2013-02-12, 14:14
Medlem
Pickpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap-ou-pas-cap
Frågan är om processorn inte kommer att flaska något av dem där korten.

Nätagget behöver inte bytas ut, 500W är tillräckligt om man bara ska köra 1 grafikkort och inte ska överklocka processorn alltför högt. Processorn är helt ok även om den inte är den nyaste men om du bara vill kunna spela Arma 2 så borde den nog räcka till. Skulle du kunna kolla vad din processor användning ligger på när du spelar spelet? Då blir det lite lättare att veta om processorn kommer räcka till.

Jag tror att något av korten Kacki länkade skulle kunna göra jobbet men frågan är om det räcker för att du som spelare ska bli nöjd. Det vore ju dåligt om du köpte ett kort som ändå inte levererar den prestanda du vill få ut. Har aldrig spelat Arma 2 så jag vet inte riktigt hur det funkar med view distance och hur mycket det kräver av kortet.

Ja, det laggar ju rejält och är inte direkt så att jag kan tappa ur effektivt och sånt, startar upp sakta osv. Antar att det tar ganska mycket på min processor.
Citera
2013-02-12, 14:40
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickpack
Ja, det laggar ju rejält och är inte direkt så att jag kan tappa ur effektivt och sånt, startar upp sakta osv. Antar att det tar ganska mycket på min processor.

Ja så är nog fallet. För att köra på höga grafikinställningar behövs nog en 4 kärnig processor. Du kan komma undan rätt billigt om du köper begagnat. Ett moderkort med socket AM3 och en Phenom II 965 eller liknande skulle göra systemet snabbare och sen ett nytt eller begagnat grafikkort. Annars så kan du köpa helt nya grejer och då har jag snickrat ihop ett paket som kostar strax över 3000kr, lite över budget kanske men jag kan försöka skala ned det. Vad tycker du om paketet nedan?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2973798/kundvagn
Citera
2013-02-12, 14:42
Medlem
Pickpacks avatar
Citat:
Ja så är nog fallet. För att köra på höga grafikinställningar behövs nog en 4 kärnig processor. Du kan komma undan rätt billigt om du köper begagnat. Ett moderkort med socket AM3 och en Phenom II 965 eller liknande skulle göra systemet snabbare och sen ett nytt eller begagnat grafikkort. Annars så kan du köpa helt nya grejer och då har jag snickrat ihop ett paket som kostar strax över 3000kr. Vad tycker du om paketet nedan?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2973798/kundvagn

Med dessa nya delar kommer jag kunna köra spelet liknande detta?
http://www.youtube.com/watch?v=TMYQB2J-9C0

Kravet är ju att jag ska kunna spela på hyffsat högt och ha (visibility distance) högt för att annars kan jag inte se spelare som är långt bort men dom kan se mig, vilket resulterar i att jag kommer bli knäppt så himla enkelt.

Paketet verkar bra men jag kanske bör ha ett saftigare grafikkort tanke på att Arma 3 snart kommer att släppas vill helst inte behöva byta igen när det kommer, det vore ju jobbigt!
Senast redigerad av Pickpack 2013-02-12 kl. 14:49.
Citera
2013-02-12, 14:56
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Med dessa nya delar kommer jag kunna köra spelet liknande detta?
http://www.youtube.com/watch?v=TMYQB2J-9C0

Kravet är ju att jag ska kunna spela på hyffsat högt och ha (visibility distance) högt för att annars kan jag inte se spelare som är långt bort men dom kan se mig, vilket resulterar i att jag kommer bli knäppt så himla enkelt.

Paketet verkar bra men jag kanske bör ha ett saftigare grafikkort tanke på att Arma 3 snart kommer att släppas vill helst inte behöva byta igen när det kommer, det vore ju jobbigt!

Jag vågar inte uttala mig om det kommer se ut som på klippet eftersom jag kan i princip ingenting om spelet osv. Jo med tanke på att 3an kommer så kan det vara bra med ett kraftigare grafikkort, det är svårt att säga vilket dock eftersom man inte får veta om dem kraven som släppts är minimum eller recommended. Bäst vore om någon här som spelar/spelat Arma 2 kunde säga vad som krävs.
Citera
2013-02-12, 15:10
Medlem
Pickpacks avatar
Citat:
Jag vågar inte uttala mig om det kommer se ut som på klippet eftersom jag kan i princip ingenting om spelet osv. Jo med tanke på att 3an kommer så kan det vara bra med ett kraftigare grafikkort, det är svårt att säga vilket dock eftersom man inte får veta om dem kraven som släppts är minimum eller recommended. Bäst vore om någon här som spelar/spelat Arma 2 kunde säga vad som krävs.

Jag spelar med en kille han kan tydligen göra på high vissa very high inställningar ska fråga vad han har för typ av grafikkort. Letade lite och hittade detta, kan detta hjälpa dig? http://www.tomshardware.co.uk/forum/120545-25-arma-high-very-high

Han har en iMac och använder ett AMD Radeon HD 6900M. Han förklarar att han kan spela på nästan allting high men om han kör allt på very high så kan det förekomma lite lagg.

I am running on a 6870 with an I5 3570K and I run it on 60 fps constantly.. you would definitely need a quad-core CPU as Arma II is a very CPU-dependent Game. If you are on a budget I would recommend a phenom II 965 BE but if you have some extra cash I would go with an i5 2500K. The I5 2500K is on sale at Microcenter for $169.99 at the moment.
Senast redigerad av Pickpack 2013-02-12 kl. 15:51.
Citera
2013-02-12, 18:42
Medlem
Pickpacks avatar
Jag vill få hem delar så fort som möjligt, help me out!
Citera
2013-02-12, 19:20
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Jag spelar med en kille han kan tydligen göra på high vissa very high inställningar ska fråga vad han har för typ av grafikkort. Letade lite och hittade detta, kan detta hjälpa dig? http://www.tomshardware.co.uk/forum/120545-25-arma-high-very-high

Han har en iMac och använder ett AMD Radeon HD 6900M. Han förklarar att han kan spela på nästan allting high men om han kör allt på very high så kan det förekomma lite lagg.

I am running on a 6870 with an I5 3570K and I run it on 60 fps constantly.. you would definitely need a quad-core CPU as Arma II is a very CPU-dependent Game. If you are on a budget I would recommend a phenom II 965 BE but if you have some extra cash I would go with an i5 2500K. The I5 2500K is on sale at Microcenter for $169.99 at the moment.

Jo det som skrevs i tråden var ungefär vad jag tänkt mig men dem nämnde inte så mycket om grafikdelen. Intels i5 2500K och i5 3570K är helt klart bra processorer och även bäst för Arma 2. De, går loss för 1800kr och sen minst 500kr för ett moderkort. Och då är det grafikkort och minnen kvar.

Som de skrev också så rekommenderade dem Phenom II 965, den går att få begagnad för under 500kr och ny för 787kr på inet. En bra processor även fast den har några år på nacken men på systemkraven för Arma 3 så står den med men jag vet som sagt inte om det är minimum eller rekommenderade kraven. Så jag vet inte hur den kommer orka med i Arma 3, 2500k och 3570k är helt klart bästa valet för framtiden men det kostar ju en del.

Han skrev att han kunde köra spelet med 60fps konstant med en 3570K och ett 6870, dock inte hur höga inställningar men jag antar ganska höga. Ett 6870 kan du få för strax under 1300kr på inet men igen är frågan hur detta står sig när Arma 3 kommer. 7850 skulle då istället vara det bättre valet men det går på 1700kr så det blir nog svårt att kunna köra på höga inställningar med den budgeten tyvärr. Du kan få det billigare om du letar efter begagnat såklart.
Citera
2013-02-12, 22:38
Medlem
Pickpacks avatar
Citat:
Jo det som skrevs i tråden var ungefär vad jag tänkt mig men dem nämnde inte så mycket om grafikdelen. Intels i5 2500K och i5 3570K är helt klart bra processorer och även bäst för Arma 2. De, går loss för 1800kr och sen minst 500kr för ett moderkort. Och då är det grafikkort och minnen kvar.

Som de skrev också så rekommenderade dem Phenom II 965, den går att få begagnad för under 500kr och ny för 787kr på inet. En bra processor även fast den har några år på nacken men på systemkraven för Arma 3 så står den med men jag vet som sagt inte om det är minimum eller rekommenderade kraven. Så jag vet inte hur den kommer orka med i Arma 3, 2500k och 3570k är helt klart bästa valet för framtiden men det kostar ju en del.

Han skrev att han kunde köra spelet med 60fps konstant med en 3570K och ett 6870, dock inte hur höga inställningar men jag antar ganska höga. Ett 6870 kan du få för strax under 1300kr på inet men igen är frågan hur detta står sig när Arma 3 kommer. 7850 skulle då istället vara det bättre valet men det går på 1700kr så det blir nog svårt att kunna köra på höga inställningar med den budgeten tyvärr. Du kan få det billigare om du letar efter begagnat såklart.

Det blir en summa runt 3000kr då? Kan du vara snäll att slänga ihop en inköpslista med sakerna? Jag kommer spela Arma 2: DayZ- Mod Standalone ett bra tag framöver så om det är något som måste ordnas för Arma 3 får det göras då vill kunna köra detta spelet utan problem nu iaf!
Citera
2013-02-13, 18:29
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Det blir en summa runt 3000kr då? Kan du vara snäll att slänga ihop en inköpslista med sakerna? Jag kommer spela Arma 2: DayZ- Mod Standalone ett bra tag framöver så om det är något som måste ordnas för Arma 3 får det göras då vill kunna köra detta spelet utan problem nu iaf!

Vilka av delarna? Listade ganska många olika komponenter i inlägget.
Citera
2013-02-13, 21:01
Medlem
Citat:
Vilka av delarna? Listade ganska många olika komponenter i inlägget.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2979606/safdgg Tror du det här skulle fungera ?
Citera
2013-02-14, 11:49
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2979606/safdgg Tror du det här skulle fungera ?

Det jag är rädd för i det där fallet är processorn, den kommer nog flaska ett GTX 660.
Citera
2013-02-14, 15:09
Medlem
Citat:
Det jag är rädd för i det där fallet är processorn, den kommer nog flaska ett GTX 660.

Det är så illa alltså... Hade tänkt köra samma grejer jag fast på ett kraftigare grafikkort, så då är de bara att ta en kraftigare processor?

Hur tycker du denna spec ser ut? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2983355/vadtrordu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in