Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-08, 20:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silkcord
Kan inte behovet finnas utan 30?
Det behövs ett visst underlag för att införa ett nytt underforum.
I egentlig mening är det väl ganska naturligt?

Det räcker inte med att jag anser att det behövs ett forum för att jag vill diskutera med personer som gillar att dricka kaffe samtidigt som jag runkar och knypplar... typ

Man måste uppvisa att det verkligen finns ett behov av forumdelen, genom att ett antal färska trådstarter skulle passa in i den delen man efterlyser.
Citera
2013-02-08, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Om det finns 0 nya trådar den senaste veckan som handlar om integration och invandring utomlands (på något sätt), och man kanske bara hittar några gamla trådar när man söker efter ämnet: hur motiverar man då att det finns ett behov av ett sådant underforum? Det skulle knappast bli aktivt och skulle då kunna uppfattas som onödigt underforum.

Om du inte kan eller vill länka till 30 nya trådar, hur motiverar du att ett behov av ett sådant underforum finns? För att du inte vill skapa en tråd om situationen i Kina i det nuvarande I&I-forumet?
Men? Om nu jag tycker att det ska finnas ska det. Också finnas eller?
Citera
2013-02-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Det räcker inte med att jag anser att det behövs ett forum för att jag vill diskutera med personer som gillar att dricka kaffe samtidigt som jag runkar och knypplar... typ

Man måste uppvisa att det verkligen finns ett behov av forumdelen, genom att ett antal färska trådstarter skulle passa in i den delen man efterlyser.
Jag tycker att det finns lite olikheter mellan vad vi tycker i Svärje och vad utomlands Tycker.
Citera
2013-02-08, 20:48
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Men? Om nu jag tycker att det ska finnas ska det. Också finnas eller?

Så om en enda person på Flashback tycker att ett underforum ska finnas, utan att ens ha några underlag eller motiveringar till det, så ska man skapa ett underforum? Bara för att den personen vill det? Tyvärr funkar det inte så. I så fall skulle vi ha mängder av underforum, varav de flesta skulle vara inaktiva och forumet skulle bara bli rörigt.
Citera
2013-02-08, 20:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag tycker att det finns lite olikheter mellan vad vi tycker i Svärje och vad utomlands Tycker.
Frågan är om du ens läser inläggen som du får till svar?
Det är som sagt ganska enkelt, verifiera behov kan du inte göra det så kan det gott och väl rymmas i IoI tsv.

Citat:
Hur menar du egentligen? Jag är lite full? Vill inte reta dig. Vill bara att det behövs ett mer underforum.
Som det är nu är det I&I hela världen.
Skit det samma jag ger upp...
Senast redigerad av epost72 2013-02-08 kl. 20:53.
Citera
2013-02-08, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Hur menar du egentligen? Jag är lite full? Vill inte reta dig. Vill bara att det behövs ett mer underforum.
Citera
2013-02-08, 21:10
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Sov av dig ruset och återvänd till tråden imorgon, förhoppningsvis förstår du bättre vad folk säger då.

Som sagt, inget hindrar dig från att starta en tråd om hur integrationen och invandringen ser ut i ex. Kina i I&I-forumet, det är inte enbart till för att behandla svensk integration, utan det kan gälla alla världens länder.

Att det just är flest diskussioner kring svensk integrationspolitik är väl dock inte så konstigt? Vi bor i Sverige, vi har invandring, det uppstår därför många diskussioner kring svensk integrationspolitik. Och i nuläget finns det inget behov av att dela upp forumet i två olika sektioner (om du inte kan visa upp 30 aktuella trådar vill säga - och det är du som föreslår en uppdelning, då får du göra det jobbet).
Citera
2013-02-08, 23:01
Medlem
Obscurites avatar
Såna frågeställningar kan väl enkelt täckas av PU, eller?
Citera
2013-02-09, 15:39
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Vill skilja på integration och invandring i Sverige och integration och invandring i övriga världen
Typ nu på I&I diskuteras invandringen till Sverige. Jag saknar integration och invandring i andra länder. Jag tycker det är helt skilda ämnen.
Ett I&I i Svärje och ett I&I utomlands.
Integration å ena sidan och invandring å den andra, är olika ämnen - så redan där väcker du en fråga som borde innebära att man hade olika forum för respektive ämne - även inom Sverige!

Dessutom är det skillnad mellan flyktingar och invandrare... Hur man sedan diskuterar integration av dessa olika människor är självklart också helt olika, beroende på om de vill stanna i Sverige eller inte???

Finns det någon som inbillar sig att det går att diskutera komplexa ämnen genom att skapa uppdelning av det som är tillåtet att diskutera inom respektive ämnesområde?

I stället för att dela upp politiska ämnen så att det blir svårt att diskutera samhällsproblem i stort, skulle jag snarare önska att uppdelningar av olika ämnen minskade i stället för att ökas.
Citera
2013-02-09, 17:48
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Såna frågeställningar kan väl enkelt täckas av PU, eller?

Beror väl på frågeställningen. Rent teoretiskt skulle man kunna ha alla I&I-trådar i Politik Inrikes också i så fall, om I&I-trådar som behandlar utlandet automatiskt ska hamna i Politik Utrikes. Men jag tror att huvudfrågan är det viktigaste när man bedömer var tråden ska ligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in