2013-02-10, 21:15
Medlem
Se här på en knarkrazzia som polisen gjort, man ser ganska tydligt även om dom försökt dölja. Ser inte en enda ljushyad.

Mellan ca 14 min och 16 min http://www.svtplay.se/video/1018451/10-2-19-30
Citera
2013-02-10, 21:33
Medlem
RobotEds avatar
Enligt en kompis till mig som är polis och jobbar i Malmö säger att runt 70% av brotten som begås är utav invandrare.

Om detta stämmer eller om han har källa på detta är ju en annan sak men han berättar ju om hur personerna ser ut som brottet och han brukar säga att dem heter ju inte "Svensson" i efternamn.
Citera
2013-02-10, 21:40
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobotEd
Enligt en kompis till mig som är polis och jobbar i Malmö säger att runt 70% av brotten som begås är utav invandrare.

Om detta stämmer eller om han har källa på detta är ju en annan sak men han berättar ju om hur personerna ser ut som brottet och han brukar säga att dem heter ju inte "Svensson" i efternamn.

Det är rätt många invandrare som begår den typen av brott men 70% tror jag inte direkt på. Man brukar ju överdriva rejält med siffror när man ska snacka om vem eller vilka som gör vad.

Dom flesta problemen har polisen fått från Norra Grängesbergsgatan. Svenskar behöver inte heta "Svensson" för att det ska klassas som en svensk brottsling.
Citera
2013-02-10, 21:44
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Se här på en knarkrazzia som polisen gjort, man ser ganska tydligt även om dom försökt dölja. Ser inte en enda ljushyad.

Mellan ca 14 min och 16 min http://www.svtplay.se/video/1018451/10-2-19-30

Mörkertalet är förmodligen relativt stort, sitter nog mååååånga svenskar och knarkar i byarna runt om i landet och de flesta åker aldrig dit. Sen sköter väl nästan bara invandrare importen av droger till landet, har inga källor utan det är bara vad jag förmodar.

Till exempel;

Hassans kusin i Marocko sitter på kilovis med hasch som han vill få väck, han kontaktar Hassan i Sverige och sedan skickas det hit på ett eller annat sätt. Hassan bäcknar väl ut det till diverse småligister i landet etc etc etc för att haschet så småningom ska hamna i både svenskar och invandrares pipor.
Citera
2013-02-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobotEd

Jo det är nog inte omöjligt. Tycker jag sett ungefär den siffran i fler sammanhang. Dock såg det ut att vara 100% i rapportinslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Det är rätt många invandrare som begår den typen av brott men 70% tror jag inte direkt på. Man brukar ju överdriva rejält med siffror när man ska snacka om vem eller vilka som gör vad.

Dom flesta problemen har polisen fått från Norra Grängesbergsgatan. Svenskar behöver inte heta "Svensson" för att det ska klassas som en svensk brottsling.

Varför skulle 70% vara högt? Tycker jag sett såna siffror förr i andra sammanhang. Men det är ju alltid svårt att veta. Men siffror direkt från såna som jobbar som polis är inte fy skam eftersom såna uppgifter är hemlighetsstämplade idag (man kan ju undra varför)

Dock ser det ut att vara 100% utlänningar på knarkrazzian som rapport visade.
Citera
2013-02-10, 21:53
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Jo det är nog inte omöjligt. Tycker jag sett ungefär den siffran i fler sammanhang. Dock såg det ut att vara 100% i rapportinslaget.

Varför skulle 70% vara högt? Tycker jag sett såna siffror förr i andra sammanhang. Men det är ju alltid svårt att veta. Men siffror direkt från såna som jobbar som polis är inte fy skam eftersom såna uppgifter är hemlighetsstämplade idag (man kan ju undra varför)

Dock ser det ut att vara 100% utlänningar på knarkrazzian som rapport visade.

När du säger 100% då menar du att alla invandrare i Malmö är brottslingar. Det är en överdrift, tycker du inte det? Jag vill gärna inte klumpas ihop i den siffran då jag inte är en brottsling.
Citera
2013-02-10, 22:06
Medlem
Golonkas avatar
Det är ingen hemlighet att det är babbar som står för knarkbrotten. Jag är helt övertygad om att de dominerar scenen fullständigt. Både distribution, smuggling och tillverkning är blatte-relaterade så det stänker om det.

Herrejösses vad mysigt vi kunde haft det här utan detta slödder!
Citera
2013-02-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
När du säger 100% då menar du att alla invandrare i Malmö är brottslingar. Det är en överdrift, tycker du inte det? Jag vill gärna inte klumpas ihop i den siffran då jag inte är en brottsling.

Nej nej, du missförstod. Menade 100% i rapportinslaget om knarkrazzian som polisen hade gjort såg ut att vara utlänningar. Ser inte en enda svensk i alla fall men kan ju ha missat någon. Hur som helst så gott som alla.

Givetvis är inte alla utlänningar brottslingar, inte så jag menar.
Citera
2013-02-10, 22:21
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Nej nej, du missförstod. Menade 100% i rapportinslaget om knarkrazzian som polisen hade gjort såg ut att vara utlänningar. Ser inte en enda svensk i alla fall men kan ju ha missat någon. Hur som helst så gott som alla.

Givetvis är inte alla utlänningar brottslingar, inte så jag menar.

Sorry. Förstår nu hur du menar. Alla som blir tagna för något brott är invandrare. Det kan nog stämma. Ser sällan svenskar som blir tagna för nått förutom på helgerna då dom blir körda till fyllecellen.
Citera
2013-02-10, 23:12
Medlem
CockneyRejects avatar
Importen av cannabis främst hasch som sker ifrån marocko sköts av blattar, frrämst araber och deras.släktingar i marocko däremot finns det svenskar som odlar här i sverige eller importerar ifrån chris/amsterdam detta sköts även av organiserade gäng. Heroinet misstänker jag dock att de kommer ifrån diverse öststater. Kemiska saker som går att koka ihop själv kommer säkert ifrån bulgarien eller något annat maffiadominerat land säkert en stor mängd cannabis och andra droger också såsom ecstacy detta sköts av juggemaffior. Sen att de är just oftast babbar som står för gatuförsäljningen är för att dom inte duger till något.annat jobb eller att de behöver pengarna helt enkelt.
Citera
2013-02-11, 09:29
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är ingen hemlighet att det är babbar som står för knarkbrotten. Jag är helt övertygad om att de dominerar scenen fullständigt. Både distribution, smuggling och tillverkning är blatte-relaterade så det stänker om det.

Herrejösses vad mysigt vi kunde haft det här utan detta slödder!

Främst smuglingen av heroin etc, det enda som svenskar gör är nog att odla hemma för eget bruk ev bjuda sina vänner, men de håller sånt lite hemligt nuförtiden inte pgr av polisen utan därför de är rädda för att blattar ska hävda sitt revir och råna en och misshandla en för att man odlar och säljer (även om man ger bort det) då tjänar de ju mindre därför bör just cannabis legaliseras det hade tagit bort en stor del av blattarnas pengar.

(har hänt en vän till mig som de hotade och skulle klippa fingrarna av med en trädgårdsax om han inte gav dom alt han hade och slutade fast han hade typ 1planta för sitt eget bruk och sålde aldrig utan bjöd sina vänner som typiskt nog en dag hade med en blatte som givetvis goolade till sina landsmän, vad lär man sig av det jo ha inte med blattar att göra.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in