Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-09, 23:35
Medlem
Som topic lyder,
vilket är den bästa vapnet att skjuta sig i huvudet med?

Av dessa:

GSG 1911, .22
Walther PPK .32 (7,65 mm)
Glock 17 9 mm
Colt M1911 .45 ACP
Ruger GP100 .357 Magnum
SIG Sauer 9 mm
S&W Model 686 .44 Magnum
Ruger Super Redhawk .454 Casull
Citera
2013-02-09, 23:36
Medlem
Neroxxs avatar
Vad är syftet med att det?
Alltså vad för verkan vill du att det ska göra?
Rätt svårt att veta vad du menar med bäst.
Citera
2013-02-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vad är syftet med att det?
Alltså vad för verkan vill du att det ska göra?
Rätt svårt att veta vad du menar med bäst.
Jag vill dö av skottet. Blåsa ut hjärnan bara, dö omedelbart.
Citera
2013-02-09, 23:50
Medlem
ibumetins avatar
bara jag som har fått för mig att med en 22a så skulle skottet penetrera första skallbenet men inte andra och studsa 1 eller 2 ggr ist. större skada
Citera
2013-02-09, 23:55
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Det viktigaste är väl typen av ammunition.
Skall det bli ett litet fint hål rakt igenom eller blåsa ur hela skallen.
Dumdumkulor, hålspetsammunition.
Citera
2013-02-09, 23:55
Medlem
dr.Valiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibumetin
bara jag som har fått för mig att med en 22a så skulle skottet penetrera första skallbenet men inte andra och studsa 1 eller 2 ggr ist. större skada

En .22LR mot pannan går GARANTERAT igenom hela skallen på det "avståndet"

Ammunitionen jag använder är dock av "Hyperspeed/X-Speed" (mer krut).
Citera
2013-02-09, 23:56
Medlem
Colt M1911 .45 ACP
Ruger GP100 .357 Magnum
S&W Model 686 .44 Magnum
Ruger Super Redhawk .454 Casull[/quote]

Funkar bra! Kom ihåg att skjut från tinning till tinning, eller det svårare, rakt i triangelns, mellan ögonen och pannan typ, och rakt bakåt. Skottet måste vara dödande, vådaskjutning i ansikte, ögon och liknande är aldrig att föredra.

Att trycka pistol/gevär eller liknande i munnen resulterar allt för ofta i att man blåser bort ansiktet och pannloben men överlever, sikta bakåt om du föredrar denna stil.

[men sök hjälp, inget kan vara så illa]
Senast redigerad av nilltre 2013-02-09 kl. 23:58.
Citera
2013-02-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Colt M1911 .45 ACP
Ruger GP100 .357 Magnum
S&W Model 686 .44 Magnum
Ruger Super Redhawk .454 Casull

Funkar bra! Kom ihåg att skjut från tinning till tinning, eller det svårare, rakt i triangelns, mellan ögonen och pannan typ, och rakt bakåt. Skottet måste vara dödande, vådaskjutning i ansikte, ögon och liknande är aldrig att föredra.

Att trycka pistol/gevär eller liknande i munnen resulterar allt för ofta i att man blåser bort ansiktet och pannloben men överlever, sikta bakåt om du föredrar denna stil.

[men sök hjälp, inget kan vara så illa][/quote]
Tack

Har läst på flera ställen att de rekommenderar att man skjuter i munnen, men jag tänkte sikta mot tinningen. Känns som ett säkrare sätt att sikta mot hjärnan på.
Hoppas skotten penetrerar huvudet bara. Och exploderar inuti eller vad det måste göra...
Citera
2013-02-10, 01:27
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Valium
Ja ett hagelgevär är garanterat ett giltigt "Kvitto" hahaha

Inte säkert, googla och du skall finna en herre som lyckades blåsa bort ansiktet men överlevde.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Med pipan mot tinningen spelar det nog inte någon större roll vad du skjuter dig med såvida du inte har lika stor tur som i knutby.

Ni som sett Band of Brothers kanske kommer ihåg David Schwimmers karaktär Cpt. Sobel? Den riktiga förlagan sköt sig själv i tinningen medelst pistol och överlevde, dock skadade han sina synnerver och levde resten av sitt liv som blind.

Citat:
Ursprungligen postat av ibumetin

Gammal skröna tyvärr.
Citera
2013-02-10, 02:02
Medlem
Lånar tråden lite, vilken kaliber ger det "finaste" såret? D.v.s om någon skulle vilja skjuta sig i tinningen med en 9mm, skulle ingångs/utgångs-såret vara prydligt och fint eller skulle det vara mycket hjärnsubstans överallt?
Citera
2013-02-10, 02:05
Medlem
SeMeNoMores avatar
Bäst och bäst.. Svår fråga då alla fungerar och får jobbet gjort.
Citera
2013-02-10, 06:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allgood
Har läst på flera ställen att de rekommenderar att man skjuter i munnen, men jag tänkte sikta mot tinningen. Känns som ett säkrare sätt att sikta mot hjärnan på.
Hoppas skotten penetrerar huvudet bara. Och exploderar inuti eller vad det måste göra...

Skjuta sig i tinningen (tinning mot tinning som någon skrev) är inte att rekommendera, det behövs bara att man håller vapnet i aningens fel vinkel så slutar det hela med att man endast blåser bort ögonen och lite annat krafs man kan vara utan. Det hände bl.a en tysk general under slutet av WWII när han gick ut i en flod för att ta livet av sig (han och hans tillfångatagare färdades med bil och hade tagit kisspaus) och i samma ögonblick som han tryckte av så halkade han till på en sten och vips så var han enbart en blind general som stod ute i en flod och fumlade eftersom han tappade vapnet i samma veva.

Nej, pipan i munnen så är man säker på sin sak, då kan man dessutom vinkla den nästan hursomhelst eftersom det finns en massa gottigottgott att träffa.

När det gäller vapenval så skulle jag skippa de två första pga kalibern men resten bör fungera alla tiders.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in