• 2
  • 3
2013-02-20, 21:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
torkskåp funkar väl för torkning tror jag eller vad anser är lämpligt utrymme?
Det beror på hur mycket du tänkt odla, det är inga problem att fylla taket i en carport med tobaksblad efter en liten odling på kanske tio-femton kvadratmeter.
Citera
2013-02-20, 21:21
Medlem
Bloodbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
maler eller mixar ner den torra tobaken.

hur gammal är du?
vad snusar du idag?

Sånt kan vara bra och veta om du vill odla eget. jag har fröer i massor

Tack för att du delade med dig av den länken, nu har jag att läsa Snusar nu Prima, sånt där gör det själv-portionssnus. Gillar nån enstaka dosa lös för att lyxa till det.
Främsta anledningen till min nyfikenhet är att jag hade en diskussion med min far om att odla tobak. Han snusar enbart lös och har länge gjort eget av såna där satser som säljs här och där. På äldre dar har han börjat intressera sig för odling av grönsaker och dylikt och har bl.a skaffat växthus, så även jag ser en möjlighet att dra nytta av detta intresse om man säger så

Jag är 25, om nu detta är relevant
Citera
2013-02-20, 22:38
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Tack för att du delade med dig av den länken, nu har jag att läsa Snusar nu Prima, sånt där gör det själv-portionssnus. Gillar nån enstaka dosa lös för att lyxa till det.
Främsta anledningen till min nyfikenhet är att jag hade en diskussion med min far om att odla tobak. Han snusar enbart lös och har länge gjort eget av såna där satser som säljs här och där. På äldre dar har han börjat intressera sig för odling av grönsaker och dylikt och har bl.a skaffat växthus, så även jag ser en möjlighet att dra nytta av detta intresse om man säger så

Jag är 25, om nu detta är relevant

Asg nä ville bara inte ha en arg mamma på halsen
Är du intresserad av mina sorter så brukar jag ta 30+frakt för ca:300 frön.

Om inte kan ni hitta lite fröer hos Cuthof.. Annars kan ni få en adress till sidor utanför sverige om ni vill
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in