Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Ett stort + för detta.
Lite svårt att förstå exakt varför. Vissa säger att det har att göra med oattraktiva, ensamma kvinnor, men eftersom en hel del män finns bland dessa feminister, som jag inte uppfattat vara homosexuella, blir det lite svårare att förstå.
Skrämmande är det om de skulle vara av samma anledning som jag en gång motsatte mig att invandring stoppas eller ifrågasätts; för att den vita rasen förtjänar att dö ut.
Men kanske det inte finns ett renodlat, exakt svar och denna fanatism baseras på många olika känslomässiga och politiska frågor.
Det har med "kulturellt kapital" att göra. Om man klarar sig ekonomiskt ("monetärt kapital") men är ointresserad av att samla status kring nåt som har med pengar att göra, men fortfarande vill ha status, så söker man desperat efter andra områden att samla "cred" inom.
För dessa urbana medelklassmänniskor ligger credden i statusvärden som "godhet" och "hipphet" (inget av dessa värden existerar på riktigt, det är bara
förväntade och
upplevda värden, mycket baserat på vilka ANDRA människor som representerar vilka symboler, ungefär som med konst- eller aktiehandel).
Och när "godheten" i att vara feministisk (borde gilla initiativ mot våldtäkt) krockar med "godheten" i att vara antirasistisk (får absolut inte bli associerat med nåt som har med SD att göra) så får vi dessa pikanta meltdowns.