2025-09-12, 22:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Gå hem och räkna på vad för intjäning det blir på en familj som byter sitt bilägande och buss/taxiåkande mot en transportservice med 30% vinstmarginal. Du kan börja med att anta att månadskostnaden blir det samma för familjen (även om det såklart är en mycket bättre tjänst att slippa parkera, tvätta bil, lämna in på service, åka bland svettiga medpassagerare/taxiförare mm).
Det kommer inte hända.
Citera
2025-09-12, 22:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej lol.

https://youtube.com/shorts/BTxSB_HXYXw?si=5GaRo5p9biGtPA_D
Citera
2025-09-12, 22:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Och den kanske viktigaste frågan för en retard som dig själv; hur kommer det att tjänas pengar på detta imaginära skifte? Glesbygd nevermind. Men det är dom som äger 2 bilar och fler; marknaden som du ser framför dig finns redan med taxi-bolag ovh Bolt typ.

https://youtu.be/nwi9P8Xj_0U?si=C9mWAPsRzlO4iPHn
Citera
2025-09-12, 22:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
https://youtube.com/shorts/BTxSB_HXYXw?si=5GaRo5p9biGtPA_D
Jag fattar, du äger aktier i detta pyramidspel och vill pumpa kursen. Du får skruva ner lögnerna lite. Påståendet att folk kommer gå över till taxi inom 10år är bara skrattretande. Jag lade in en påminnelse i min kalender så vi kan komma tillbaka och skratta åt dig år 2035.
Citera
2025-09-12, 22:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Och den kanske viktigaste frågan för en retard som dig själv; hur kommer det att tjänas pengar på detta imaginära skifte? Glesbygd nevermind. Men det är dom som äger 2 bilar och fler; marknaden som du ser framför dig finns redan med taxi-bolag ovh Bolt typ.
Förvänta dig inget svar, för det finns inte. Tesla är ett pyramidspel, företaget kommer slås i bitar av demokraterna 3 sekunder efter att dom återtagit kongressen.
Citera
2025-09-12, 23:10
Medlem
Citat:
Förvänta dig inget svar, för det finns inte. Tesla är ett pyramidspel, företaget kommer slås i bitar av demokraterna 3 sekunder efter att dom återtagit kongressen.

Jag tror du gör dig själv en otjänst om du tror att politiken på nåt sätt kommer att slå ner på Tesla (ett noterat Aktiebolag). Varför skulle dom? Nog för att subventionerna är slut - men att hålla på att gaffla om at demokrater kommer att slå ner på Tesla är ju lika löjeväckande som motståndarnas retorik.
Citera
2025-09-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
https://youtu.be/nwi9P8Xj_0U?si=C9mWAPsRzlO4iPHn

Du måste ha postat fel klipp min gode herr mongolid. Klippet ifråga nämnde ingen ting om hur intjäningen skulle ske. Men det är klart - i Musk-land lever vi i framtiden. To the moon boys ...

Jag grämer mig själv att jag ens gör denna aktien en tjänst genom att ens diskutera den. Skämmes.
Citera
2025-09-12, 23:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Nej, de är inte längre först. Nu finns det tonvis med bolag som är där Tesla var ca år 2009, dvs kämpar med näbbar och klor för att nå positiv bruttomarginal. Sen får de björnar som dig att tro att de ligger i framkant p.g.a att de kan sälja en bil till konsumenter som verkar hyfsat ok jämfört med Teslas motsvarande. De massiva förlusterna sopar de under mattan.
.
Det finns massvis med bolag som gör stora vinster med hightech produkter som genererar vinst. Produkter som är teknologiskt mångdubbelt mer utvecköade än elbilar. Produkterna som Tesla hävdar är i framkanten är massiva brakförluster med en dimmig framtid om kanske 20-30 innan det är vinsgivande.

Tesla är 100% sciencefiction-drömmar.
Citera
2025-09-12, 23:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag tror du gör dig själv en otjänst om du tror att politiken på nåt sätt kommer att slå ner på Tesla (ett noterat Aktiebolag). Varför skulle dom? Nog för att subventionerna är slut - men att hålla på att gaffla om at demokrater kommer att slå ner på Tesla är ju lika löjeväckande som motståndarnas retorik.
Det fanns 19st pågående utredningar/probes riktade mot Tesla när Trump intog vita huset, dessa lades ner som tack för Elons bidrag på $250M.
Citera
2025-09-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
.
Det finns massvis med bolag som gör stora vinster med hightech produkter som genererar vinst. Produkter som är teknologiskt mångdubbelt mer utvecköade än elbilar. Produkterna som Tesla hävdar är i framkanten är massiva brakförluster med en dimmig framtid om kanske 20-30 innan det är vinsgivande.

Tesla är 100% sciencefiction-drömmar.

Ja, men det ska vara ekonomiskt skalbart. Tesla är inte sciencefiction. FSD kommer bli tillräckligt bra för att robottaxi kommer bli en gigantisk pengamaskin. Och hur ska konkurrenter kunna konkurrera med deras marginaler då? Kommer kunna ha överlägset lägst pris. Tesla lägger all vinst på sina elbilar och megapacks på r&d för FSD, robottaxi och humanoid. Finns inga konkurrenter som satsar dom summorna. Tesla kommer inte ta alla marknadsandelar. Men kommer vara i topp och det räcker. Om du inte tror på en framtid med robottaxi och humanoids så ska man inte satsa på det såklart. Men för mig är det helt uppenbart att det är framtiden. Tesla kommer vara en av storspelarna där det är jag säker på.
Citera
2025-09-13, 00:08
Medlem
Citat:
Det kommer inte hända.

Det händer ju redan. Waymo har haft den tjänsten i ett par år. Men Tesla kommer kunna skala enormt och ha låga priser. Kommer inte vara värt att äga en bil i framtiden.
Citera
2025-09-13, 00:33
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Det händer ju redan. Waymo har haft den tjänsten i ett par år. Men Tesla kommer kunna skala enormt och ha låga priser. Kommer inte vara värt att äga en bil i framtiden.
lol, sälj din bil. Du kan inte ens jämföra Tesla och Waymo. Waymo har till skillnad från Tesla en fungerande autonom taxiflotta, dom gör över 250.000 förarlösa körningar per vecka, Tesla gör exakt noll.
Låt oss inte glömma det havererade varumärket; Tesla kan bota cancer och lösa kall fusion, en överväldigande majoritet kommer ändå aldrig konsumera deras lågkvalitativa produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in