar på hur det skulle ha kunnat gå till. Jag har då inte tillgång till något som kan koppla användare till privatpersoner.
2013-02-12, 11:56
Medlem
Fyllde du i ditt namn vid registreringen?
Det gjorde iallafall inte jag.

Det är rätt oklart hur du tycker dig outats, har någon mod sagt: Det finns en användare vid namn Pulchra?
2013-02-12, 11:57
Medlem
Hur kontaktade han en mod om han inte är medlem här? Telepati?
2013-02-12, 12:00
Moderator
^Eazs avatar
Din polare djävlas med dig, det är den enkla förklaringen, och genom att säga att "en moderator berättade för mig" så fick han dig att erkänna hurvida han hade rätt i sina spekulationer eller inte.

Kort sagt, så var du inte anonym nog på ditt förra konto.

Edit:
Du har ju redan klantat dig med det här kontot, skriver att du kan hämta en laserpekare närsomhelst i Kalmar vilket påvisar att du finns i närheten av kalmar, och det är efter 3 inlägg.

Hade du då fler inlägg och var lika oförsiktig på andra kontot, e.g. bostadsort, intressen, jobb/skola osv, så är det lätt att lägga ihop vem du är om personen ifråga redan fattat misstanke om att du är en specifik användare.

Edit2: Användare skriker ofta om att det läcks uppgifter från Flashback, när de i själva verket inte tänker innan de postar inlägg.
Skriver ut loggfiler från Windows där det står
C:\Documents and Settings\Users\Kalle Andersoon\My documents

De skriver ut att de gick på skola Y år X och att de nu jobbar med Z, de skriver att "här i jönköping så är vädret si nu i en annan tråd, redan då vet man att användaren ifråga pluggade på Y skola år X, bor i jönköping och jobbar med Z arbetsuppgifter.
Senast redigerad av ^Eaz 2013-02-12 kl. 12:05.
2013-02-12, 12:10
Medlem
svårt att tro på dig, flashback är noga med sånt, man får ju sina ämnen borttagen för minsta lilla grej så att lämna ut användaruppgifter vilket i sin tur är olagligt?
2013-02-12, 12:22
Medlem
najass avatar
Jag antar att du skriver fel när du hela tiden nämner användarnamn, eller? Hur kan vi lämna ut ett användarnamn till någon?

Om det är IRL-namn du menar så faller det på sin egen orimlighet då vi inte vet folks identiteter.

Din "kompis" tar ng en rövare och försöker få dig att bekräfta det han misstänker.
2013-02-12, 12:22
Medlem
Sereenas avatar
Låter troligare att polare sett när du surfat på FB och tex sett ett inlägg du skrivit eller sett "edit" knappen på ett inlägg och på så vis vet vilken användare som var inloggad.

Eller så kanske polaren har fipplat med din dator och surfat in på FB och sett din inloggning.
2013-02-12, 12:43
Medlem
Pulchras avatar
Det var ett missförstånd. Det var nu helt plötsligt ingen moderator som lämnade ut uppgifterna utan en någon som var väldigt duktig på att hacka(?). Kompisen i fråga känner mig personligen och påstod att han kunde få reda på mitt användarnamn med bara min ip-adress. Han har aldrig sett något inlägg från det gamla kontot då jag inte varit aktiv på det på väldigt länge.
Detta kontot har jag inte varit anonym på alls då jag inte bryr mig direkt. Han visste även om detta kontot. Jag bryr mig inte heller om mitt andra då det bara är en polare.

Hur han kan få reda på mitt konto är alltså genom att han vet mitt ip och hans kontakt tar reda på vem som har ett konto som används av den ip-adressen och därmed vet han vem jag är.

Hur som helst så ber jag om ursäkt, ett missförstånd att skylla på moderatorer men han uttryckte sig på det viset först.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in