Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-09, 21:37
Medlem
baconskates avatar
Sorry om de vart på tal förut men hittade inget på mina sökningar

Vad tror ni om iden om en klickräknare som visar hur många som tryckt på länkar någon postat, alternativt nåt sorts betygsystem (1 stjärna - 5 stjärnor kanske?) till länkar som man då rankar efter eget gillande. Jag tror det skulle vara en bra ide att ha nåt liknande i trådarna där många postar mycket länkar, där de också kan vara jobbigt att trycka på alla pga att de kan vara mycket skit. musik Dom här trådarna är 2 exempel jag tycker de skulle passa i
Vad Lyssnar Du På Just Nu
Hiphoptråden

Tänk er att någon länkar kanske 10 låtar utan nån info om låtarna förutom låtnamn och artist kanske, då skulle det väl underlätta ganska mycket om de gick att se vilken av länkarna mest folk hade tryckt på, för att på så vis hitta den låten som flest personer tyckte var bäst. (Alternativt betygssystemet med stjärnor)

Jag skulle iaf hellre ta mig tid och trycka på någons länk som hade 50 clicks än någon som hade 5.

Så vad tycker Flashback? En bra ide som med lite arbete skulle kunna funka, eller borde iden kastas till närmaste papperskorg och glömmas bort?
Citera
2013-02-10, 10:29
Tekniker
kookamungas avatar
Vi har faktiskt redan implementerat själva räkningen av klick, men har inte hittat något vettigt sätt att presentera informationen för användare. Att visa klicken i tråden skulle möjligtvis kunna vara ett alternativ. Vi skissade på en "heta länkar" men kände att det skulle missbrukas för mycket.
Citera
2013-02-10, 10:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Vi har faktiskt redan implementerat själva räkningen av klick, men har inte hittat något vettigt sätt att presentera informationen för användare. Att visa klicken i tråden skulle möjligtvis kunna vara ett alternativ. Vi skissade på en "heta länkar" men kände att det skulle missbrukas för mycket.

Behöver ju inte vara heta länkar som sådant, men om en moderator "märker" en tråd som länktråd, så skulle man kunna se de 50 mest klickade länkarna på samma sätt som man ser en omröstning, e.g. över tråden på första sidan.

Edit: eller kanske inte mest klickade länkarna, då de första länkarna i tråden per automatik har flest klicks, men kanske de 50mest klickade sista månaden eller liknande.
Citera
2013-02-10, 13:45
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Skulle de inte funka att använda ett färgsystem eller liknande där länken är svart från början med 0 kliicks, men blir grön efter 10 klicks och blå efter 20 osv?
Citera
2013-02-10, 18:39
Medlem
En enkel title="10 användare har klickat på denna länk." borde väl göra susen?

För att få en rättvis bedömning så bör alltså antalet klickande användare (samt unika ip-adresser vid icke-registrerade användare) räknas, och inte antalet totala klick.

Just nu har ni ju ingen title alls, så varför inte bara lägga till detta?
Citera
2013-02-11, 18:55
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Sorry om de vart på tal förut men hittade inget på mina sökningar

Vad tror ni om iden om en klickräknare som visar hur många som tryckt på länkar någon postat, alternativt nåt sorts betygsystem (1 stjärna - 5 stjärnor kanske?) till länkar som man då rankar efter eget gillande. Jag tror det skulle vara en bra ide att ha nåt liknande i trådarna där många postar mycket länkar, där de också kan vara jobbigt att trycka på alla pga att de kan vara mycket skit. musik Dom här trådarna är 2 exempel jag tycker de skulle passa i
Vad Lyssnar Du På Just Nu
Hiphoptråden

Tänk er att någon länkar kanske 10 låtar utan nån info om låtarna förutom låtnamn och artist kanske, då skulle det väl underlätta ganska mycket om de gick att se vilken av länkarna mest folk hade tryckt på, för att på så vis hitta den låten som flest personer tyckte var bäst. (Alternativt betygssystemet med stjärnor)

Jag skulle iaf hellre ta mig tid och trycka på någons länk som hade 50 clicks än någon som hade 5.

Så vad tycker Flashback? En bra ide som med lite arbete skulle kunna funka, eller borde iden kastas till närmaste papperskorg och glömmas bort?

Jag är inte säker på varför jag ogillar idén? Kanske för att det finns en risk att läsvärda länkar med få "clicks" riskerar att drunkna i havet av ytliga lättlästa "clicks" Lite som skillnaden i synsätt mellan att "ge folket vad de vill ha" och att "ge folket vad de inte visste att de ville ha"...

Är man så lat att man inte orkar kolla själv utan enbart klickar på länkar som många andra verkar intresserade av så riskerar vi ett samhälle där dumheten styr oss likt 2 miljoner flugor kan inte ha fel - skit är gott...
Citera
2013-02-11, 21:38
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Jag är inte säker på varför jag ogillar idén? Kanske för att det finns en risk att läsvärda länkar med få "clicks" riskerar att drunkna i havet av ytliga lättlästa "clicks" Lite som skillnaden i synsätt mellan att "ge folket vad de vill ha" och att "ge folket vad de inte visste att de ville ha"...

Är man så lat att man inte orkar kolla själv utan enbart klickar på länkar som många andra verkar intresserade av så riskerar vi ett samhälle där dumheten styr oss likt 2 miljoner flugor kan inte ha fel - skit är gott...
Ja det är ju en negativ sak med det hela. Skulle du tycka det var bättre med ett betygsystem på 1-5 där ett genomsnitt räknas ut. nåt som skulle se ut såhär kanske?. Det med tjocktext är då genomsnittsbetyget.
Påhittadlänk (2,75)
påhittadlänk 2 (4)
Påhittadelänk3 (1,5)
(Har dock svårt att se detta funka i konspirationsforumet där foliehattarna kommer såga alla källor som motsätter sig deras teori)
Eller har du nån ide du tror skulle fungera eller tycker du de är bra som det är nu?
Citera
2013-02-11, 21:41
Medlem
Lodzs avatar
Gillar inte idén med att spara antal klick särskilt mycket. Man gillar idén om att flashback är blankt så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in