• 1
  • 2
2013-02-12, 21:11
Medlem
inte ute efter något verktyg där man kan "skapa spel". Jag vill få fram en app men en rad alternativ. Trycker man på någon kommer man till en annan sida när det finns ett excel diagram (projekt) eller ett word-document.

Mvh
Citera
2013-02-12, 21:42
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Nja, du måste givetvis välja vad som ska hända oavsett men det går att göra utan att koda, speciellt mycket också.

händesehantering med villkor (IF-satser) och Events (vad som ska hända när användaren trycker ner en viss tangent t ex) går utmärkt att konstruera grafiskt.

Vilket t ex Klick'n Play är ett rätt bra exempel på.

Att göra ett program i stil med Excel kräver förmodligen lite mer programmering dock.
Nja, men du kan inte komma undan det helt, det är bara det jag försöker säga. Visst, det finns en hel del bra program därute som, genom grafisk väg skriver koden åt dig, men koden blir oftast halvtaskig och fungerar inte riktigt som man vill. Dessutom kan man inte kanske skapa en viss funktion man vill ha.
Man måste helt enkelt ha kunskapen om man vill skriva kod. Det är min erfarenhet.
Citera
2013-02-13, 19:55
Medlem
PhoneGap används ganska flitigt bland de som vill utveckla appar till olika devices.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in