Citat:
Ursprungligen postat av Kvickline
Jag tyckte bara det var lite drygt... att säga att det är att ha balls med ramen-_- desutom har jag väldigt mycket annat i datorn och kollade upp hur mycket datorn skulle behöva! den räknade ut att jag behöver 743 Watt därför tänkte jag att 850 borde räcka
Jag vet självklart inte om det stämmer men enligt
http://www.enermax.outervision.com/index.jsp behöver jag 743 watts nät agg om jag ska överklocka och ha sli..
Nja, överklockat och sli så visar den där kalkylatorn ca 530. Då lade jag till 2 usb och 1 HPfan.
Citat:
Men självklart vet jag att man behöver balans i mellan graifkkort och processor, annars flaskar processorn.. men EVGA har lite överklockat reda från fabrik då tänkte jag att jag slipper överklocka det! men jag säger inte att jag är så duktig om detta! så därför jag ber om hjälp!
Nja alltså fabriksklockat är ju inget att hänga i granen i sig. Felet med balansen är ju att du har tänkt lägga ner massor på processorn men sli medelbra-kort. Köp istället ett single asus directCUII 680 och överklocka. Processorkraft är väldigt överreklamerad bland dagens konsumenter.
Citat:
Jag kollade komplett med andra och handlar bara om några hundra lappar i skillnad i pris! detta skulle kostat 12k
Pratar vi om SLI 670's? Lägg allt i en kundvagn på Prisjakt och jämför. (vänster på sidan)
Citat:
Men du tycker alltså att jag ska.
Inte ha vatten kylning och ha stock.
Köpa ett 600 watts nätagg istället
köpa 680 isället för 670?
Nja, men då du inte verkar vara jättenoggran ljudnivån så mycket så kan du ju köra stock. Sen om du trots mina ord vill klocka så borde du unna dig en annan cpu-kylare.
Ta ett DirectCUII-680 och i så fall ett 650w
Citat:
annars är det bra? Om du verkligen vill vara snäll får du jätte gärna plocka ihop en dator för 10-12 tusen som du tycker är bättre skulle uppskattas
Just 10-12k brukar vara en vanlig siffra här i köpråd.
Jag föreslår att du söker även om det låter tråkigt.
Om du eller någon vän kan bygga den åt dig så är det ett jävligt bra alternativ.
Komplett skär ner på en jävla massa.
Systemet Mattelol länkade här ovan ser ganska rimligt ut. Dock fungerar directCUII lite bättre med nvidias kort kan jag säga av erfarenhet (har själv 2 st).