Citat:
Ursprungligen postat av Pickpack
Jag spelar med en kille han kan tydligen göra på high vissa very high inställningar ska fråga vad han har för typ av grafikkort. Letade lite och hittade detta, kan detta hjälpa dig?
http://www.tomshardware.co.uk/forum/120545-25-arma-high-very-high
Han har en iMac och använder ett AMD Radeon HD 6900M. Han förklarar att han kan spela på nästan allting high men om han kör allt på very high så kan det förekomma lite lagg.
I am running on a 6870 with an I5 3570K and I run it on 60 fps constantly.. you would definitely need a quad-core CPU as Arma II is a very CPU-dependent Game. If you are on a budget I would recommend a phenom II 965 BE but if you have some extra cash I would go with an i5 2500K. The I5 2500K is on sale at Microcenter for $169.99 at the moment.
Jo det som skrevs i tråden var ungefär vad jag tänkt mig men dem nämnde inte så mycket om grafikdelen. Intels i5 2500K och i5 3570K är helt klart bra processorer och även bäst för Arma 2. De, går loss för 1800kr och sen minst 500kr för ett moderkort. Och då är det grafikkort och minnen kvar.
Som de skrev också så rekommenderade dem Phenom II 965, den går att få begagnad för under 500kr och ny för 787kr på inet. En bra processor även fast den har några år på nacken men på systemkraven för Arma 3 så står den med men jag vet som sagt inte om det är minimum eller rekommenderade kraven. Så jag vet inte hur den kommer orka med i Arma 3, 2500k och 3570k är helt klart bästa valet för framtiden men det kostar ju en del.
Han skrev att han kunde köra spelet med 60fps konstant med en 3570K och ett 6870, dock inte hur höga inställningar men jag antar ganska höga. Ett 6870 kan du få för strax under 1300kr på inet men igen är frågan hur detta står sig när Arma 3 kommer. 7850 skulle då istället vara det bättre valet men det går på 1700kr så det blir nog svårt att kunna köra på höga inställningar med den budgeten tyvärr. Du kan få det billigare om du letar efter begagnat såklart.