2013-02-09, 12:41
Medlem
Har haft ont i armen i två dagar nu. Alltså inte på utsidan utan det känns inuti, som att det skulle vara en ven eller nåt som gör ont. Har hört att man kan få ont i armen innan hjärtinfarkt. Jag tog fettförbrännande koffeinkapsel igår (sånt man köper på typ gymgrossisten), kan det bero på det? Bör jag vara orolig?
Citera
2013-02-09, 12:43
Medlem
HARRE10s avatar
skulle vara fel på mig med haft hyffsat on i vänstra bröstet och ut i armen ett sjujäkla tag nu(dvs men än ett år) och jag ser detinte som något större problem men om du bara har ont ut i armen så vet inte, men är det en "stickande" kännsla eller inte?
Citera
2013-02-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARRE10
skulle vara fel på mig med haft hyffsat on i vänstra bröstet och ut i armen ett sjujäkla tag nu(dvs men än ett år) och jag ser detinte som något större problem men om du bara har ont ut i armen så vet inte, men är det en "stickande" kännsla eller inte?

Ja det är en stickande känsla, som kommer och går liksom
Citera
2013-02-09, 12:46
Medlem
HARRE10s avatar
hmm. har du ont i "ryggen" liksom att det sticker i bröstet och ut mot ryggen som sagt?
Citera
2013-02-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CillanH
Ja det är en stickande känsla, som kommer och går liksom

Tror det skulle vara bra om du kollar upp det så fort som möjligt.
Citera
2013-02-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARRE10
hmm. har du ont i "ryggen" liksom att det sticker i bröstet och ut mot ryggen som sagt?

Har faktiskt känt lite stickande i övre ryggen, vänstra sidan då. Men mycket svagt och ingenting nu. Det är bara armen nu. Men måste tillägga att jag är 18 år, finns väl ingen risk för hjärtinfarkt?
Citera
2013-02-09, 12:50
Medlem
HARRE10s avatar
finns alltid risk! du bör genast kolla det såfall! om det sticker i ryggen så bör man kolla det!
Citera
2013-02-09, 14:43
Medlem
Polyklorfenols avatar
Troligen bara nerver i kläm. Kanske i skulderbladen eller baksida axlar.
Citera
2013-02-09, 14:49
Bannlyst
kvinnor har inte nödvändigtvis samma klassiska symptom som män vid hjärtinfarkt! ( ont eller tryck över bröstet som strålar ut i vänster armen,andnöd,ångest. förmodligen är det ingen fara men låt en läkare undersöka dig för säkerhetsskull .
Citera
2013-02-10, 19:46
Medlem
MisterToms avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-02-10, 22:09
Medlem
Om orolig sök adekvat vård.
För att överhuvud taget kunna ge något vettigt råd så behövs lite information;
Ålder, kön, tidigare och aktuella sjukdomar, läkemedel, droger, nokitin, ärftlighet för sjukdom?
Liknade problem tidigare, utlösande faktorer, lindrande faktorer?
Citera
2013-02-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Om orolig sök adekvat vård.
För att överhuvud taget kunna ge något vettigt råd så behövs lite information;
Ålder, kön, tidigare och aktuella sjukdomar, läkemedel, droger, nokitin, ärftlighet för sjukdom?
Liknade problem tidigare, utlösande faktorer, lindrande faktorer?

18-årig kvinna, aldrig haft nån sjukdom, tagit depressionsmedicin under en period i mitt liv men inte nu längre, aldrig tagit droger, dricker alkohol några gånger i månaden och då blir det alltid minst två starköl men oftast mer än så, röker inte regelbundet bara vid enstaka tillfällen, ärftlighet vet inte, förrut för några år sen fick jag väldigt ont när jag andades in men det har försvunnit nu..har tänkt att det kan vara alkoholen men ja vet inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in