2013-02-11, 15:54
Medlem
Kh4ns avatar
Kommentarer som kastas hit eller dit om hur många svenskar är rasister tenderar att vara en stor del av debatten på nätet och även ute i verkliga livet, som jag noterat, men på något sätt har frågan om hur många eller hur stor andel av invandrarna som är rasister.

Hur stor andel är det? Ur mitt perspektiv känns det som om majoriteten av invandrarna är rasister. Det är inte ovanligt att jag har haft en kaffediskussion med exempelvis en iransk ingenjör och han uttryckt sig försiktigt, milt nedlåtande om något svenskt.

Till dessa kommer de otaliga sexuellt, frustrerade, outbildade unga invandrarmännen som hänger runt och spyr verbal galla när de är tillräckligt många och vågar sig på det, för att inte tala om de som utövar direkt våld av någon form, eller de invandrartjejer som fyller Facebook walls med frustrerade, rasistiska kommentarer vid minsta provokation som kommer helt i klass med mångkulturalisternas mest fruktade näthatskommentarer.

Eller varför inte den vanliga "jag har svenska vänner men 'svenne hit och svenne dit'".

Var landar siffran? Närmare 20%, 50% eller 90%?
Citera
2013-02-11, 15:59
Medlem
FiskarFlexs avatar
Enligt min erfarenhet finns den största rasismen mellan invandrargrupper, det ligger en viss sanning i att den största rasismen på internet är Svenskar mot invandrargrupperna. Men om samhället tror att det största problemet ligger på internet och inte ute i förorterna så är man väääldigt fel ute.
Senast redigerad av FiskarFlex 2013-02-11 kl. 16:07.
Citera
2013-02-11, 16:00
Medlem
Adam211s avatar
Jag har upplevt rasism mot svenskar från 10 invandrare i hela mitt liv. Ingen svensk har betett sig rasistiskt mot mig personligen men jag vet att det finns rätt många svenskar som är det av olika skäl.
Citera
2013-02-11, 16:01
Bannlyst
Etnocentrismen och klantänkandet är tyvärr betydligt mer utbrett hos främlingarna än vad det är hos vita nordeuropéer. Detta ger dem ett gruppevolutionärt och strategiskt övertyg. De ser sig själva som ett kollektiv och är beredda att hjälpa varandra på ett helt annat sätt än vad vi svenskar i dagsläget är.

För att svenskarna inte ska trängas undan och på sikt försvinna så krävs det att vi anammar en del av det grupptänkande som många främlingsgrupper har som så stark identitet.
Citera
2013-02-11, 16:05
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Etnocentrismen och klantänkandet är tyvärr betydligt mer utbrett hos främlingarna än vad det är hos vita nordeuropéer. Detta ger dem ett gruppevolutionärt och strategiskt övertyg. De ser sig själva som ett kollektiv och är beredda att hjälpa varandra på ett helt annat sätt än vad vi svenskar i dagsläget är.

För att svenskarna inte ska trängas undan och på sikt försvinna så krävs det att vi anammar en del av det grupptänkande som många främlingsgrupper har som så stark identitet.

Jag måste säga att du använder ett väldigt intelligent språkbruk. Man får mixade signaler från dina trådar. Du säger ibland att du är en rasist men det märks inte av dina trådar.
Citera
2013-02-11, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag måste säga att du använder ett väldigt intelligent språkbruk. Man får mixade signaler från dina trådar. Du säger ibland att du är en rasist men det märks inte av dina trådar.
Tack antar jag. Jag är nationalist och rasmedveten, ibland kallar jag mig för "rasist" fast då främst för att ta tillbaka ordet från våra politiska motståndare.

Förstår du vad jag menar med det jag skrev ovan? När vissa icke-vita grupper, primärt kurder, somalier, zigenare och till viss del araber exempelvis står åtalade för någon form av brottslighet så dyker inte helt sällan hela släkten upp på rättegången och kräver sin frände frisläppt.

Hamnar en zigenare i bråk med en svensk så är det inte helt sällan denne hämtar sina kusiner eller andra släktingar. Svenskar agerar inte på det sättet, svenskar saknar den sammanhållningen och det ja "klantänk" som många icke-vita grupper har. Detta ger ju dem ett enormt övertag om de ser på sig själva som en grupp och ett kollektiv medan svenskar betraktar alla som "individer".

Poängen är alltså att zigenarna, kurderna, araberna och somalierna resonerar helt rätt och naturligt, medan vi svenskar inte gör det. Sedan kan förstås grupptänket gå till överdrift men principiellt så är det någonting positivt och stärkande.
Citera
2013-02-11, 16:26
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Tack antar jag. Jag är nationalist och rasmedveten, ibland kallar jag mig för "rasist" fast då främst för att ta tillbaka ordet från våra politiska motståndare.

Förstår du vad jag menar med det jag skrev ovan? När vissa icke-vita grupper, primärt kurder, somalier, zigenare och till viss del araber exempelvis står åtalade för någon form av brottslighet så dyker inte helt sällan hela släkten upp på rättegången och kräver sin frände frisläppt.

Hamnar en zigenare i bråk med en svensk så är det inte helt sällan denne hämtar sina kusiner eller andra släktingar. Svenskar agerar inte på det sättet, svenskar saknar den sammanhållningen och det ja "klantänk" som många icke-vita grupper har. Detta ger ju dem ett enormt övertag om de ser på sig själva som en grupp och ett kollektiv medan svenskar betraktar alla som "individer".

Poängen är alltså att zigenarna, kurderna, araberna och somalierna resonerar helt rätt och naturligt, medan vi svenskar inte gör det. Sedan kan förstås grupptänket gå till överdrift men principiellt så är det någonting positivt och stärkande.

Ja jag förstår hur du tänker och jag håller med dig. Jag har alltid tänkt att det är fegt att tillkalla sina vänner eller familj om man hamnar i slagsmål. Ska man slåss så gör man det man mot man och man slutar slåss när någon ligger nere för räkning.

Jag tycker att svenskar är väldigt smarta och klartänkta när dom pratar sig ur farliga situationer istället för att riskera att bli misshandlade. Kan man undvika bråk så är det bra, sen om någon kallar en för fegis så är det helt ok. Jag har större respekt för svenskar än mina egna landsmän även om svenskar inte delar min uppfattning eller delar den respekten.
Citera
2013-02-11, 18:12
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:

Inte för att det helt är enligt min egen topic men har vi ens möjlighet till detta?

Som jag ser det så är vi tvingade att slutligen splittra oss vita för att uppnå detta grupptänkande i en mindre skala, om möjligt.
Citera
2013-02-11, 19:24
Bannlyst
Citat:

Om jag förstår dig rätt är du emot HA lika mycket som invandrare?
Citera
2013-02-11, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Inte för att det helt är enligt min egen topic men har vi ens möjlighet till detta?

Som jag ser det så är vi tvingade att slutligen splittra oss vita för att uppnå detta grupptänkande i en mindre skala, om möjligt.
Kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Silkcord
Om jag förstår dig rätt är du emot HA lika mycket som invandrare?
Hur menar du där? För att grupptänket och hierarkin är snarlika varandra eller vadå?
Citera
2013-02-11, 21:52
Bannlyst
Citat:

Det du säger stämmer och det är även därför oprovocerade gruppöverfall och gruppvåldtäkter i princip direkt kan härledes till invandrare. Att brottsoffret i flesta även är av annan etnicitet vittnar även till deras etnocentrism.
Citera
2013-02-12, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Kommentarer som kastas hit eller dit om hur många svenskar är rasister tenderar att vara en stor del av debatten på nätet och även ute i verkliga livet, som jag noterat, men på något sätt har frågan om hur många eller hur stor andel av invandrarna som är rasister.

Hur stor andel är det? Ur mitt perspektiv känns det som om majoriteten av invandrarna är rasister. Det är inte ovanligt att jag har haft en kaffediskussion med exempelvis en iransk ingenjör och han uttryckt sig försiktigt, milt nedlåtande om något svenskt.

Till dessa kommer de otaliga sexuellt, frustrerade, outbildade unga invandrarmännen som hänger runt och spyr verbal galla när de är tillräckligt många och vågar sig på det, för att inte tala om de som utövar direkt våld av någon form, eller de invandrartjejer som fyller Facebook walls med frustrerade, rasistiska kommentarer vid minsta provokation som kommer helt i klass med mångkulturalisternas mest fruktade näthatskommentarer.

Eller varför inte den vanliga "jag har svenska vänner men 'svenne hit och svenne dit'".

Var landar siffran? Närmare 20%, 50% eller 90%?
Nästan alla dina inlägg handlar om invandrare och rasfrågan är väldigt viktigt för dig. Något säger mig att du är antingen en asiat (guling) eller en djungelpojke från Sydasien.
Och som svar på din fråga: Ja, många invandrare är säkert rasister, inklusive dig! Vad vill du göra åt saken?

Förresten så är hela den här tråden ett stort jävla lögn. Om du var Svensk, varför skulle Iraniern i smyg och försiktighet tala illa om Svenskar. Var han blind? Kunde han inte se att du var Svensk eller är det så att du är blå i ansiktet?
http://www.youtube.com/watch?v=1h7OXlPeMQI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in