2024-07-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Hmmm bilen som Apple la ner efter XX BUSD i kostnader

Den *stora* skillnaden är att Apple aldrig har ens kommenterat att de överhuvudtaget jobbar/jobbat på en bil, än mindre lovat något.
Citera
2024-07-28, 21:05
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Den *stora* skillnaden är att Apple aldrig har ens kommenterat att de överhuvudtaget jobbar/jobbat på en bil, än mindre lovat något.

Det har funnits hur mycket rykten och snack om det som helst, men du menar kanske att deras VD inte håsat det officiellt som "the next big thing"?

https://www.caranddriver.com/news/a35411762/apple-hyundai-kia-deal-car/
Citera
2024-07-29, 05:56
Medlem
Citat:

Bara jag som anser att det är en dålig grej, att man som investerare inte får veta vad det är sina pengar går till?
Citera
2024-07-29, 06:51
Medlem
Citat:
Det har funnits hur mycket rykten och snack om det som helst, men du menar kanske att deras VD inte håsat det officiellt som "the next big thing"?

https://www.caranddriver.com/news/a35411762/apple-hyundai-kia-deal-car/

Yes. Han eller andra.
Citera
2024-07-29, 08:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Jag trodde den stora skilnaden var att de inte klarade av att tillverka den.
Citera
2024-07-29, 08:36
Medlem
Jag har åkt i senaste FSD och den är mycket imponerande när man upplever den.

Antalet km mellan "critical disengagements" verkar också ha gått från 100 till 700, vilket är en stor förbättring. Den behöver väl nå 100000—1000000 så det är svårt att säga när FSD faktiskt kommer att fungera. Men den är bra.
Citera
2024-07-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Bara jag som anser att det är en dålig grej, att man som investerare inte får veta vad det är sina pengar går till?

Enligt mig en skillnad att ”berätta vart pengarna går till” och att ljuga för investerare år efter år att man snart har en färdig produkt. Och baserat på dessa lögner späda ut aktieägare med ~$15B.

Exakt samma sak sker med tesla bot nu.

Och det är anledningen till att ex Apple inte havererar när ett R&D projekt går dåligt
Senast redigerad av job230ge 2024-07-29 kl. 10:12.
Citera
2024-07-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag trodde den stora skilnaden var att de inte klarade av att tillverka den.

Är det någon som klarar av att tillverka ”den”
Citera
2024-07-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Enligt mig en skillnad att ”berätta vart pengarna går till” och att ljuga för investerare år efter år att man snart har en färdig produkt. Och baserat på dessa lögner späda ut aktieägare med ~$15B.

Exakt samma sak sker med tesla bot nu.

Och det är anledningen till att ex Apple inte havererar när ett R&D projekt går dåligt

Anledningen Apple inte havererar är väl ändå för att dom sitter på och tjänar ohyggligt mycket pengar mer än något annat.
Citera
2024-07-29, 16:59
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Och baserat på dessa lögner späda ut aktieägare med ~$15B.

Vad är detta du hela tiden tjatar om nu då?

Spätt ut aktien med $15b är ~2% så tror inte att någon bryr sig särskilt mycket oavsett.
Citera
2024-07-29, 17:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Hade du haft lite mindre Sci-fi under uppväxten hade du inte behövt investera i övervärderade förhoppningsbolag vars aktie sakta men säkert rört sig neråt i snart 4 år

Neråt? Du menar sidledes och uppåt väl?
Citera
2024-07-29, 18:35
Medlem
Citat:
Vad är detta du hela tiden tjatar om nu då?

Spätt ut aktien med $15b är ~2% så tror inte att någon bryr sig särskilt mycket oavsett.

Ett argument till att investera i tesla av er bulls här inne är att Tesla ”har en så stark balansräkning”. När deras kassa de facto kommit från att späda ut investerare och resa kapital. Kan vara värt att tänka på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in