2015-09-05, 13:08
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Någon som läst förundersökningsprotokollet och värderat bevisningen åklagaren hänvisar till samt i övrigt kontrollerat vad för övriga omständigheter som föreligger?

Det vore väldigt negativt för vårt rättssamhälle om mest feminister med agenda och oinsatta som endast tagit del av massmedierna skriver här. Sverige behöver betydligt fler ifrågasättande människor som vill förbättra vårt rättssamhälle.

Är halvvägs genom FUP. KKan återkomma sen.

Någon som vet något nytt om HD processen? Hur länge pågår den?
Man har inte hört något mer än att den började för några dagar sedan
Citera
2015-09-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Är halvvägs genom FUP. KKan återkomma sen.

Någon som vet något nytt om HD processen? Hur länge pågår den?
Man har inte hört något mer än att den började för några dagar sedan

Gör gärna det. Skulle vara intressant med uppfattningar från andra som läst materialet vad som uppfattas om bevisningen i stort.

Förhandlingen ska avslutas den 16 september har jag för mig att jag läst.
Citera
2015-09-05, 17:35
Bannlyst
för den oinvigde är det självklart att BO...sprutade sitt eget blod över hela lägenheten innan hon självmant kastade sig ut från balkongen.
Helt självförvållat? Right? Really?
Senast redigerad av coalburner 2015-09-05 kl. 17:46.
Citera
2015-09-06, 02:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coalburner
för den oinvigde är det självklart att BO...sprutade sitt eget blod över hela lägenheten innan hon självmant kastade sig ut från balkongen.
Helt självförvållat? Right? Really?

Det är en teori. Men det är inte uteslutet att det kan vara ifrån målsägandes "intensiva" snytningar som hon nämnt om.
Iallafall om man hänvisar till bloddropparna i badrummet.
Därtill fann man blodspår som inte matchade någon av det fd paret.
Citera
2015-09-06, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Det är en teori. Men det är inte uteslutet att det kan vara ifrån målsägandes "intensiva" snytningar som hon nämnt om.
Iallafall om man hänvisar till bloddropparna i badrummet.
Därtill fann man blodspår som inte matchade någon av det fd paret.
är du dum huvudet?
klart BO slängde ut sig från balkongen självmant!!!
asså... det vet vi - al-sudertahle
sug min kuk
Citera
2015-09-06, 03:06
Medlem
kaktjuvens avatar
Jag skiter i vad ni i södertälje tror er veta.
Ni satt inte och såg vad som hände därinne.
Och när ord står mot ord så låter jag bevisen tala för sig.
Så bespara mig ditt trytande intellekt där man tar till perversiteter till önskemål.
Citera
2015-09-08, 07:43
Medlem
Sjuka i det hela är att så fort han släpptes av hovrätten blev han tillsammans med advokatens dotter, hela hennes pappas advokatbyrå försvarar honom nu i hd
Citera
2015-09-12, 11:17
Medlem
Någon som vet något? Finns något ställe med uppdateringar i målet? LT i Södertälje skulle väl uppdatera under pågående förhandling men där är det ju knäpptyst.
Citera
2015-09-13, 00:07
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanos
Sjuka i det hela är att så fort han släpptes av hovrätten blev han tillsammans med advokatens dotter, hela hennes pappas advokatbyrå försvarar honom nu i hd

Sökbar källa?
Citera
2015-09-15, 07:54
Medlem
kaktjuvens avatar
Har nu läst FUP och det var en intressant läsning minsann.
Jag får intrycket att L och hennes familj försöker försköna sin egna roll i alltihopa och jag upplever L som en person med dubbelmoral, nästintill schizofrena drag där hon kan visa taggarna såfort hon konfronteras med att någon försöker slå hål i hennes världsbild. Sammanfattar några punkter härunder. Har ni frågor så fråga.

1. Vid ett tillfälle konfronterar FL målsäganden med att hennes morbröder behandlas för psykisk ohälsa och L reagerar hetsigt med uttalet "skitsnack!".
Hittills har hon varit mjuk och nästintill gullig i sina berättelser och svar. Varför hetsade hon upp sig så pass över en fråga?

2. När FL frågar angående aborten så gav hon känslokalla svar.
Exempelvis är när hon frågades om hon inte skulle ha pratat ut med hennes man angående en abort men sa till ssk att bara ge henne tabletterna.
Då aborten inte gick så smärtfritt som hon hade önskat sig så genomgick hon en skrapning istället och hennes återberättelser och svar ger sken av att hon tyckte mer synd om sig själv än om det lilla livet hon hade inombords.
Rätt så egoistisk inställning och man fick intrycket att hon tänker enbart på sig själv och att det var synd om henne som fick skrapas.
Visst är det en tuff behandling men att ha en iskall inställning till en abort är lite för känslokallt.

3. Blodstänken runt om i huset har det hittills inte framgått hur gamla de är.
Teknikernas blue star teknik gav sken av ett stort utslag av blod som topsats men det visade sig hos SKL att det inte var något blod alls.

De andra stänken kan härledas till när L snytit sig.
Detta då L själv sagt att det krävs att hon snyter rejält för att det ska komma näsblod. Dock påstår tilltalade att hon har lätt för näsblod vid överansträngningar, mm.
Om detta säger en läkare emot B då läkaren i sitt vittnesmål säger att en person ska ha ytliga blodkärl för att ha lätt för näsblod. Om inte våld brukats mot näsan eller andra orsaker såsom medicinska eller yttre påverkan.

4. Tidigt i FUP framgår det av vittnesmål om hur de hör springande fotsteg över lägenheten och sen ett skrik.
Enligt L så har hon flera gånger berättat att B burit henne och "gått" över lägenheten och öppnat balkongdörren för att kasta henne över kanten.
Med de tidiga förhören med B berättar han att han satt på ena änden av lägenheten och anade oråd när L gick ur hans synfält och inåt köket mot balkongen med en tom blick. När han anade oråd (dvs hörde balkonglåset öppnas) sprang han över lägenheten mot balkongen som ligger vid kökets ytterkant. Han halkade till vid dörröppningen och detta hördes av vittnena i grannlögenheterna. Löpsteg från ena änden av lägenheten mot köket, ett duns och ett skrik.
Detta överensstämmer mer med vittnesmålen från grannlägenheten som förhördes samma dag som dådet skedde.

Överläkare och professorn från danderyds sjukhus kommenterade målsägandens status avseende hennes minne och sa att vid såna här fall är det svårt att minnas själva händelsen inan och efter skadan.
Han nämnde även något intressant sid 496 (eller 485) av fup:
"Han säger att man som patient alltid vid sådana här skador har en vilja att reda ut vad som hänt och att man då om man tex hör någon annan berätta om troligt händelseförlopp så försöker man att reda ut det och förklara det själv, och hör man ett händelseförlopp tillräckligt många gånger så kan man själv berätta det och tro att det är så som det hänt"

Sid.208 så förhörs L strax efter att hon vaknat och hon yrar en hel del om prostitution och att hon själv var den som hoppade.
Det är intressant. Dock bör man ha i åtanke vad för mediciner hon varit injicerad med.

Kommer inte på mer.
Men en kort sammanfattning är den att ord står mot ord då bevisen inte är svart eller vitt.
Det talades mycket om att det fanns blod lite överallt i huset. Enkelt kan man skylla det på näsblod eller att man snytit sig för hårt. Dvs bevisen är inte så starka som man tidigare trott.

Det är ett tufft fall minsann där ena sidan förskönar sin familj och barn som fläckfria utan problem trots att de verkar ha interna problem med mental ohälsa, drogmissbruk samt annat familjeproblem inom sig och på andra sidan har man en fd ligist som tillhör en ok familj med en hönsmamma bakom sig.
Gäller för HD att slå hål i nån av dessa sidor för att se vilken som avslöjas som lögnare.
Citera
2015-09-15, 18:24
Bannlyst
Tror HD har lite mer intel än ovanstående pseudo-analys

Är du släkting?
Citera
2015-09-15, 20:22
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChampagneSosse
Tror HD har lite mer intel än ovanstående pseudo-analys

Är du släkting?

Haha, den var bra.
Gav bara min syn till en StaffanWesterberg som efterfrågade folks uppfattning av fallet efter att ha läst FUP.
Så där gav jag min.
Är absolut inte släkt med personen. Är inte ens assyr/syrian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in