Citat:
Teknikerna går inte att jämföra nej för det ena funkar och det andra funkar inte idag. Att påstå att det ena är bättre om det skulle börja fungera är ju verkligen att jämföra äpplen och päron. Man ska kanske bedöma teknikerna efter hur dom presterar idag, och inte efter förhoppningarna man har?
Sen verkar ju FSD i första hand prestera i soliga Kalifornien, är ju typ där alla klipp kommer från. Ser inte riktigt varför man skulle, om den nu faktiskt började prestera riktigt grymt där, kunna ta den och sätta den i Norrland i en snöstorm och anta att den kör helt perfekt där med. Är förövrigt i de läget största nackdelen med vision blir uppenbart, kamerorna kommer bli snötäckta.
1. Hur är det relevant? Fortfarande 0 fordon som kör själv.
2. Nej, dom kör inte själv någonstans.
3. Under full övervakning av en människa som griper in vid minsta trubbel, alltså ej jämförbart och ej självkörande.
4. Tror inte brist på data är huvudbekymret här..
5. Relevant om det funkar.
6. Klart dom har färre olyckor när det alltid är en förare bakom ratten som både måste ingripa och ta ansvar för en eventuell olycka.
Att ta ansvar för resorna är ju själva essensen av självkörande bilar, utan det, ingen fsd.
Min lista:
Sen verkar ju FSD i första hand prestera i soliga Kalifornien, är ju typ där alla klipp kommer från. Ser inte riktigt varför man skulle, om den nu faktiskt började prestera riktigt grymt där, kunna ta den och sätta den i Norrland i en snöstorm och anta att den kör helt perfekt där med. Är förövrigt i de läget största nackdelen med vision blir uppenbart, kamerorna kommer bli snötäckta.
1. Hur är det relevant? Fortfarande 0 fordon som kör själv.
2. Nej, dom kör inte själv någonstans.
3. Under full övervakning av en människa som griper in vid minsta trubbel, alltså ej jämförbart och ej självkörande.
4. Tror inte brist på data är huvudbekymret här..
5. Relevant om det funkar.
6. Klart dom har färre olyckor när det alltid är en förare bakom ratten som både måste ingripa och ta ansvar för en eventuell olycka.
Att ta ansvar för resorna är ju själva essensen av självkörande bilar, utan det, ingen fsd.
Min lista:
Vänta nu. Om Tesla "inte kör själv" då gör inte waymo heller det.
Berätta om hur du definierar självkörande.
Använd gärna hjärnan. Det verkar som att du skulle säga att Tesla har miljontals skälvkörande bilar om Tesla tog ansvaret över dom.
Så du verkar definiera det baserat på ansvar, inte baserat på vad bilarna kan göra. Det är idiotiskt som fan.
Med din definition sä är min ford självkörande idag, jag tar ansvar över eventuella olyckor.