2013-02-11, 18:13
Bannlyst
Budget: Ingen speciell, men inga fantasisummor, så gränsen går vid 20K.
Märke: Spelar ingen roll, men ingenting från Apple, även fast de dominerar när det gäller kontors- och studiearbete.
Storlek på skärm: Helst 15,6" eller mer.
SSD: Valfritt

Eftersom gränsen går vid 20k betyder det inte att jag har 20k att spendera, så ju billigare desto bättre.
Citera
2013-02-11, 18:17
Medlem
Kan vara en fördel om du berättar vad du ska använda den till.. Program etc. Samt vad du ska studera. Det underlättar lite!
Citera
2013-02-11, 18:18
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Märke: Spelar ingen roll, men ingenting från Apple, även fast de dominerar när det gäller kontors- och studiearbete.

Eftersom gränsen går vid 20k betyder det inte att jag har 20k att spendera, så ju billigare desto bättre.

Blir inte en 15+'' för stor att bära runt? jag sitter själv med en 15 tum och funderar nästan på om en mindre skärm hade varit mer optimal för studier.
Citera
2013-02-11, 18:19
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...e/174871.3004/
Med den här kan du maxa Word 2007 på högsta upplösning.
Den har även SSD. 17"

Slå till direkt!
Citera
2013-02-11, 18:21
Bannlyst
Datorn kommer användas för eSäkerhet & Digitalbrotts-linjen. Kommer alltså utföra brute-force attacker osv så behöver bra grafikkort och processor.
Citera
2013-02-11, 18:28
Medlem
Citat:

Toshiba Qosmio X870-13U..

Exakt samma dator som jag använder mig utav i skrivande stund. Grafik och CPU är kraftfullt.
Riktigt klar och fin bild och även snabb.. Den skulle jag ha satsat på. Jag studerar CAD och den fungerar ypperligt!
Citera
2013-02-11, 18:28
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Datorn kommer användas för eSäkerhet & Digitalbrotts-linjen. Kommer alltså utföra brute-force attacker osv så behöver bra grafikkort och processor.

Den här går också:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?sit...=LY552EA%23AK8

Den har dock ingen ssd.
Citera
2013-02-12, 19:11
Medlem
Om du bara ska använda din dator till "studier", så antar jag att det främst är Word, Powerpoint och Excel som är aktuellt då du väljer att köpa en PC.

Varför ha en budget på 20 000 kronor för till en dator som du endast ska använda för dina studier? Hade jag varit dig hade jag köpt en begagnad på blocket för typ 700 kr, alternativt köpt Elgigantens billigaste för typ 2 999 kr.

Man ska absolut inte lägga ner mer pengar än så på en bärbar om man inte avser att spela avancerade spel alternativt hålla på med komplicerade saker som kräver mycket såsom videoredigering, bildredigering och ljudredigering etc...
Senast redigerad av StrenghtCoach 2013-02-12 kl. 19:20.
Citera
2013-02-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...e/174871.3004/
Med den här kan du maxa Word 2007 på högsta upplösning.
Den har även SSD. 17"

Slå till direkt!

Haha! Det där är ju för sjutton en värsting speldator... Så om man vill maxa Far Cry 3, BF 3 och leka "King of the Hill" så kan man köpa denna dator...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in