2013-02-10, 02:35
Medlem
Here we fucking go again. Tramadol i 1 månad dagligen, sedan stopp på tramadolet (bytt mot) subutex dagligen, en sub 8a räckte i en vecka för mig. 4 sub 8or, och nu är det slut på det. Röka dagligen i 3-4 månader som också är slut. Stesolid 10mg i 2 veckor, slut det med.

Med andra ord har jag gått på allt det där och slutat cold turkey förrigår. Sov ingenting igår. Sitter nu här och svettas och är orolig i kroppen, vet inte vad jag ska göra, går runt i lägenheten som en kyckling. Har en jävla oro i kroppen, tänder en cigg för att släcka den en sekund senare. Finns inget som lindrar känns det som.

Vad gör du när du är i denna situation? Duscha, lega i ett vamrt bad i någon timme har jag redan försökt. Det känns bra, men 15 minuter senare börjar svettet rinna och oron stiger så in i helvete.

Vad ska jag göra? Jag kan inte sova, jag kan inte kommunicera med folk. Har kort stubin och kan inte tänka klart. Det är inte första gången jag tänder av, jag har tänt av 800mg/dag tramadol i 6mån cold turkey, men det vill jag inte gå igenom igen. Jag mådde piss fysiskt i 2 veckor och psykiskt i 2 månader. Var så jävla deprimerad. Och att det är snö och 6-7 timmars sol hjälper inte direkt.

Hjälp mig snälla.
Citera
2013-02-10, 02:47
Medlem
Har tyvärr inte upplevt detta själv. Men dra igång din absoluta favoritfilm. Ta fram en dunk vatten och verkligen försöka sätta sig in i filmen. Ladda hem The Big bang Theory eller någon serie som kan få dig att iallafall kan få dig att dra läpparna uppåt. Sök efter en komiker på Youtube och kolla.

Dra på dig hörlurarna och njut av din favoritmusik. Dock inget som påminner om din tid på trad.

Jag försöker komma med lite förslag iaf. Förlåt om de inte duger

Du får gärna PMa om du vill skriva lite
Citera
2013-02-10, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Here we fucking go again. Tramadol i 1 månad dagligen, sedan stopp på tramadolet (bytt mot) subutex dagligen, en sub 8a räckte i en vecka för mig. 4 sub 8or, och nu är det slut på det. Röka dagligen i 3-4 månader som också är slut. Stesolid 10mg i 2 veckor, slut det med.

Med andra ord har jag gått på allt det där och slutat cold turkey förrigår. Sov ingenting igår. Sitter nu här och svettas och är orolig i kroppen, vet inte vad jag ska göra, går runt i lägenheten som en kyckling. Har en jävla oro i kroppen, tänder en cigg för att släcka den en sekund senare. Finns inget som lindrar känns det som.

Vad gör du när du är i denna situation? Duscha, lega i ett vamrt bad i någon timme har jag redan försökt. Det känns bra, men 15 minuter senare börjar svettet rinna och oron stiger så in i helvete.

Vad ska jag göra? Jag kan inte sova, jag kan inte kommunicera med folk. Har kort stubin och kan inte tänka klart. Det är inte första gången jag tänder av, jag har tänt av 800mg/dag tramadol i 6mån cold turkey, men det vill jag inte gå igenom igen. Jag mådde piss fysiskt i 2 veckor och psykiskt i 2 månader. Var så jävla deprimerad. Och att det är snö och 6-7 timmars sol hjälper inte direkt.

Hjälp mig snälla.

Trappa ner om du inte pallar. Annars så är det väl bara att härda ut. Du har ju erfarenhet sen förut så du vet ju vad som väntar.
Citera
2013-02-10, 10:10
Bannlyst
Du kan ju pröva loperamid. Men jag tar numera inte mer än 3-5 på kvällen, annars blir jag förstoppad och j-t illamående av det dessutom också. Sen finns det grapejuice också.
Citera
2013-02-10, 10:46
Medlem
Sjukt orutinerat och dumt att sluta allt samtidigt. Loperamid för opiat abs. Fixa nån benzo kanske lite röka och avsluta opiatberoendet först. Promenader, varm dusch osv förbättrar väl lite. Du kmr må piss bara vara förberedd och inte tycka synd om dig själv. Worst case: Drick dig full tills du däckar idag fixa grejer imorgon. Då kmr det vara överjävligt när du vaknar imorgon dock och inget jag rekar men man somnar iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in