Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag måste säga att du använder ett väldigt intelligent språkbruk. Man får mixade signaler från dina trådar. Du säger ibland att du är en rasist men det märks inte av dina trådar.
Tack antar jag. Jag är nationalist och rasmedveten, ibland kallar jag mig för "rasist" fast då främst för att ta tillbaka ordet från våra politiska motståndare.
Förstår du vad jag menar med det jag skrev ovan? När vissa icke-vita grupper, primärt kurder, somalier, zigenare och till viss del araber exempelvis står åtalade för någon form av brottslighet så dyker inte helt sällan hela släkten upp på rättegången och kräver sin frände frisläppt.
Hamnar en zigenare i bråk med en svensk så är det inte helt sällan denne hämtar sina kusiner eller andra släktingar. Svenskar agerar inte på det sättet, svenskar saknar den sammanhållningen och det ja "klantänk" som många icke-vita grupper har. Detta ger ju dem ett enormt övertag om de ser på sig själva som en grupp och ett kollektiv medan svenskar betraktar alla som "individer".
Poängen är alltså att zigenarna, kurderna, araberna och somalierna resonerar helt rätt och naturligt, medan vi svenskar inte gör det. Sedan kan förstås grupptänket gå till överdrift men principiellt så är det någonting positivt och stärkande.