2013-02-09, 13:05
Bannlyst
Hej,

Jag tänker krydda på lite i mitt cv då det är omöjligt för mig att få någon jobb alls utan erfarenheter. Om jag söker till städyrket, hur stor är chansen att de frågar efter referenser om jag skriver att jag har jobbat i en kiosk i en liten stad(jag bodde i en väldigt liten stad innan jag flyttade till sthlm)? Det känns som att man måste ha relevanta erfarenheter för att få jobbet som städare? Jag vill verkligen ha ett städjobb inom 2 månader.

Tack på förhand!
Citera
2013-02-09, 13:12
Medlem
Ljug på bara! Och om dem frågar efter numret dit eller liknande så säger du att dem har lagt ner
Citera
2013-02-09, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstar93
Ljug på bara! Och om dem frågar efter numret dit eller liknande så säger du att dem har lagt ner

Tänker göra det om det är så jag får ett jobb. Undrar om jag ska skriva att jag har jobbet för en liten städfirma istället för kiosken. Undrar hur de kommer reagera när jag säger att de har lagt ner städfirmat om de frågar efter referenser.
Citera
2013-02-09, 13:43
Medlem
Det är hel del ungdomar(!) som ljuger att de har "jobbat" på ett ställe som slog igen...Då drar arbetsgivarna med "tack, men nej".

Det märks ofta att en person har aldrig jobbat som städare förut ...
Citera
2013-02-09, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jobkretsen
Det är hel del ungdomar(!) som ljuger att de har "jobbat" på ett ställe som slog igen...Då drar arbetsgivarna med "tack, men nej".

Det märks ofta att en person har aldrig jobbat som städare förut ...

Jag har en städvana så det är ju inte direkt svårt. Men tror du att det ändå kan funka?

Vet inte annars vad jag ska göra, men jag MÅSTE ha ett jobb så snabbt som möjligt.
Citera
2013-02-09, 14:11
Medlem
Du ska söka jobb just på din entusiasm att vilja få ett jobb...

Städsvana finns tusentals på marknaden, men du ska påvisa att du är tillgång för ett företag ...Lite kliché, men så är det. Minns så väl en städerska som fick sparken när hon vikarierade för en ordinarie anställd...Hon sa att hon var väldigt van att städa, men torkade ett bord i timme typ. Märktes att hon städade som hemma.
Senast redigerad av Jobkretsen 2013-02-09 kl. 14:13.
Citera
2013-02-09, 14:21
Bannlyst
Citat:
Du ska söka jobb just på din entusiasm att vilja få ett jobb...

Städsvana finns tusentals på marknaden, men du ska påvisa att du är tillgång för ett företag ...Lite kliché, men så är det. Minns så väl en städerska som fick sparken när hon vikarierade för en ordinarie anställd...Hon sa att hon var väldigt van att städa, men torkade ett bord i timme typ. Märktes att hon städade som hemma.

Men det räcker inte med endast entusiasm. Jag har visat det tillräckligt i mitt brev och vet inte vad annars jag ska göra.

Och jag skulle aldrig torka ett bord i en timme. Det tar max 3-4 minuter att torka ett bord ordentligt.
Citera
2013-02-09, 14:26
Medlem
Ett brev? En ägare till en städfirma i Stockholm berättade för mig att det 350 sökande till städstjänsten...
Citera
2013-02-09, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ett brev? En ägare till en städfirma i Stockholm berättade för mig att det 350 sökande till städstjänsten...

Personliga brevet.

Det är omöjligt för mig att få ett städjobb bland 350 sökande om jag inte har någon erfarenhet.
Citera
2013-02-09, 14:37
Medlem
Inte omöjligt alls...Men visst, söker man bara ett jobb så blir det mindre möjligt att få ett jobb.
Sök till flera.
Citera
2013-02-09, 15:36
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stranger00
Jag har en städvana så det är ju inte direkt svårt. Men tror du att det ändå kan funka?

Vet inte annars vad jag ska göra, men jag MÅSTE ha ett jobb så snabbt som möjligt.

Att städa hemma och att städa till yrket är två helt olika saker så det funkar inte att säga att man har städvana utan att ha jobbat med det.

Men många städfirmor brukar anställa personer utan erfarenhet, ring runt till städfirmorna i din stad, stora som små
Citera
2013-02-09, 18:09
Medlem
Sök dig till hemstädarfirmorna, det börjar bli populärt nu. Många av de stora har utbildning från grunden för alla nyanställda, erfarna eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in